خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حاشیه‌های افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده شب گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، آیین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته در حالی در برج میلاد برگزار شد که همانند هر مراسم دیگری کم و بیش با حاشیه‌هایی همراه بود.

در این مراسم که حدودا با سی دقیقه تاخیر آغاز شد علاوه بر مدیران سینمایی و هنرمندان سینما، فخرالدین انوار، از قدیمی‌ترین مدایران سینمایی حضور داشت که محمدعلی نجفی به هنگام آمدنش روی صحنه برای مراسم بزرگداشتش به حضور او در سالن اشاره کرد.

حضور جمع زیادی از افراد غیرسینمایی و طبق معمول تعدادی کودک، از نکات سوال برانگیز مراسم شب گذشته بود که البته بازار سلفی گرفتن‌ها را هم مثل قبل داغ کرده بود.

در فواصل برنامه احسان کرمی، مجری مراسم شوخی‌های با فیلم‌ها کرد که ظاهرا در فاصله‌ای کوتاه تذکری به او رسید و به محض برگشتن پشت تریبون با تاکید زیادی اعلام کرد شوخی با فیلم‌ها فقط شوخی است. او در بخشی از این مراسم گفت: امسال «وقت ناهار» و «به وقت شام» داریم، ولی به صبحانه که وعده مهمی است توجه نشده.

منوچهر اسماعیلی بعد از حضورش روی صحنه و از آنجاییکه تحت تاثیر کلیپی که قبل از مراسم بزرگداشتش پخش شد قرار گرفته بود گفت بعد از دیدن این صحنه‌ها حال خوشی ندارم، توان ایستادن هم ندارم، کرمی بعد از این صحبت‌ها درخواست کرد تا برای او صندلی بیاورند تا اسماعیلی در طول مراسم تقدیرش روی صحنه حضور داشته باشد.

در بخش دیگری از مراسم شب گذشته، کلیپ مشهور «ای ایران» که توسط خانه سینما و با حضور بازیگران سینما ساخته شده است، پخش شد که هم‌صدایی تعدادی از حاضران در سالن را هم در پی داشت.

احسان کرمی همچنین اعلام کرد که 12 بهمن ماه تولد دو چهره سینمایی است و به مازیار میری و حبیب رضایی تولدشان را تبریک گفت. البته هیچ کدام از این دو نفر در سالن حضور نداشتند.

در اواسط مراسم تعدادی از هنرمندان و بازیگران سالن را ترک کردند که کرمی با اشاره به نام برخی از آنها گفت هیچ کدام از این دوستان مشکلی با مراسم ندارند و به نشانه اعتراض هم سالن را ترک نکردند، آنها برای حضور در مراسم اکران مردمی فیلم‌هایشان از سالن رفتند.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های مراسم شب گذشته بزرگداشت اکبر عبدی بود، پیش از آغاز تقدیر از او کلیپی ساخته مجید توکلی با حضور عبدی و همسرش پخش شد که خنده حضار را در پی داشت. برخی صحبت‌های سانسور شده عبدی در این کلیپ که سوت معروف جایش را گرفته بود هم از نکات جالب این نماهنگ بود.

مسعود ده‌نمکی هم که در بخش تقدیر از عبدی روی صحنه حاضر شده بود در توضیحی گفت امشب به من سپرده‌اند که کنار آقای عبدی باشم و خودتان هم دلیلش را می دانید. به همین خاطر برخی از حرف‌های ایشان را جدی نگیرید و برداشت بد نکنید. مثلا از شوخی‌های ایشان با شریفی‌نیا ماجرا درست نکنید چون این دو نفر با هم مثل تام و جری هستند.

یکی از نکات ابهام برانگیز مراسم شب گذشته پیام‌های اختصاصی دبیر جشنواره برای تقدیرشوندگان بود که به هنگام حضور منوچهر اسماعیلی و اکبر عبدی توسط احسان کرمی خوانده شد. همین تبعیض باعث شد تا خود کرمی بگوید، متن تجلیل از سایرین به دستش نرسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا