خرید تور تابستان ایران بوم گردی

FATF و سال رونق تولید

“اعضای مجمع تشخیص که مدتهاست FATF را گروگان گرفته اند، اگر پیام رهبرمعظم انقلاب را شنیده اند چاره ای ندارند جز اینکه غل و زنجیرهای بسته شده به پای اقتصاد را باز کنند و اجازه دهند اقتصاد کشور نفس بکشد”

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در خبرآنلاین نوشت:  رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی مهمترین ،فوری ترین و اصلی ترین مسئله کشور را حل معضلات اقتصادی خواندند.

کلید حل مشکلات فعلی، بالابردن تولید است و شعار “رونق تولید”برای سال 98 نیز به همین دلیل از سوی ایشان انتخاب شده است.

تولید، به عنوان یک ترم اقتصادی تعریف علمی دارد و برای رونق یافتن آن گریزی جز تن دادن به قواعد علم اقتصاد و راه حل های فنی و تخصصی نیست.

از هر تولیدکننده بخش خصوصی و دولتی که سوال کنید، برایتان توضیح می دهد که فرایند تولید، سازوکار مالی می خواهد. باید بتوانید مواد اولیه را اگر در داخل وجود ندارد،از خارج بخرید . و هنگامی که کالا تولید شد برای دستیابی به ارزش افزوده بیشتر،آن را صادر کنید. هم واردات و هم صادرات، سیستم بانکی می خواهد. نمی شود با گونی ، پول برد و کالا خرید یا وقتی کالا در بازار جهانی عرضه شد،پولش را در کیف سامسونت گذاشت و به داخل آورد.

الان از هر تولیدکننده حتی خرده پا ، در باره مشکلاتش سوال کنید،از مراودات بانکی حرف می زند و حل این معضل، جز با پذیرش هوشمندانه مقرراتFATF میسر نیست. دستکم در کوتاه مدت راهی به نظر نمی رسد.

اعضای مجمع تشخیص که مدتهاست FATF را گروگان گرفته اند، اگر پیام رهبرمعظم انقلاب را شنیده اند چاره ای ندارند جز اینکه غل و زنجیرهای بسته شده به پای اقتصاد را باز کنند و اجازه دهند اقتصاد کشور نفس بکشد. برای تسویه حسابهای سیاسی با دولت، فرصت زیاد است و می توانند در صدجای دیگرف تیر به کمان بگذارند و پرتاب کنند.

اقتصاد اگر به توپِ بازی سیاست بازان گرفتار آید، وارد دروازه خودی می شود و دودش به چشم مردمان مستمند خواهد نشست.

اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت به ویژه آن گروه که گمان می کردند موافقان FATF وابسته به بیگانه اند! و رهبرمعظم در دیدار خبرگان پاسخ شان را دادند، حالا فرصت دارند بدون توهم توطئه، به بررسی موضوع بپردازند و یقین کنند که موافقان ان اگر بیش از اعضای مجمع،دغدغه نظام را نداشته باشند، دست کم به اندازه آنها دغدغه مند هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. باسلام
    نامگذاری سال 98 به نام سال رونق در تولید را به فال نیک میگیریم،رونق تولید شرط لازم برای برون رفت از این وضعیت نا بسامان چند دهه گذشته است و از آرمانهای انقلابی و آرزوی قلبی ما است، مسئله اصلی این است که برای رونق تولید باید بستر آن ایجاد شود

    -داشتن مدیران اندیشمند وبا عزم و اراده و مجرب و با تدبیر و با شهامت و حمایت از این گونه مدیران و جذب مدیران خارجی و سرمایه گذاران شرط اول رونق تولید است، متاسفانه مدیران ما در این دو دهه اغلب محافظه کار و دارای روحیه کامندی و فاقد دلسوزی و برنامه و جسارت لازم هستند

    – رونق تولید به شکل واقعی بدون داشتن پول ملی معتبر ممکن نخواهد بود فقط بستری خواهد شد برای رانت خواری و هدر رفت سرمایه ها و ارزش پول ملی لازمه رونق تولید و عدالت اجتماعی و برنامه ریزی اقتصادی است ؛ در منطقه ما نه تنها امارات و کویت و قطر حتی عراق و افغانستان هم تورم کمتر از یک درصد دارند! تورم فساد اقتصاذی و رانت را به ارمغان می آورد و فرار سرمایه و کارآفرینان و فرصت ها و ورشکستگی تولید ملی را ایجاد میکند پیش از هر اقدامی باید برای تورم یک فکر اساسی کرد، تورم بدترین آفت اقتصاد ما در در طول 80 سال گذشته است و ریشه بسیاری از مفاسد و ستمهای اجتماعی و وابستگی ها و ورشستگی های اقتصادی و رانت خواری ها و اختلاس های کلان است !!

    – نظام اداری کارامد ،چابک، پاسخگو و هوشیار ابزار اصلی برای رونق تولید است که متاسفانه ادارات ما فاصله زیادی با استانداردهای لازم برای این منظور(رونق تولید) را دارند

    – همدلی متقابل ملت و دولت و دمیدن روحیه امید و نشاط و غرور ملی واسلامی ، هوشیاری همگانی و دوری از سیاسی کاری و افکار جناحی و پرهیز از قضاوتها سطحی و سیاه نمایی و خودداری از دامن زدن به شایعات والقاعات بی ثبات کننده و مغرضانه و جناحی و جلوگیری از مافیای ریز و درشت و آگاهی در برابر عوامفریبان مقدس نما یا خودباختگان بی مغز و کم کردن اثر گذاری اهالی افراط و تفریط و مغرضان داخلی و خارجی
    باتشکر و آروزوی توفیق روزافزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا