خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راز افزایش ماندگاری عطر

خبرگزاری ایسنا نوشت: خرید ادکلن یکی از علایق بسیاری از افراد است با این حال نگرانی هایی قبل خرید همواره بین خریداران وجود دارد از جمله پیدا کردن رایحه مورد علاقه، ماندگاری ادکلن، حساسیت پوستی و تنفسی با شخص، پخش بو و … در این باب مقالات گوناگونی در اینترنت نوشته شده است.

در ادامه سعی میشود در مورد بحث ماندگاری یک عطر نکاتی ارائه شود. پیش از ورود به بحث اصلی لازم است مقدمه ای مطرح شود.

عطرها معمولاً از سه لایه ساخته شده اند:

نت اولیه: اولین رایحه ایست که به مشام میرسد (ماندگاری حدود ۳۰ دقیقه).

نت میانی: (معروف به قلب نت) که بعد ۱۵ دقیقه نمایان می شود.

نت پایه: که ماندگاری ادکلن به این لایه بستگی دارد.

رازهای افزایش ماندگاری عطر

نکاتی در مورد ماندگاری رایحه عطر که بیشترین تاثیر را دارند:
 

عطر با غلظت بالای روغن عطر

رایحه‌هایی با برچسب «extrait de parfum» (معروف به عطر) یا ادوپرفیوم (با برچسب EDP روی بطری)، دارای غلظت بیشتری از روغن عطر نسبت به باقی انواع عطر هستند. به عنوان مثال، یک EDT در مقایسه با EDP دارای رایحه سبک تر و با پروفایل بوی ساده تر و زمان ماندگاری کوتاه تر است. برخی از عطرها در دو نوع EDP و EDT عرضه می شوند. به عنوان مثال، Lancôme La Vie Est Belle در دو مدل EDP و مدل با نت میوه ای تر EDT عرضه میشود.

رازهای افزایش ماندگاری عطر

نت های عطر

برخی نت‌های عطر ذاتاً غنی‌تر و ماندگارتر هستند و برخی دیگر کمتر. در اینجا مولفه «فرّاریت» یا سرعت تبخیر نت عطر مطرح میشود. نت‌های مرکبات، سبز و دریایی دارای فراریت بیشتری هستند و سریع‌ترین از بین می‌روند، در حالی که نت چوبی، مشک، نعنای هندی، عنبر و ادویه‌ ای به طور طبیعی ماندگاری بالاتری دارند. عطرسازان در ساخت عطرها، نت‌های اولیه را طوری انتخاب می‌کنند که سریع‌تر تبخیر شوند در حالی که نت‌های پایه باید برای مدت طولانی‌تری باقی بماند.

نحوه اسپری

ماندگاری عطر بستگی به نحوه استفاده از آن دارد، دیده شده بعضی افراد یک ابر عطر اسپری کرده و با لباس‌ها از میان آن عبور میکنند این روش کمترین اثرگذاری است که می توانید انجام داد. طبق توصیه باید عطر را مستقیماً روی پوست اسپری کرد. گرمای پوست بعلاوه روغن‌های طبیعی موجود در ساختار عطر اجازه می‌دهد تا چرخه خود را تا حد عمیق‌تری طی کند.

مرطوب کردن

در حالیکه پوست هنوز مرطوب است، عطر استفاده شود زیرا رطوبت، رایحه را طولانی‌تر نگه می‌دارد. پوست خشک نمی تواند مولکول های بوی عطر را مانند پوست مرطوب نگه دارد. پیشنهاد میشود عطر را با ژل حمام مخصوص به همان عطر استفاده شود بدین صورت که کرم را روی پوست مرطوب مالش داده و سپس از عطر استفاده شود. لوسیون یا روغن بدن همسان یا بدون عطر با رایحه ای مشابه عطر خود به چسبندگی بهتر عطر و ماندگاری طولانی تری کمک می کند. قبل از لباس پوشیدن بهتر است پوست خشک شود تا عطر لباستان پاک نشود.

استفاده در نقاط نبض دار

برای ماندگاری طولانی تر، عطر مستقیماً روی نقاط نبض دار (رگ خون نزدیک به سطح پوست هستند) اسپری شود مانند مچ دست، گردن، قلب، حتی پشت گوش.‌ زیرا پوست در این نواحی نازک‌تر است لذا گرمای بیشتری تولید می‌کنند و این امر به پخش بیشتر عطر کمک می‌کند.

مالش مچ دست

مالیدن مچ دست‌ها پس از استفاده از عطر، ممکن است طبیعی به نظر برسد، اما این اصطکاک در واقع به مولکول‌های عطر آسیب می‌رساند و باعث می‌شود سریع‌تر تجزیه شود. لذا از مالش مچ ها بهم خودداری شود.

فاصله زمانی بین اسپری‌ها

برای داشتن ماندگاری بیشتر، پیشنهاد میشود ادکلن مجدداً اسپری شود.

اسپری روی لباس

پس از اسپری عطر روی پوست طبق توصیه های بالا، کمی عطر به لباس نیز اسپری شود. معمولا پارچه مدت بیشتری عطر را حفظ می کند و ماندگاری بالایی دارد. حتما لباسی که مدتی قبل از عطر روی آن استفاده شده و دوباره بو میکنیم و همچنان رایحه عطر روی آن مانده را همه ما تجربه کرده ایم.

نگهداری عطر

عطر باید در مکانی خنک و تاریک به دور از نور مستقیم خورشید و گرما نگهداری شود. قرار گرفتن در معرض نور و دمای بالا می تواند ساختار عطر را شسته و ماندگاری عطر را ضعیف کند.

رازهای افزایش ماندگاری عطر

در انتها باید تاکید کرد که اثر بخشی نکات فوق، بسته به نوع پوست و فرمولاسیون عطر می تواند متفاوت باشد. لذا قبل از خرید، عطر را روی پوست خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که انتظارات شما را برآورده می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا