خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اختصاصی | انتقاد ظریف از «سیاه نمایی جناح‌ها»

دکتر ظریف به مراجع چه گفت؟

دکتر ظریف در دیدار اخیر با مراجع قم به «پیروزی‌های سیاسی جمهوری اسلامی در برابر آمریکا» اشاره کرد و گفت: آمریکای بعد از ترامپ هر کاری که دستش بوده علیه ایران کرده و در حوزه سیاسی تاکنون موفق نبوده است. ترامپ چهار بار تاکنون تلاش کرده که ایران را به شورای امنیت ببرد که در هر چهار مورد با شکست روبرو شده است.

به گزارش اختصاصی انصاف نیوز، وزیر امور خارجه در این دیدارها که پیش از نوروز انجام شد، گفت: قلدری آمریکا در حوزه سیاسی شکست خورده اما در حوزه اقتصادی فعلاً موفق بوده ولی الان کشورها تلاش می‌کنند خود را از زیر سلطه‌ی اقتصادی آمریکا خارج کنند؛ چون ترامپ دارد بیش از حد از این توان خود استفاده می‌کند. اما به هر حال در این حوزه، مردم مشقت دارند و تقریباً تمام جلسات هیات دولت هم روی بحث اقتصادی و راهکارهای کم کردن مشکل مردم متمرکز است.

وی اتحاد را نیاز امروز کشور خواند و گفت: نیاز داریم در شرایط کنونی دعواهای سیاسی را کمرنگ‌تر کنیم. این سیاه نمایی که جناح‌ها علیه هم انجام می‌دهند فقط به ناامیدی مردم می‌انجامد. ممکن است هر اقتصاددانی برای علت مشکلات ایجاد شده تحلیلی را ارائه کند اما همه به این نکته اشاره می‌کنند که یکی از علل مشکلات اقتصادی این است که مردم گمان می‌کنند فردای آنها از امروزشان بدتر است و لذا به ارز خارجی پناه می‌برند. با ایجاد امید می‌توان به مشکلات اقتصادی چیره شد اما متاسفانه سیاه نمایی‌های سیاسی انجام می‌شود.

ظریف گفت: دو سال و نیم برجام را کوباندند و گفتند که دستآوردی نداشته است و امید مردم را ناامید کردند. الان هم برای ناکارآمد نشان دادن دولت اقدام می‌کنند که این دیگر به دولت برنمی‌گردد و کل نظام را نشانه رفته است.

وزیر امور خارجه ایران سفر روحانی به عراق را نشان دهنده‌ی اقتدار جمهوری اسلامی دانست و گفت: ترامپ یک سفر سه ساعته و آن هم به پادگان‌های خودشان در عراق داشت اما آقای روحانی بدون آنکه حرم‌ها قرق شود به زیارت قبور مطهر حضرات ائمه سلام الله علیهم رفتند. مردم با ایشان ارتباط داشتند. وقتی که بنده به زیارت رفتم مردم عراق آزادانه می‌آمدند و با ما عکس می‌گرفتند. در این سفر آقای روحانی جلسات خوبی را با اکثر اقوام و گروه‌ها داشتند که همه‌ی اینها نشان دهنده‌ی رابطه خوب دو کشور و اقتدار ایران دارد.

ظریف افزود: در شرایطی که آمریکا می‌خواهد ایران را در تنگنای قرار دهد وزارت امور خارجه تلاش کرده که مقابل تحریم‌ها بایستد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا