خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“دوازدهم فروردین عصاره پیام بعثت را در خود جای داده”

حاج‌علی اکبری، امام جمعه موقت تهران گفت: دوازدهم فروردین خلاصه و عصاره پیام بعثت را در خود جای داده است و این بعثت مجدد در عصر جاهلیت مدرن است که نور انقلاب در آن درخشید و مردم با آن اراده ملی و تصمیم جامع با رهبری آن انسان الهی امام راحل یک نظام الهی را مطابق با هندسه الهی در عصر غیبت طراحی و تاسیس کردند و امروز من و شما چهلمین سال تاسیس نظام اسلامی را در دوازدهم فروردین درپیش رو داریم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد،

افزود: تعیین شعار سال گفتمان سازی و ادبیات سازی عالمانه و استادانه است تا افکار عمومی متمرکز شود و جهت واحد پیدا کند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: رهبر انقلاب سال ها است که به درستی جنگ اقتصادی را پیش بینی کردند و با دقت نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را پیش روی ملت ایران قرار دادند و برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان قالب و پیش برنده در جامعه، ارکان و لوازم آن را با شعار هر سال معرفی کردند.

حاج علی اکبری تاکید کرد: امسال نیز شعار سال که به عنوان رونق تولید انتخاب شد به منزله روح اقتصاد مقاومتی است.

حاج علی اکبری در ادامه به بیانات رهبر معظّم انقلاب در جوار بارگاه نورانی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اشاره کرد و گفت: رهبر عالی قدر نقشه راه را به زیبایی و حکمیانه ترسیم کردند، شرح گام دوم را در قدم اول یعنی در سال نخست آن ارایه کردند که امیدوارم قدر شناس باشیم، این نعمت بزرگ الهی برای ملت ما است.

وی با بیان این که سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جوار حرم امام رضا (ع) متفاوت، الهام بخش و راهبردی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد، افزود: این سخنرانی برای ملت و به خصوص جامعه جوان، مدیران و مسئولان و همه الهام‌بخش است باید با مراجعه به آن، برداشت کنیم و مسیر خود را انتخاب کنیم و مراقب باشیم به فراموشی سپرده نشود.

حاج‌علی‌اکبری با تاکید بر این که آنچه از این سخنرانی استفاده می‌شود، مسئله اراده ملّی ما ایرانیان است، گفت: رهبری فرمودند تلاش دشمنان در این است که در اراده ملی ما رخنه کنند بنابراین انتخاب شعار سال، یکی از روش‌های عالمانه و کارشناسانه برای تقویت اراده ملّی ماست که خواسته‌ها و آروزهای عمومی مردم را در یک نکته اصلی تجمیع می‌کند تا ملّت عزیز ما بتوانند قدم‌های بلند خود را به سوی روزهای بهتر بردارند.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: بنابراین تعیین شعار سال هم گفتمان سازی و هم ادبیات سازی عالمانه و استادانه برای این است که اراده ها و افکار در سال جدید متمرکز شده و جهت واحد پیدا کند.

وی یادآور شد: رهبر بیدار ما سال ها پیش دست دشمن را خوانده و جنگ اقتصادی و معیشت پایه دشمن را پیش بینی کردند و با دقت نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را پیش روی ملت ایران قرار دادند و برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب و پیش برنده در جامعه، ارکان و لوازم اقتصاد مقاومتی را با شعار هر سال معرفی کردند.

حاج علی اکبری با بیان این که شعار امسال به عنوان رونق تولید به منزله روح اقتصاد مقاومتی است، گفت: در سند اقتصاد مقاومتی که نقشه نجات اقتصاد ملی است، رکن اساسی و روح اصلی مساله تولید است که رهبری امسال مساله رونق تولید را به عنوان جهت گیری و رویکرد عمومی ملت ایران معرفی کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته موقت تهران افزود: این شعار را باید به عنوان نقطه عطف سازنده و تقویت کننده و پیش برنده در نظر بگیریم و قدر بدانیم و برخورد شعاری و تشریفاتی نکنیم و اقدامات عالمانه داشته باشیم و همه امکانات و قوا را برای تحقق این شعار بسیار مهم و حساس در دستور کار همه و همه قرار گیرد.

حاج علی اکبری ادامه داد: اگر تولید ملی رونق پیدا کند و همه دست به دست هم دهیم و این اتفاق بزرگ رخ دهد و در سال 98 در این زمینه یک اتفاق متفاوت رخ دهد، بسیاری از خواسته های مردم محقق می شود.

وی تصریح کرد: اگر تولید رونق یابد هم کالا افزایش پیدا می‌کند و با قحطی مقابله می‌شود، هم تورم کنترل می‌شود و کاهش قیمت‌ها فراهم می شود و در کنار آن وابستگی ما به کالاهای خارجی و ارز خارجی کاهش پیدا می‌کند و اشتغال جوانان تقویت و بیکاری نیز مهار می‌شود.

حاج علی اکبری با بیان اینکه رونق تولید، زمینه پیشرفت در همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند، یادآور شد: تحقق شعار سال ۹۸، موجب می شود که درآمدهای عمومی و درآمد دولت افزایش پیدا کند ، زمینه صادرات و جذب سرمایه های خارجی فراهم شود و امید به آینده در جامعه به خصوص در نسل جوان تقویت شود.

امام‌جمعه موقت تهران تاکید کرد: اقتصاد با رونق تولید است که می تواند در برابر تحریم‌ها و تکانه‌های خارجی و خصومت دشمنان، مقاوم شده و استقلال آن تأمین شود که به لطف خدا همه ظرفیت های برای تحقق شعار رونق تولید فراهم است.

وی با بیان این که منابع عظیمی در اختیار ملت ایران قرار دارد، گفت: کشور ما موقعیت خوبی در بین کشورهای جهان دارد، بازار بزرگ ۸۰ میلیونی داخلی و بازار ۶۰۰ میلیونی که در همسایگی ما قرار دارد در اختیار ماست و جایگاه رفیعی که ایران در سیاست منطقه‌ای و جهانی دارد، سرمایه ها و ظرفیت‌های بی نظیر ملت ما است.

حاج علی اکبری در ادامه مهم‌ترین ظرفیت کشور ما را نیروی انسانی تربیت‌شده از رویش‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، امکانات زیرساختی خوبی در راه ها و آب و برق و گاز وجود دارد که در پهنه عمومی کشور فراهم است که می تواند به رونق تولید کمک کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: تدبیر، برنامه‌ریزی، شجاعت ، همت و روحیه جهادی برای استفاده از ظرفیت‌های کشور ضروری است و در کنار آن نیاز به انسجام ملّی و وحدت سراسری نیاز داریم که بتوانیم به چنین هدف بزرگی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه به موانعی که برای تحقق شعار سال وجود دارد که باید با آن‌ها بجنگیم اشاره کرد و گفت: برخی موانع فرهنگی مثل تنبلی و مصرف‌گرایی ، اسراف و گرایش به کالاهای خارجی و احتکار خانگی و خلاءهایی که در ارتباط با مهارت‌ها در بخش‌های گوناگون داریم که باید با آن مقابله کنیم، همچنین در بخش های گوناگونی که مشکلات ساختاری و مدیریتی داریم که آن‌ها را هم باید برطرف کنیم، قوانین دست و پا گیر را باید حذف و اشکالات نظام بانکی را اصلاح کنیم تا بتوانیم به این هدف بزرگ دست یابیم.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: با ثروت‌های بادآورده و حرام که مخاطره جدی برای رونق تولید ایجاد می کند باید جدی‌تر از قبل مبارزه شود و دست‌‌های فاسد و فاسق که در اقتصاد ملی رخنه می‌کنند و نقش دشمن را در متن حرکت اقتصادی ایران به نیابت از دشمن برعهده دارند باید قطع شود تا مسیر برای شکوفایی و تولید فراهم شود.

وی اضافه کرد: باید با واردات بی‌رویه و غیرضروری و قاچاق به طور قطع مقابله شود و با استفاده شایسته‌ و افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های فراوانی که در اختیار داریم، بتوانیم در ارتباط با شعار سال، قدم‌های بزرگی را برداریم و امسال یک اتفاق متفاوتی رخ دهد تا خار جدیدی در چشم دشمنان جمهوری اسلامی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، این روز را با شکوه و سرنوشت ساز و کمتر قدرشناخته عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند، صبحگاه ۱۲ فروردین که نخستین روز حکومت الله بر جهان است از بزرگ ترین اعیاد ملّی و مذهبی ما است.

حاج علی اکبری ادامه داد: دوازدهم فروردین خلاصه و عصاره پیام بعثت را در خود جای داده است و این بعثت مجدد در عصر جاهلیت مدرن است که نور انقلاب در آن درخشید و مردم با آن اراده ملی و تصمیم جامع با رهبری آن انسان الهی امام راحل یک نظام الهی را مطابق با هندسه الهی در عصر غیبت طراحی و تاسیس کردند و امروز من و شما چهلمین سال تاسیس نظام اسلامی را در دوازدهم فروردین درپیش رو داریم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این نظامی که برخاسته از این انقلاب بزرگ است یعنی جمهوری اسلامی ایران که به تعبیر امام راحل نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد اکنون هم در دستور کار ملت برای گام دوم و هم پیش روی ملت های جهان است که الهام بگیرند و بتوانند مسیر خود را ادامه دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا