خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شناسایی حدود 32 هزار بیمار ایدزی درایران

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : تاکنون 31 هزار و 950 بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده اند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی گویا روز سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی بیماری های منتقله از آب و غذا در ساری در گفت وگو با خبرنگاران آمار تقریبی بیماران ایدزی در کشور را حدود 80 هزار نفر برآورد کرد.

وی اضافه کرد : وزارت بهداشت و درمان به دنبال شناسایی حداقل 90 درصد از بیماران ایدزی کشور تا سال 1399 شمسی ( 2020میلادی) است و کار خود را برای شناسایی این بیماران شروع کرده است.

به گفته وی این وزارتخانه متعهد شد تا سال 2020 میلادی 90 درصد از بیماران مبتلا به ایدز را تحت درمان قرار دهد که به نظر می رسد به دلیل تن ندادن این بیماران به مراکز درمانی این تعهد به سختی عملیاتی شود.

گویا ، آشکار شدن رفتارهای پرخطراین بیماران نزد خانواده و جامعه را علت اصلی فرار این گروه از بیماران از مراکز درمانی برای کنترل بیماری دانست.

وی اموزش به خانواده ها و افراد در معرض خطر را یکی از راهکارهای اصلی برای کنترل این بیماری درکشوراعلام کرد.

دکتر گویا اضافه کرد : وزارت بهداشت و درمان برای اجرای دقیق برنامه خود برای پیشگیری و کنترل بیماری ایدز نیاز به حمایت تمام مردم و مسوولان از جمله رسانه ها برای اطلاع رسانی دقیق دارد.

وی مهمترین دغدغه وزارت بهداشت در بخش بیماری ایدز را شناسایی مادران باردار و کودکان در معرض خطر اعلام کرد.

این مسوول در وزارت بهداشت و درمان گفت که این وزارتخانه از دو سال قبل طرح شناسایی مادران باردار و کودکان در معرض خطر را در مناطق آلوده شروع کرد.

مناطق سیلزده استان های شمالی زیر ذره بین

رئیس مرکزمدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی گفت که با فروکش کردن طغیان بلایای طبیعی به خصوص سیل نگرانی برای بروز بیماری از طریق آب و غذا وجود دارد.

دکتر گویا افزود : مراکز بهداشتی ودرمانی ما پس از این حوادث در استان های شمالی ،آب شرب، فاضلاب و سایرفرایندی که می تواند باعث بروز بیماری واگیردار در این مناطق شود را تحت کنترل در آوردند و تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی به سیلزدگان استان های شمالی کشور توصیه کرد تا به دلیل احتمال بروز برخی بیماریها در این مناطق بهداشت فردی را در مصرف موادغذایی از جمله آب شرب رعایت کنند.

نشست تخصصی بیماری های منتقله از آب و غذا صبح سه شنبه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ساری با حضور مسوولان وزارت بهداشت و درمان برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا