خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خاتمی تلاش می‌کند کشور را از بحران و آسیب‌ دور کند»

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: خاتمی تلاش می‌کند تا کشور را از بحران و آسیب‌های داخلی و خارجی دور کند ولی وی را در معرض محدودیت‌های بیشتری قرار می‌دهند؛ اما رئیس دولت نهم و دهم علی‌رغم پرونده‌های متعدد آزاد است و در هر اجتماعی حضور پیدا می‌کند.

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا درباره رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد و همراهانش با بیان اینکه در تحلیل رفتار آقای احمدی‌نژاد نباید صرفا یک مقطع زمانی را در نظر گرفت و یک تحلیل کلی داد، گفت: برای اینکه به این سؤال پاسخ دهیم که چرا امروز احمدی‌نژاد بدین شکل به کیان نظام حمله می‌کند و نوک پیکان حملات خود را مستقیما به سمت قوه قضائیه و دیگران نشانه گرفته است باید مجموع رفتارهای سیاسی او و طیف همراهانش را مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار داد.

آن‌هایی که به احمدی‌نژاد بال و پر دادند نمی‌دانستند روزی از او اعلام برائت کنند

وی ادامه داد: طی این آسیب‌شناسی باید رفتار گروه‌ها، افراد و جریان‌های سیاسی را که روزی از او حمایت همه‌جانبه کردند و در صدر قوه مجریه کشور و در جایگاه شخص دوم مملکت قرار دادند، مورد بررسی قرار داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رفتار این بخش از حامیان احمدی‌نژاد حذف اصلاح‌طلبان و اخراج آنان از حاکمیت بود و این واقعیتی غیرقابل انکار است، اظهار داشت: آن‌هایی که به احمدی‌نژاد بال و پر دادند تا اصلاح‌طلبان و دوم خردادی‌ها حذف شوند، نمی‌دانستند روزی باید هم پاسخگو باشند وهم از او اعلام برائت کنند.

احمدی‌نژاد از ابتدای حضورش در فضای سیاسی کشور دوقطبی ایجاد کرد

منصوری افزود: مجموعه رفتارهای احمدی‌نژاد را باید از ابتدای مسئولیتش یعنی هنگامی که در شهرداری تهران حضور یافت، در این بررسی و آسیبب‌شناسی قرارداد تا بتوانیم به شکل واقعی پاسخ دهیم که وی چرا چنین رفتارهایی می‌کند.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد زمانی که مرحوم آیت‌الله هاشمی زنده بودند، وی را مورد حمله قرار داد، تصریح کرد: رئیس دولت‌های نهم و دهم از زمانی صاحب قدرت جدی در کشور شد؛ همواره حضور و حیاتش در فضای سیاسی کشور دو قطبی و شکاف ایجاد کرده است.

احمدی‌نژاد دوقطبی غنی – فقیر را در کشور رقم زد

این عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به فضای نهمین انتخابات ریاست جمهوری و شکافی که در آن بین جامعه وجود داشت، خاطرنشان کرد: هنگام انتخابات سال ۸۴ یک سوی دوقطبی و شکاف آقای هاشمی و خانواده ایشان بود و سوی دیگرش احمدی‌نژاد و یارانش بودند.

وی اضافه کرد: احمدی‌نژاد فضای منفی و جنگ روانی علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را آغاز کرد و دوقطبی غنی – فقیر و فرادست – فرودست را در کشور رقم زد و با همین اقدامات توانست رأی بیشتری در دور دوم به دست بیاورد و پس از آن هشت سال رئیس‌جهمور ایران شد.

مخالفان احمدی‌نژاد همه یا در حصر و حبس هستند یا محکوم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: اگر احمدی‌نژاد امروز پس از هشت سال که در دولت جمهوری اسلامی مسئولیت داشته است، به چنین شیوه‌های متوسل شده برای انتخابات نیست،‌ هر چند معتقدم اگر این طیف فرصتی به دست بیاورد در انتخابات هم حضور پیدا خواهند کرد، البته آنها هم مانند هر شهروند دیگری حق نامزدی و انتخاب شدن دارند.

منصوری با بیان اینکه پس از حضور هشت ساله احمدی‌نژاد و طیف همراهش در قدرت طبیعتا امروز حامیان دیروز وی باید پاسخگوی رفتار و عملکرد خودشان باشند، ابراز داشت: مخالفان احمدی‌نژاد که همه یا محکوم شدند یا در حصر و حبس هستند یا ممنوع‌التصویر.

حامیان رئیس دولت‌های نهم و دهم با فرافکنی به دنبال عدم پاسخگویی هستند

احمدی‌نژاد برای خروج بن‌بست دست به دوقطبی‌سازی می‌زند

وی تاکید کرد: حامیان رئیس دولت‌های نهم و دهم سعی می‌کنند با فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله هشت سالی است که احمدی‌نژاد قدرت کشور را در دست داشت و بر ارکان دولت و قوه مجریه نظارت می‌کرد پاسخ دهند، نظارتی که حاصلش مجموعه‌ای از پرونده‌های فساد مالی  است، یادمان باشد این نوع رفتارها ضرورت پاسخگویی را از بین می‌برد.

قائم حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه امروز احمدی‌نژاد و حامیان او برای اینکه از بن‌بست خارج شوند بازهم به فکر دوقطبی کردن جامعه هستند، عنوان کرد: آنها این بار به سوی دو قطبی رفته‌اند که از قوه قضائیه شروع شده و طبیعتا ترکش این حملات مجموعه خانواده لاریجانی‌ها و دیگران را هم در برخواهد گرفت.

رفتارهای آنارشیستی مانع از گفت‌وگو و تفاهم ملی می‌شود

منصوری با تاکید بر اینکه رفتارهای آنارشیستی به بروز دوقطبی‌ها و شکاف‌ها دامن زده و اختلافات را تشدید می‌کند، بیان کرد: اینگونه حرکات مانع از گفت‌وگو و تفاهم ملی می‌شود. معتقدم احمدی‌نژاد و تیمش از روزی که مسئولیت را برعهده گرفتند از این روش و رویکرد برای تحقق اهداف خودشان بهره جستند.

وی ادامه داد: امروز مجموعه حامیان احمدی نژاد نه تنها باید پاسخگوی حمایت‌های خود باشند بلکه باید پاسخگوی رفتارهای فردی باشند که نزدیک به یک دهه بیشترین مسئولیت را در کشور داشت و هرگاه مردم اعتراض می‌کردند با رفتار قهری او‌ مواجه می‌شدند.

اظهارنظرهای امروز حامیان دیروز احمدی‌نژاد سکوت چند ساله آنان را زیر سوال می‌برد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که چرا قوه قضائیه و بزرگان در مقابل اینگونه رفتارها سکوت کرده‌اند؟ گفت: نمی‌شود مجموعه رفتارهای قوه و قضائیه و بزرگان نظام را قضاوت کرد و بگوئیم در مورد این رفتاها سکوت کرده‌اند. به اعتقاد من در طول این مدت ما واکنش‌هایی را از سوی حامیان دیروز آقای احمدی‌نژاد مشاهده کردیم.

منصوری افزود: در حالی که این اظهارنظرها تأمل‌برانگیز است سکوت چند ساله آنها در برابر رفتارهای احمدی‌نژاد را زیر سوال می‌برد.

قوه قضاییه مراحل رسیدگی به اتهامات احمدی‌نژاد را اطلاع‌رسانی کند

وی یادآور شد: قوه قضائیه اگر در مسیر اهداف و وظایفش عمل کند، طبیعتا می‌تواند مراحل رسیدگی به اتهامات احمدی‌نژاد و یارانش و پرونده‌های مفتوحی که براساس مستندات شکل گرفته و برای جامعه محل سوال است را اطلاع‌رسانی کند و در اختیار افکارعمومی قرار گیرد. باید افکارعمومی روشن شود به خصوص امروز که یکی از حامیان دیروز او اتهام جاسوسی را هم علیه او و همراهانش مطرح کرده است.

این عضو شورای مرکزی شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به فرافکنی احمدی‌نژاد و یارانش در خصوص پروندهای قضایی اظهار داشت: این رفتارها برای فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله است و با طرح این پرونده‌ها اولین سوالی که از سوی افکارعمومی مطرح می‌شود پیگیری پرونده و اعلام نتیجه اتهامات است.

احمدی‌نژاد باید پاسخگوی اتهاماتش باشد

منصوری با اشاره به حقوق احمدی‌نژاد تصریح کرد: قاعدتا رئیس دولت‌های نهم و دهم به عنوان یک شهروند حق دارد که نقد و خواسته‌های خود را مطرح کند اما به‌جای بست‌نشینی و اینگونه رفتاها در برابر قوه قضائیه، باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره رفتاهای دوگانه میان احمدی‌نژاد و رئیس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: این سوال را بیش از هر نهاد، فعال سیاسی و یا مسئولی، دستگاه قضایی باید پاسخ دهد چرا به‌رغم تلاشی که آقای خاتمی برای ایجاد تفاهم ملی و گفت‌وگوهای بیشتر انجام می‌دهد با محدودیت‌هایی بیشتری روبه‌رو می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: خاتمی تلاش می‌کند تا کشور را از بحران و آسیب‌های داخلی و خارجی دور کند ولی وی را در معرض محدودیت‌های بیشتری قرار می‌دهند؛ اما رئیس دولت نهم و دهم علی‌رغم پرونده‌های متعدد آزاد است و در هر اجتماعی حضور پیدا می‌کند.

منصوری اضافه کرد: باید پاسخ دهند که چرا رئیس دولت‌های نهم و دهم آزاد است حتی از اماکن مقدس مذهبی برای اعمال رفتارهای اعتراضی خودش استفاده می‌کند؟ یا اینکه مستقیما هر نوع اتهامی را که تشخیص می‌دهد به دستگاه قضایی و مسئولان نظام متوجه می‌کند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا