خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش جهانگیری از نتایج نشست ستاد مدیریت بحران کشور

‘اسحاق جهانگیری’  معاون اول رییس جمهوری عصر دوشنبه در پایان نشست ستاد مدیریت بحران کشور برای بررسی وقوع سیل در برخی از استان های کشور، نتایج این نشست را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، جلسه ستاد مدیریت بحران کشور عصر دوشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد.
جهانگیری در پایان این نشست در گفت و گویی با اشاره به هشدارهای دستگاه های مسئول درباره وقوع بارش شدید و احتمال ایجاد سیلاب در برخی از استان های کشور، گفت: این احتمال وجود دارد که شرایط موجود در 72 ساعت آینده تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم و دستگاه های مسئول به ویژه دستگاه های امدادرسان 72 ساعت آینده توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند تا بتوانیم شرایط موجود را پشت سربگذاریم.

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: مردم به توصیه ها و هشدارهای دستگاه ها مسئول توجه ویژه داشته و آن را به کار ببندند.

جهانگیری با بیان این که سیل شیراز با این شدت قابل پیش بینی نبود، افزود: ظرف چند دقیقه باران شدید سیل به راه افتاد و باعث شد تعدادی از مردم جان خود را از دست بدهند و خسارت هایی را ببینند. واقعا خیلی تاسف انگیز بود و به خانواده هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می کنم.

جهانگیری اظهار داشت: در جاهای مختلف تا فردا حتی تا چهارشنبه سازمان هواشناسی پیش بینی بارندگی شدید، سیل و احتمال قوی سیل در استان هایی مثل خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، بوشهر حتی تهران و کرج جزو مواردی داده که هشدار آن نیز صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته از همه استانداران، فرمانداران و همه بخشداران خواستم حتی زمان استراحت شان را در این دو سه روز در محل کار خود باشند. همه مدیران کل استان باید تحت امر استاندار باشند از استان خارج نشوند و در این دو سه روز در محل کار حاضر و آمادگی داشته باشند.

معان اول رییس جمهوری تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم در این شرایطی که دامنه این حادثه به معنای بارندگی وسیع همه کشور را در بر گرفته است، حتی استان سیستان و بلوچستان هم شاهد سیل شدید بوده است، به مسوولان کمک کنند. مسوولان وظیفه خدمت به مردم دارند و ادعایی ندارند زیرا نوکر مردم هستند.

جهانگیری تصریح کرد: دستگاه ها در این شرایط بحرانی بیش از همیشه باید در خدمت مردم باشند. علاوه بر دولت و مسوولان دولتی نیروهای مسلح با دستوری که فرمانده معظم کل قوا دادند، در صحنه هستند، سپاه و ارتش از همه امکانات خود استفاده می کنند و این کار بر اساس درخواست هایی که استانداری ها می کنند صورت می گیرد، محوریت کار با استانداران است.

وی ادامه داد: فکر می کنیم مردم اگر ظرف 72 ساعت همراهی بکنند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد و ما ضایعات کمتری را پشت سر می گذاریم، پس یک بخش ستاد همین پیش بینی 72 ساعت آینده است، حتی پنجشنبه بعد از بارندگی باید احتمال وقوع سیل را دید.

معاون اول رییس جمهوری گفت: مساله دوم آسیب شناسی است. در برخی از جاها به طبیعت بسیار ظلم شده است. به مسیر رودخانه تجاوز شده کارهایی که نباید در طبیعت انجام می گرفت، انجام و همین باعث شده که مسیر سیل آزاد نباشد. وقتی سیل حرکت می کند با موانعی رو به رو می شود که خود به خود عکس العمل این است که در جاهایی که نباید حرکت می کند.

**آسیب شناسی و پیش بینی تامین خسارت

جهانگیری افزود: قرار شد آسیب شناسی سریعتر انجام شود. تا فردا بعد از ظهر پیشنهادی برای تامین خسارت مشخص بشود، تلاش مان بر این است مردمی که چه در بخش مسکونی، کار، کشاورزی و صنعت و چه در بخش های مختلف وسایل زندگی شان خسارت دیده در حد توان دولت اعتبار اختصاص یابد. نسبت به گذشته منابعی که به حوادث غیر مترقبه اختصاص می دادیم این منابع را افزایش بدهیم. سازمان برنامه بودجه، ستاد بحران، وزارت جهاد کشاورزی، صعنت، معدن و تجارت مسوول شدند تا جلسه داشته باشند و موضوع را نهایی کنند.

وی ادامه داد: در جلسه چهارشنبه هیات وزیران این موضوع نهایی می شود و آن را ابلاغ می کنیم تا بلافاصله از اول سال کار خود را برای جبران خسارت انجام بدهند.

وی اظهار داشت: وزیر کشور به عنوان رییس ستاد بحران فرمانده اصلی است. وی هر جا مصلحت دیدند با رییس جمهوری یا با بنده مشورت می کنند، تصمیمی گیری با وی است. همه دستگاه ها در این 72 ساعت آماده باش هستند، باید در دستگاه های خود حضور داشته باشند و در زمان نیاز همراهی کنند.

جهانگیری خاطر نشان کرد: از مردم تهران نیز خواهش می کنم به تذکراتی که داده می شود توجه بکنند. در مسیر رودخانه ها و در رستوران های مسیر حضور نداشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه به مردم توصیه کرد به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

وی افزود:درباره سدها شایعاتی مطرح شد، امروز وزیر نیرو گزارش داد تمام سدهای کشور وضعیت مناسبی دارند، پایداری بسیار خوبی دارند، حجم آب بسیار خوبی در سدها ذخیره داریم.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: در سال گذشته در همین زمان برای بحران خشکسالی و تنش آبی جلسه می گذاشتیم اکنون برای بحران سیل جلسه می گذاریم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که داده می شود سدها در پایداری خوبی هستند، هیچ دغدغه ای درباره سدها وجود ندارد. مردم اطمینان کامل داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا