خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نفوذی ویژه ساواک چه کسی بود و چه شد؟

حسین قاسمی، پژوهشگر و فرماندار اسبق شیراز در دولت احمدی نژاد، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «نفوذی ویژه ساواک چه کسی بود وچه شد؟» نوشت:

۱- پس از تبعید حضرت امام خمینی ره به نجف اشرف،طرح های مختلفی توسط ساواک به منظور کنترل وزیرنظرقراردادن امام ره پیاده شد.

ساواک به منطورکنترل وزیرنظرگرفتن کلیات و جزییات زندگی امام درنجف،بر آن می شود که یکی ازروحانیون مورد وثوق ساواک را دربیت واطراف امام ره نفوذ دهد.درسندساواک به تاریخ ۱۳۴۴/۸/۲ امده است:

«به منظور کنترل اعمال ورفتاروتماسهای نامبرده بالا وایادی وی درعراق،ایجاب می نماید منابع موثقی درتهران یاقم استخدام وپس ازاموزش لازم وتعیین نحوه تماس وارتباط انهابا سازمانهای خودی در عراق به صوب ماموریت روانه گردند.

لذا پیشنهاد می نماید ساواک استان مرکز یکی از”روحانیون مورد وثوق” ایت الله خمینی را که ضمنا مورد اعتمادساواک هم باشد نشان نموده وپس ازاطمینان کامل ازمیزان صمیمیت وی مراتب را جهت بررسی به این اداره کل اعلام نمایند تاباکسب اجازه مقامات،موجبات عزیمت وی به عراق فراهم گردد…»(۱)

۲- پس از پیروزی انقلاب اسلامی با معرفی و حمایت سید محمود دعایی ، عبدالجلیل لباف رییس ایستگاه ساواک در عراق و رهبر پیمان مشترک ساواک – موساد موسوم به کریستال به خسرو تهرانی مسول اطلاعات نخست وزیری معرفی و بکارگیری می شود.

بنابر آنچه دعایی گفته است لباف تا پایان جنگ در دستگاههای اطلاعاتی بوده و پس از آن بازنشسته شده است.(۲)

۳- قطعا و یقینا این ساواکی و ساواکی های بعدی نفوذی در بیت امام در نجف و عراق را آخرین مسئول ایستگاه ساواک در عراق یعنی عبدالجلیل لباف می‌شناخته است.

لذا جواب سئوال بالا را نه تنها لباف بلکه دعایی و خسرو تهرانی و…باید بدهند که با بکار گیری او در اطلاعات نخست وزیری و سایر دستگاههای اطلاعاتی مانع دستگیری و تخلیه اطلاعاتی و محاکمه وی گردیدند .

منابع :

(۱)امام خمینی در اینه اسنادبه روایت اسنادساواک، جلد شانزدهم،نشر موسسه تنظیم و نشراثارامام خمینی ره،چاپ اول ۱۳۸۶، صفحه۳۲۵و۳۲۶

(۲)https://t.me/hosseinghasemi57/846

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا