خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ ظریف به ابراز نگرانی از ماهواره نظامی سپاه

«جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ابراز نگرانی آمریکا و‌اروپا از پرتاب ماهواره نظامی توسط سپاه تاکید کرد: آمریکا و اروپا نمی‌توانند بر پایه تفسیر اشتباه و بی‌مبنا از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایالات متحده برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از سال ۲۰۱۷ مشغول زورگویی به همه بوده است.

وی با اشاره به بی‌عملی اروپا در برابر خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: اروپا به جای تبعیت از قطعنامه ۲۲۳۱، از ایالات متحده اطاعت کرده است. هیچ کدام آنها نمی‌توانند بر پایه تفسیر اشتباه و بی‌مبنا از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ایران نه سلاح هسته‌ای دارد و نه موشکی که برای حمل چنین سلاح‌های دهشتناکی، طراحی شده باشد. حدس بزنید چه کسی دارد؟

به گزارش ایرنا، پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور۱، برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی نسبت به اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایران شده بودند.

ظریف همچنین در توئیتر خود،‌ چند سند و تصویری از روزنامه نیویورک تایمز را منتشر کرد:

پاسخ ظریف به ابراز نگرانی از ماهواره نظامی سپاهپاسخ ظریف به ابراز نگرانی از ماهواره نظامی سپاه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام-من می گویم شاید امریکا برای افزایش قیمت نفت و جلوگیری از ورشکستگی شرکتهای تولیدای نفتی داخلی خود بخواهد در خاورمیانه آتش بازی راه بیندازد بالاخره باید پیش بینی هر حرکتی را داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا