خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“مشایی و بقایی مشمول مرخصی تعطیلات نوروزی زندانیان شدند”

وکیل مدافع حمید بقایی گفت که موکلش و اسفندیار رحیم مشایی مشمول بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره مرخصی نوروزی زندانیان شده‌اند.

مهران عبدالله پور در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: طبق بخشنامه صادره از سوی ریاست قوه قضائیه ۱۵ روز مرخصی به موکلین ما آقایان بقایی و مشایی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: روز گذشته دادیار ناظر زندان به نقل از دادستان تهران به آقای بقایی گفته‌اند که شما و آقای مشایی نمی‌توانید به طور همزمان از این مرخصی استفاده کنید و به طور نوبتی و ۷ روزه می‌توانید به مرخصی بروید که آقای بقایی این موضوع را قبول نکردند.

عبدالله پور گفت: در این راستا تصمیم گرفتیم نامه‌ای را خدمت آقای رئیسی بنویسیم و از ایشان درخواست کردیم این محدودیت را بردارند و به این موضوع رسیدگی کنند.

وکیل مدافع بقایی افزود: با توجه به روز آخر سال درخواستمان را طی نامه‌ای به ریاست قوه قضائیه ارسال کردیم و منتظر پاسخ آن هستیم.

به گزارش ایسنا، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، اعلام کرد پس از تأیید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و همچنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس ۲۲ اسفند ماه سال ۹۶ نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله ۱۵ سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کرده و وی به زندان معرفی شد.

بر اساس این گزارش، حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم همچنین در شهریورماه سال ۹۷ از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت به ۶ ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

اسفندیار رحیم مشایی نیز در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۶ در حال خروج از منزل بقایی بازداشت شد.

مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی در رابطه با علت بازداشت او گفته بود که موکلش احتمالاً به دلیل اقدام در خصوص آتش زدن حکم آقای بقایی دستگیر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا