خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راز ناآرامی‌های پایدار و راهبردی


امیر ترکاشوند، نویسنده‌ی کتب دینی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «راز ناآرامی‌های پایدار و راهبردی» نوشت:

آیا مهدی موعود در شرایطی که اوضاع امنیتی منطقۀ ظهور، آرام باشد و کشورها با داشتن روابط حسنه در صلح و امنیت باشند در چنین شرایطی ظهور خواهد کرد؟

نه، زیرا نه نشانه‌ها و قرائن ظهور گواه آن است چه وی مطابق پیشگویی‌ها در بستری از ناامنی‌های فراگیر ظهور می‌کند، و هم اگر صلح و صفا و روابط حسنه برقرار باشد دیگر چه نیازی به منجی و ظهور است.

آیا اگر گرانی و تورم و فسادهای گستردۀ درشت و ریزِ حاصل از آن نابسامانی‌ها، نباشد و بلکه به جای تلاطمات تمام‌ناشدنیِ اقتصادی، آرامش پایدار در بازار حکمفرما باشد و رفاه عمومی برقرار باشد آیا در چنین شرایطی مهدی موعود ظهور خواهد کرد؟

نه، زیرا نه با پیشگویی‌های تاریخی سازگار است و نه اگر رفاه و آرامش اقتصادی و فقدان فساد برقرار باشد دیگر چه نیازی به ظهور مهدی برای برچیدن فساد و بی‌عدالتی و ظلم است.

اگر در منطقۀ مورد ظهور، افرادی جان‌برکف و آمادۀ رزم و منتظر ظهور و فرمان وجود نداشته باشد آیا مهدی موعود در چنین شرایطِ بی‌یار و یاوری ظهور خواهد کرد؟

نه، زیرا او مطابق پیشگویی‌ها برای نابودی ظالمان و بی‌عدالتی‌ها و برای تشکیل حکومت واحد در منطقه و جهان نیاز به مجاهدانِ آموزش‌دیده و مجهز و آمادۀ پیکار و دست‌به‌شمشیر از نقاط مختلف دارد تا آن اهداف را محقق کند.

پس باید:

۱) به پرورش مجاهدانِ منتظر ظهور در نقاط مختلف اقدام نمود
۲) ناامنی‌ها را به ویژه در نقاط حساس ظهور (که حاکمان ظالم و نامعتقد به مهدی دارد) گسترد و دامن زد و زنده نگه داشت
۳) نسبت به گرانی‌های فزاینده و ظلم و فسادهای فراگیر بی‌تفاوت بود (و بلکه آن را امری طبیعی در پیمون چنان راه بزرگی دانست)
تا سرانجام با این سه بند کلیدی، بستر برای ظهور فراهم شود و در نتیجه، او بیاید و با کمک یاران منتظرش فساد و بی‌عدالتی از بین ببرد، صلح را تحت زعامت یکپارچۀ خودش برقرار کند.

نباید از این نکتۀ مهم غافل بود که حکومت مبتنی بر ولایت فقیه، حکومتی موقت در زمان غیبت مهدی بوده و باید تمام تلاش خود را برای فراهم‌سازی ظهور او انجام دهد.

آیا ما دچار چنین سیاستی هستیم؟
در اولویتِ اصلی بودنِ امور انقلابی و جهان‌اسلامی، و در ذیل و حاشیه بودنِ امور اقتصادی و معیشتی در ۴۳ سال اخیر، و تلاش برای سپردن پرچم این حکومت به دست صاحب اصلی‌ش، خطر ابتلا به بندهای/دام‌های سه‌گانۀ بالا را هشدار می‌دهد. امید که چنان نباشد.

این یادداشت صرفاً گزارش بوده (که البته می‌تواند دقیق یا نادقیق باشد) و فاقد ارزشگذاری است و البته نویسنده (چنان‌که پیشتر در یادداشت‌هایی نشان داده) ناقد صحتِ روایات مربوط به شرایط و علائم ظهور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا