خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“ترامپ به جای جولان از ایالات‌ آمریکا به اسرائیل ببخشد”

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پیرامون جولان اشغالی، دولت آمریکا، حامی اسرائیل را نصیحت کرده و از واشنگتن خواست به جای دست‌درازی به چیزی که اختیارش را ندارد، یک یا دو ایالات خود را به اسرائیل ببخشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل چهارشنبه در جلسه اضطراری شورای امنیت گفت: جولان بخشی از سوریه است و به آن بازخواهد گشت. آمریکا و اسرائیل گمان نبرند که خاک سوریه روزی جزئی از معامله خبیثانه آن دو می‌شود. اگر دولت آمریکا می‌خواهد به اسرائیل لطف کند، نباید به چیزی که اختیارش را ندارد، دست درازی کند. آمریکا سرزمین گسترده‌ای است، بنابراین اگر واشنگتن به دنبال جلب رضایت اسرائیل است، یک یا دو ایالت خودش را به آن ببخشد.

وی بار دیگر تصریح کرد: سوریه اعلام غیرقانونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ماهیت قانونی جولان را محکوم می‌کند. تصمیم ترامپ صرفا اقدامی یکجانبه از سوی طرفی است که شایستگی سیاسی، قانونی و اخلاقی برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت ملت‌های جهان یا تصرف در اراضی‌ای که بخش جدایی‌ناپذیر از سوریه هستند، ندارد.

الجعفری گفت، ۱۴ نماینده دائم از مجموع ۱۵ نماینده عضو شورای امنیت به جز آمریکا، اقدام این کشور درباره جولان را رد کردند زیرا این اقدام با احکام قطعنامه‌های ۲۴۲، ۳۳۸ و ۴۹۷ شورای امنیت مغایرت دارد.

وی افزود: سوریه در روند صلح مشارکت داشت اما به نظر می‌رسد نماینده رژیم صهیونیستی نمی‌داند که اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق این رژیم از طریق وارن کریستوفر، وزیر خارجه اسبق آمریکا یک پیام مکتوب تحت عنوان “ودیعه رابین” به سوریه ارائه کرد که رابین در آن اذعان کرده بود، تا مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷جولان بخشی از خاک سوریه است. ما در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا به این توافق دست یافتیم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در پایان سخنان خود گفت: اسرائیل چه بخواهد چه نخواهد، چه آمریکا از این رژیم حمایت کند یا نکند، جولان خاک سوریه است و در صورتی که اسرائیل از صلح گریزان باشد، تنها راه‌حل بازپس‌گیری جولان، توسل به زور خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا