خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اقدام قضایی ترکیه علیه یک بانک آمریکایی به اتهام اخلال در نظام ارزی

نهاد ناظر بر نظام بانکی ترکیه از آغاز رسیدگی به پرونده بانک جی پی مورگان آمریکا به اتهام اخلال در نظام ارزی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این نهاد اعلام کرد شکایت های متعددی از مشتریانش دریافته کرده است که مدعی دست داشتن برخی بانک ها از جمله بانک آمریکایی جی پی مورگان در ریزش شدید ارزش لیر در روز جمعه است. طبق ادعای این نهاد، گزارش بانک جی پی مورگان باعث تشویش اذهان معامله گران و اخلال در روند معاملات ارزی شده است و در نتیجه فرآیند قضایی علیه این بانک آغاز شده است.

هیات تنظیم مقررات بازارهای مالی ترکیه نیز اعلام کرده است گزارش بانک جی پی مورگان گمراه کننده بوده است و به بورس استانبول آدرس غلط داده است. سخنگوی منطقه ای بانک جی پی م،رگان از اظهار نظر در خصوص اتهامات مقامات ترک خودداری کرده است.

لیر ترکیه در معاملات روز جمعه حدود ۵ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داد که شدیدترین کاهش آن از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون محسوب می شود. کاهش ارزش لیر در زمانی که روابط آمریکا و ترکیه بر سر خرید سامانه دفاعی موشکی از روسیه بار دیگر متشنج شده است، نگرانی ها نسبت به تکرار اتفاقات تلخ سال گذشته را در بین معامله گران ارزی بیشتر کرده است.

بانک جی پی مورگان در گزارشی مدعی شده بود ارزش لیر پس از انتخابات محلی سی و یکم مارس کاهش خواهد یافت و به مشتریان خود توصیه کرده بود سهم دلار از سبد ارزی خود را تقویت کنند. به دنبال انتشار این گزارش بورس استانبول نیز ۳.۵۴ درصد ریزش کرده بود که نمادهای بانکی با زیان ۶.۶۴ درصدی زیان ده ترین نمادهای معاملاتی بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا