خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از سیل لرستان

مدیر عامل شرکت برق لرستان گفت: برق ۷۸ روستای پلدختر که در اثر سیل قطع شد بود، وصل شد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، خودنیا مدیرعامل شرکت برق لرستان در این باره گفت: در اثر سیل اخیر برق ۸۳ روستای شهرستان پلدختر قطع شد.

وی ادامه داد: ۶۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط (۲۰ کیلوولت) و ۲۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۹ دستگاه پست هوایی برق در اثر سیل تخریب شد.

خودنیا اضافه کرد: در جلسه مدیریت بحرانی که تشکیل دادیم مصوب شد که ۱۵ اکیپ از نیروهای اجرایی مدیریت برق شهرستان‌های خرم آباد، کوهدشت، دورود و رومشکانبه عنوان نیروهای کمکی در اسرع وقت به پلدختر اعزام شوند.

مدیرعامل شرکت برق لرستان یادآور شد: ستاد بحران این شرکت کلیه نیروهای اجرایی شهرستان پلدختر را نیز بسیج و به اکیپ‌های کمکی افزوده و راهی مناطق سیل‌زده شهرستان کردند.

وی افزود: بر اساس آمار حاصله ۸۳ روستای شهرستانپلدختر بی برق شده بودند که بلافاصله نیروهای اجرایی برای تأمین برق آنها از روز دوشنبه وارد عمل شده و تا عصر سه‌شنبه ۷۸ روستا مجدداً برق‌دار شدند.

مدیرعامل شرکت برق لرستان گفت: ۱۲۰۰ خانوار در این سیل ویرانگر بی برق شده بودند که فقط ۵ روستا با ۶۵ خانوار بی‌برق هستند و با تلاش شبانه‌روزی نیروها ۷۸ روستا با ۱۱۳۵ خانوار برق‌دار شدند.

وی خسارات وارده در حوزه مدیریت برق شهرستان پلدختر را ۱۵.۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۶۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۹ دستگاه پست هوایی در این منطقه به‌طور کلی تخریب شده است.

استاندار لرستان:

دولت تلاش خواهد کرد بخش عمده‌ای از خسارات سیل را جبران کند

دکتر سیدموسی خادمی در حاشیه ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در پی بارش‌ها و وقوع سیل اخیر شهرهایی مانندپلدختر، خرم‌آباد و چگنی دچار مشکلاتی شدند که در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شد و خسارات به حداقل ممکن رسیدند.

وی با بیان اینکه تا به حال مسئله خاصی نداشته‌ایم، افزود: هم‌اکنون مقداری مشکل در شهر دورود وجود دارد چرا که آبدهی رودخانه آن بالا رفته و احتمال وارد آمدن خسارت وجود دارد.

خادمی از تمامی شهروندان دورودی خواست تا منازلشان در حاشیه رودخانه را ترک و به مکان‌های امن بروند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تمامی نیروهای امدادرسان در حال تلاش برای به حداقل رساندن خسارت‌های احتمالی سیل هستند، گفت: با توجه به جریان بالای آب، احتمال ورود آن به منازل و اماکن وجود دارد.

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که با نیروهای امدادرسان همکاری کرده و محل‌های خطرخیز را ترک کنند.

دکتر خادمی به وارد آمدن خسارت به زیربناهای استان اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی و زیرساخت‌های آب، برق، گاز و راه دچار آسیب‌هایی شده‌اند و البته آمار دقیق آنها هنوز جمع‌آوری و محاسبه نشده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: اطلاعات لازم توسط دستگاه‌های مرتبط احصا و پس از جمع‌بندی در ستاد بحران استان تلفیق شده و به مرکز ارسال خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در تماس تصویری با دکتر روحانی ایشان گفتند که دولت تلاش خواهد کرد بخش عمده‌ای از این خسارات را جبران کند.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان خبر داد

اعزام ۵ اکیب ارزیاب به شهرستان پلدختر برای برآورد خسارت سیل

به گزارش ایسنا، مسعود رضایی اظهارکرد: با توجه به شدت وقوع سیل و خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در شهرستان پلدختر ۵ اکیپ از نیروهای فنی مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان به منظور ارزیابی میزان خسارت وارده به واحدهای آسیب‌دیده از سیل به شهرستانپلدختر اعزام شدند.

رضایی افزود: نتایج ارزیابی‌های به عمل آمده پس از نهایی‌شدن به مدیریت بحران استان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا