خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: گزارش بازرس مولر یک تبرئه تمام عیار بود

دونالد ترامپ در واکنش به گزارش بازرس مولر نوشت: این نتیجه گیری یک تبرئه تمام عیار بود. کارشکنی هم صورت نگرفته، نه حتی یک ذره… شرم آور است که کشور ما باید متحمل چنین چیزی (تحقیقاتی) می شد، راستش شرم آور است که رئیس جمهور کشور باید متحمل چنین وضعی می شد، جریانی که حتی پیش از انتخاب من شروع شده بود. شروع این ماجرا غیرقانونی بود.

به گزارش ایسنا، تحقیقات رابرت مولر همچنین به این نتیجه نرسیده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یا اعضای ستاد انتخاباتی‌اش مانع از اجرای عدالت شده باشند.

در نامه‌ای که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا به کنگره فرستاده، آمده است: با اینکه گزارش به این نتیجه نرسیده که رئیس جمهور آمریکا مرتکب جرم شده اما او را تبرئه هم نمی‌کند؛ هر چند که به گفته دادستان کل، موضوع در حد تخلف هم نیست.

گزارش رابرت مولر که تحقیقات آن ۲۲ ماه طول کشید دو روز پیش به دادستان کل تحویل داده شد.

در نامه ویلیام بار به کنگره آمده است: این گزارش تلاش‌های روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات را نشان می‌دهد و جرائمی را که رخ داده مستند کرده است. بازرس ویژه شواهدی نیافت که هیچ فرد آمریکایی یا اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ تبانی یا آگاهانه با روسیه هماهنگی کرده باشند.

در همین حال ترامپ در توییتی نوشت: “نه تبانی، نه کارشکنی.”

وی همچنین در بیانیه ای گفت: این نتیجه گیری یک تبرئه تمام عیار بود. کارشکنی هم صورت نگرفته، نه حتی یک ذره… شرم آور است که کشور ما باید متحمل چنین چیزی (تحقیقاتی) می شد، راستش شرم آور است که رئیس جمهور کشور باید متحمل چنین وضعی می شد، جریانی که حتی پیش از انتخاب من شروع شده بود. شروع این ماجرا غیرقانونی بود.”

بخش دوم گزارش به مساله کارشکنی در مسیر عدالت می پردازد. خلاصه ای که ویلیام بار تهیه کرده می گوید که گزارش بازرس ویژه نهایتاً تصمیم گرفت تا در مورد این موضوع که آیا مساله در دادگاه قابل پیگرد است نظری ندهد.

در ادامه نامه وی آمده است: به این ترتیب بازرس ویژه نتیجه گیری نکرده است که آیا رفتار بررسی شده رئیس جمهور معادل کارشکنی بوده یا نه.

این نامه سپس مستقیماً از گزارش مولر نقل قول کرده و می‌گوید: هرچند این گزارش نتیجه گیری نمی کند که رئیس جمهور مرتکب جرم شده، اما او را تبرئه هم نمی کند.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، ویلیام بار اعلام کرده که شواهد کافی برای اعلام نظر قطعی در مورد اینکه رئیس جمهور مرتکب تخلفی در زمینه کارشکنی در مسیر عدالت شده، وجود نداشته است.

بار در پایان نامه اش گفت که جزئیات بیشتری از این گزارش را منتشر خواهد کرد اما بخش هایی از آن در معرض محدودیت هایی خواهد بود.

وی نوشت: با توجه به این محدودیت ها، برنامه زمانی پردازش گزارش تا حدودی به سرعت شناسایی بعضی موارد قابل طرح در دادگاه که براساس قانون قابل افشا کردن نیستد، بستگی خواهد داشت. من از بازرس ویژه خواسته ام در شناسایی کلیه اطلاعات موجود در این گزارش در اسرع وقت به من کمک کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا