خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با موج جدید بارش

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به ورود سامانه بارش جدید از فردا یکشنبه (۱۱ فروردین۹۸) به کشور و احتمال وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور، آمادگی همه‌جانبه، امداد رسانی و ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های خدمت رسان به آسیب‌دیدگان احتمالی مورد تاکید است.

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اقدامات پیشگیرانه در خصوص ورود سامانه بارشی جدید از فردا یکشنبه (۱۱ فروردین۹۸) به کشور اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ ‌کننده، سیاستگزار، هدایت ‌کننده و نظارت‌ کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در برابر انواع حوادث است.

نجار افزود: بر همین اساس از روسای کارگروه های ۱۴ گانه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و استانداران سراسر کشور خواسته شده است تا با تدابیر پیشگیرانه و تشکیل جلسات ستاد بحران در دستگاه و استان های مربوطه نسبت به آمادگی حداکثری در برابر شرایط جوی حاکم بر کشور اقدام نمایند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاونت های امنیتی و انتظامی، عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان اموراجتماعی وزارت کشور را از جمله کارگروه های مدیریت بحران دانست و افزود: وزارت خانه های جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، نفت، نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر اعضای این کارگروه هستند.

معاون وزیر کشور همچنین از سازمان حفاظت محیط زیست، جمعیت هلال احمر، سازمان صداوسیما، اورژانس کشور و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به عنوان دستگاه های عضو این کارگروه یاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، نجار تصریح کرد: در این نامه از روسای کارگروه های تخصصی و همچنین استانداران خواسته شد تا به استناد شرح وظایف ابلاغی مراتب را به دستگاه‌های استانی و شهرستانی منعکس و گزارش اقدامات انجام شده را به این سازمان ارسال نمایند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا