خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رای دستگیر شدگان خاکسپاری مهرشاد شهیدی صادر شد

✅رای دستگیر شدگان پرونده آرامستان اراک صادر شد؛ اجرای شلاق در مصلی اراک پس از نماز جمعه و حبس

کانال خبری امتداد نوشت: 
7 آبان ماه سال گذاشته مراسم خاکسپاری مهرشاد شهیدی در آرامستان اراک برگزار شد.مهرشاد شهیدی جوان 19 ساله اراکی بود که در جریان اعتراضات سال گذشته کشته شد و مراسم تشییع او نیز با اعتراض همراه شد، اعتراضی که بازداشتی‌هایی به همراه داشت. وکلای بازداشتی ها آن روز با امتداد در ارتباط با احکام صادر شده در خصوص موکلانشان گفت و گو کرده اند.

🗣محمد رضا کارگر پیشه مقدم از وکلای پرونده در شرح دقیق ماجرا به امتداد گفت:

🔹 سایر شهروندان به رسم ادب و برای دلداری با خانواده ی داغدار، بر مزار مهرشاد شهیدی، حاضر شده و با بیان «مهرشاد روحت شاد»، پس از صحبتهایِ پدر مهرشاد، در جهت تایید فرماشات ایشان در حدود چند ثانیه اقدام به «دست زدن» می نمایند.

🔹متاسفانه پس از این واقعه ، جریانی خاص اقدام به ساخت کلیپی با صداگذاری نوحه و جلوه های بصری مبنی بر القاء آنکه بی حرمتی به تاسوعای حسینی شده می نماید که به نظر می رسد هدف از ساخت این ویدیو تحریک احساسات مذهبی جامعه بوده است.

🔹پس از انتشار این کلیپ واکنش های مقامات استان به این واقعه شدت گرفته و در بین افراد زیادی که در آن واقعه حاضر بودند تنها نه نفر از شهروندان اراکی  بازداشت می شوند.

🔹 ریاست دادگستری اراک پیش از رسیدگی قطعی قضایی و بررسی دلایل و دفاعیات طرفین، عنوان می نمایند که برای این شهروندان «حکم قانونی قاطع و صریحی» صادر خواهد شد و همچنین ایشان عنوان نمودند برخی از این افراد دستگیر شده اقدام به نگهداری مواد مخدر نموده اند که تنها در خصوص یکی از این شهروندان صدق می کرد که نوع و مقدار این ماده در حدی نبود که دادگاه انقلاب، مجازات سنگینی برای آن در نظر بگیرد.

🔹اینجانب و همکار محترم حسب درخواست برخی از خانواده های این عزیزان و پس مراجعه حضوری به وکلا، جهت دفاع، از تهران راهی شهر اراک شدیم.در بدو تشکیل پرونده با موضوع «توهین به مقدسات» و «اخلال در نظم و اسایش عمومی» در شعبه ی ۱۰۵ دادگاه کیفری دو اراک، متاسفانه با استناد به تبصره ی ماده ۴۸ قانون ایین دادرسی کیفری، بدواً، موکلین، نتوانستند وکیل مورد اعتماد خویش را معرفی نمایند.

🔹بلافاصله پس از اخذ وکالتنامه ، جهت مطالعه پرونده اقدام نمودیم که پس از انجام مطالعه پرونده و پس از خروج اینجانب از شعبه بلافاصله نماینده‌ی ضابط وارد شعبه دادگاه گردید و در حالیکه مشغول انجام مقدمات تودیع وثیقه برای ازادی موکلین بودیم، به خانواده ی برخی از ایشان گفته شد مدارک جدیدی نسبت به اقایان محمد سلطانی و رامتین ادریسی یافت شده که منجر به پرونده ی تازه با موضوع جدید در شعبه ۶ بازپرسی اراک گردید.

🔹 همین امر منجر به تاخیر در ازادی این دو فرد شد تا مجددا برای ان پرونده تازه وثیقه تامین شود.زمان وقوع حادثه تا صدور حکم حدود یک ماه زمان طی شده که بسیار سریعتر از حد معمول است.

🗣حسین رضایی از دیگر وکلای پرونده به امتداد گفت : دادنامه پرونده آرامستان اراک امروز یازدهم شهریور به ما وکلا ابلاغ شد.

🔹دادنامه ای که بنا بر تاریخ مندرج در آن در همان روز برگزاری جلسه رسیدگی تنظیم شده است و نسبت به کلیه متهمین (به غیر از یک نفر) در بردارنده حداکثر مجازات توهین به مقدسات یعنی ۵ سال حبس تعزیری و برای اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی نیز حداکثر مجازات یعنی ۱ سال حبس می باشد.

🔹برای اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، موکلین هم‌چنین محکوم به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری شده اند که بنا بر تاکید قاضی صادر کننده رای، باید در مصلای بیت المقدس اراک، بعد از نماز جمعه و در ملأ عام اجرا شود!

🔹این در حالی است که متهمین در جلسه رسیدگی اذعان داشتند که به هیچ وجه قصد اهانت به مقدسات مذهبی نداشته اند و سوابق متعددی ارائه دادند که نشان از شرکت سالیانه ایشان در مراسم عزاداری محرم بود و به عنوان وکلای متهمین بارها به دادگاه متذکر گردیدیم عناوین اتهامی هیچ تناسبی با رفتار ادعایی ندارد و صرف حضور بر مزار مرحوم مهرشاد شهیدی و پخش شربت یا دست زدن برخی از متهمین به نشانه سوگواری برای یک جوان تازه کشته شده برای احترام به سخنان و حضور خانواده و آن هم با چشمانی گریان هرگز دلالت بر توهین به مقدسات نمی کند ولی متاسفانه دادگاه محترم همچنان اعتقاد بر تحقق جرم مذکور داشته است.

🔹خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد تمامی موکلین با تودیع وثیقه آزاد شده اند و در انتظار پذیرش وثیقه مازاد آقای محمد سلطانی بنا بر عنوان اتهامی ادعا شده در پرونده متشکله برای امکان آزادی ایشان هستیم. 

انتهای پبام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا