خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ازدواج سفید در کمین دانشجویان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه معتقد است: دانشجویان، گروه در معرض خطر ازدواج سپید یا همان فساد مدرن است.
به گزارش انصاف نیوز مجتبی قبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آمار رسمی از ازدواج سپید وجود ندارد، وجود این معضل را ناشی از تاثیرات سوء ماهواره و تهاجم فرهنگی غرب دانست.
وی خاطرنشان کرد: این معضل که می‌توان آن را فساد مدرن نام نهاد در حقیقت برگرفته از فرهنگ غربی است که از طریق ماهواره به خورد جوانها داده می‌شود. در حال حاضر خانواده‌های اصیل در جوامع غربی نیز با این معضل دست و پنجه نرم کرده و با آن مخالف هستند و حال این فرهنگ غلط و این فساد مدرن دارد با توجیه رسانه‌ای غرب به خورد جوانان کشورمان داده می‌شود.
قبادی، قشر دانشجو را گروه در معرض خطر این نوع فساد، عنوان و تصریح کرد: دانشجویان به دلیل دور بودن از خانواده و کاهش نظارت‌ها و مراقبت‌های خانواده بر روی آنها بیشتر در معرض این نوع آسیب هستند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه به عواقب سیاه ازدواج سپید، اشاره و تصریح کرد: این معضل موجب فروپاشی بنیان خانواده‌ها شده و با گسترش آن قطعا جامعه دچار فروپاشی و تزلزل خواهد شد.
قبادی، تقویت دین و باورهای دینی را عامل موثری در جهت پیشگیری از ترویج این فساد در جامعه، عنوان و تصریح کرد: علاوه بر این خانواده‌ها باید تمام تلاش خود را در ایجاد بستر ازدواج آسان برای جوانان خود بکار گیرند. همچنین خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر روی فرزندان خود داشته و به ویژه فرزندان دانشجوی خود را تحت مراقبت قرار دهند.
مدیرکل اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص عواقب این نوع ازدواج در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در تدوین بسته کاهش آسیب‌های اجتماعی، در طرح کاهش طلاق با نام “پیوند” طرح‌هایی نیز در خصوص ترویج ازدواج آسان اندیشیده شده است.
به گزارش ایسنا، در ازدواج سپید تعهدی میان دختر و پسر شکل می‌گیرد اما در شناسنامه ثبت نمی‌شود. اگر ازدواج نوعی قرارداد باشد، ازدواج سپید، نوعی قرارداد نانوشته است و به دلیل غیرقانونی بودن این ازدواج، آماری از آن در دست نیست.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا