خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه مشهد ادعای رسانه‌های اسرائیل را تایید کرد؟!

‘سیداحمد علم‌الهدی’ امام جمعه مشهد بر خلاف تکذیبیه وزارت امور خارجه در اظهاراتی گفت: در همین چند روز گذَشته تهاجم‌ سایبری ایران در فضای مجازی، گوشی تلفن داخل جیب نامزد نخست وزیر اسرائیل را در برابر نتانیاهو هک کرد و تمام اطلاعات آن را بیرون کشید و به دست گرفت، باز روز گذشته خود رسانه‌های صیهونیستی گفتند کاری که ایران با گوشی تلفن همراه نامزد نخست وزیر اسرائیل کرد با خانواده نتانیاهو هم انجام داد و تمام تلفن‌های همراه آنها را هک کرد و اطلاعاتشان را بیرون کشید.

به گزارش فارس  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه معمولا مطالب و موضوعات قابل طرح در خطبه اول نماز جمعه هر سال در جمعه نخست سال برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: در سال 96 در جمعه اول آن سال، بحث ما در خطبه نخست، در موضوع شیطان‌شناسی از قرآن بود، تا نیمه سال 97 این مبحث دنبال شد و به عنوان تکمیل بحث شیطان‌شناسی از قرآن، شیطان شناسی از نهج‌البلاغه در نیمه دوم سال 97 ادامه یافت.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در سال 98 قدم در چله دوم انقلاب گذاشته‌ایم و حرکت ما قاطع‌تر و سریع‌تر از چله نخست باید باشد، در چله نخست این انقلاب و از لحظه پیروزی تا پایان 40 سال تمام حرکات انقلابی ما و تمام گذشت از تمام بحران‌ها و تهاجم دشمنان با عنایت خدا با کمک پروردگار و استعانت از ذات مقدس حق و مظهری از قدرت‌های مقدس پروردگار این 40 ساله انقلاب ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه 40 ساله دوم را با یک حرکت جدی‌تر باید شروع کنیم، ادامه داد: رویش‌های جدیدی نیز داشته‌ایم که تازه نفس وارد میدان شده‌اند و در این مسیر بیشتر به استعانت از ذات مقدس حق نیازمندیم.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: برای استمداد بیشتر از قدرت لایزال الهی، سخن ما در خطبه نخست درباره وعده‌های خداوند در قرآن و تهدیدها نسبت به کفار، مستکبران و افراد گناهکار و فاسق است، وعده‌هایی که ذات مقدس حق در قرآن به بندگان صالح، عباد و پرهیزگار خود می‌دهد چه مواردی هستند؟ تهدیدها نسبت به کفار و مستکبران کدام است؟

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه مردم ما با ایمان و باورمندی قاطع‌تر باید بتوانند تکالیف و وظایف انقلابی خود را در گام دوم انجام دهند، عنوان کرد: نسل جوان که خودش را در ابتدای یک پهنه زندگی می‌بیند و هیچ چیز از آینده زندگی برای آنها روشن نیست، زیرا تجربه‌ای از زندگی ندارد و اینجا است که شیطان کمبودها، نارسایی‌ها، فقرها و پریشانی‌ها را برای جوانان یادآور می‌شود، جوان بی‌تجربه‌ای که قدم اول را قرار است بردارد از سوی شیطان متوجه فقر و مسکنت زندگی شده و راه پیشرفت و تعالی را بر خود بسته می‌داند، به عبارت قرآن شیطان وعده فقر می‌دهد و تنها دری را که در برابر تامین این کمبودها و نارسایی‌ها می‌گشاید، فحشا و فسق و فجور است و گناه را برای نجات از فقر پیشنهاد می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در مقابل وعده شیطان که کمبودها را به رخ می‌کشد و راه نجات از کمبودها را فحشا معرفی می‌کند، ذات مقدس پروردگار در مقابل بینش انسان به وی وعده فضل می‌دهد و مجموعه قصورات انسان را می‌پوشاند، جبران می‌کند و خلاءهای انسان در زندگی که در مقابل برخی قصورات ممکن است صورت بگیرد با پوشش و مغفرت پروردگار جبران می‌شود.

امام جمعه مشهد در ابتدای خطبه دوم ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب و گرامیداشت نوروز، گفت: از طلوع و حضور حجت امام زمان (عج) یعنی مقام معظم رهبری و افاصات حکیمانه‌شان کمال تشکر را داربم.

وی ادامه داد: رهنمودهای پیامبرگونه مقام معظم رهبری، امسال همچون سال‌های گذشته خط حرکت را برای مسؤولان و مردم آن هم در اولین سال گام دوم انقلاب شفاف کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: فرمایشات گهربار رهبری مسیر حرکت را هم برای مسؤولان نظام، دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها مشخص کرد، ایشان جریان تکلیف‌پذیر پایداری پا مردم را هم در عرصه انقلاب دقیقا معین فرمودند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در فرمایشات رهبری نقطه مبهمی وجود نداشت که بخواهیم تفسیر کنیم، یادآور شد: موضوعی که مهم بوده این است که این رهنمودها فقط یک نصیحت موعظه یا یک سخنرانی سیاسی نیست، ما شیعه هستیم، امام ما وجود مقدس امام زمان(عج) هستند که ما را رها نکرده‌اند و به دست نائب خودشان سپرده و تصریح فرموده‌اند که مجتهد جامع الشرایطی که اقامه حکم کرده، حجت من است یعنی رهنمودهای رهبری که دیروز شنیدیم برای ما تکلیف‌ساز است چون از زبان حجت امام زمان بیان شده است.

وی اظهار کرد: ما باید به نکات خاص فرمایشات رهبری توجه کنیم و تکلیف خودمان را در عرصه فعالیت‌های انقلابی‌مان تشخیص دهیم و حرکت کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: رهبری در فاز اول فرمایشات‌شان، سال ۹۸ را برای ما ترسیم فرمودند و گفتند سال تهدید نیست بلکه سال فرصت است، با تکیه بر تجربیات سال‌های قبل باید از فرصت‌های سال ۹۸ استفاده کنیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ما در سال ۹۷ دو مشکل بزرگ در حوزه فرهنگ و اقتصاد داشتیم، یادآور شد: مشکل فرهنگی ما ریشه‌اش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیگانه بود که به وسیله آن نسل جوان و مردم ما را تحت تاثیر قرار می‌دادند و هر کجا می‌خواستند می‌بردند.

وی ادامه داد: اینقدر ما در این خطبه‌های نمازجمعه و بقیه موارد تاکید کردیم، حتی خود مقام معظم رهبری اصرار کردند که دستگاه‌های مسؤول و جریان متولی ارتباطات در کشور، مشکل فساد شبکه‌های اجتماعی بیگانه را حل کنند، این بساط ناپاک بیگانه را از وسط زندگی مردم را بردارند و شبکه‌های اجتماعی بومی ایجاد کنند، اما نکردند، آیا نتوانستند یا نخواستند؟ مهم این است که نخوانستند نه اینکه نتوانستند.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: برای اینکه ما می‌توانستیم شاهد و دلیل داریم، در همین چند روز گذَشته تهاجم‌ سایبری ایران در فضای مجازی، گوشی تلفن داخل جیب نامزد نخست وزیر اسرائیل را در برابر نتانیاهو هک کرد و تمام اطلاعات آن را بیرون کشید و به دست گرفت، باز روز گذشته خود رسانه‌های صیهونیستی گفتند کاری که ایران با گوشی تلفن همراه نامزد نخست وزیر اسرائیل کرد با خانواده نتانیاهو هم انجام داد و تمام تلفن‌های همراه آنها را هک کرد و اطلاعاتشان را بیرون کشید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: بنابراین وقتی ما این قدرت را داریم، با این جوانان مومن که متخصص، فداکاران و مبارزان عرصه مبارزه با دشمن که محهز به این استعداد و نیروی فناوری هستند، آیا نمی‌توانند شبکه بومی و اجتماعی ایجاد کنند؟

وی افزود: مقام معظم رهبری گفتند امسال، سال فرصت است، عزیزان دولت و مسؤولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وسط بیایید به هر قیمتی می‌توانید این متولیان ارتباطات را قانع کنید تا این نیروهای مستعد فناور را به عرصه فعالیت و جهاد بیاورند و میدان را به دستشان دهند، پهنای باند را برایشان توسعه دهند تا دستشان باز شود، با تاسیس شبکه‌های بومی حداقل ما را از اسارت فرهنگی بیگانه نجات دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نکته دوم موضوعی که همه مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر در آتش آن می‌سوزند، تنگنای معیشتی است، رهبری اعلام کردند این تنگنای معیشتی که مردم را اسیر کرده و ارزش پول را کم کرده سوءمدیریت و تدبیر است، نه فقط تحریم!

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ریشه این تنگنا بیشتر به‌خاطر بیکاری است، مردم اگر کار داشته باشند با درآمد خودشان زندگیشان را تامین می‌کنند، اضافه کرد: در سال ۹۷ در همین شهر و استان ما، ۱۸ هزار کارگری که از بیمه بیکاری استفاده می‌کند به وجود آمد، وقتی به مسؤولان اعتراض کردیم، گفتند چند هزار شغل ایجاد کردیم، ۱۸ هزار کارگر کاسب و عائله‌مند از کجا قوت و غدا بیاورند؟

وی ادامه داد: قدرت، عرضه و هنر کارگر، کارمند، دانشمند و فناور این مردم این بود که با پشت کردن تمام موسسات و دستگاه‌های خارجی ۴ فاز پارس جنوبی را ساختند که امروز برداشت گاز ما از میدان گازی مشترک با قطر، به مراتب از قطر بیشتر شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: سال‌ها به امید خارجی‌ها از این میدان گازی فقط 0.1 مترمکعب برداشت می‌کردیم، در حالی که همان سال‌ها می‌توانستیم با همین نیروهای داخلی چندین برابر کنیم و میدان گازی را در اختیار بگیریم، چرا انجام ندادیم؟

امام جمعه مشهد گفت: حالا این تجربه را به دست آوردیم، ایا این مردم نمی‌توانند مشکلات اقتصادی را مدیریت کنند؟ درست است ما فقط بگوییم در مشکل توزیع گوشت مانده‌ایم؟

وی تاکید کرد: رونق تولید با رونق کار است، با ایجاد کار، تولید را رونق دهید، نیروهای کار در ایران فوق‌العاده هستند، امکانات کار را در اختیارشان قرار دهید.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: مردم هم موظفند دیگر جنس خارجی خریداری نکنند و کشورشان را میدان صرف بیگانگان قرار ندهند، بلکه سعی کنیم کشورهای همسایه بازار هدف مصرف محصولات ما شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا