خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جایگاه تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا مشخص شد

به گزارش سایت ورزش 3، در جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال، انتظار می‌رود که رتبه ایران دست‌نخورده باقی بماند.

فیفادی اکتبر نیز به پایان رسید و تیم‌های ملی فوتبال در مسابقات مختلف به میدان رفتند. شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز با حضور در تورنمنت چهار جانبه اردن موفق شدند با غلبه بر میزبان، قطر را نیز شکست دهند و عنوان قهرمانی این پیکارها را از آن خود کنند.

قرار است که رنکینگ رسمی تیم‌های ملی طی روزهای آینده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال اعلام شود، ولی از آنجایی که فیفا ساز و کار ثابتی برای تعیین رتبه کشورها دارد، در نتیجه می‌توان پیش از اعلام رسمی این رتبه‌بندی نیز جایگاه تیم‌ها را پس از فیفا دی اخیر مشخص کرد.

تیم ملی ایران با غلبه بر تیم‌های اردن و قطر توانست در مجموع ۶.۰۲ امتیاز مثبت کسب کند و شمار امتیازات خود را به عدد ۱۵۶۷ برساند. با این حال، جایگاه شاگردان قلعه‌نویی در رنکینگ جهانی دست نخورده باقی ماند و ایران در رتبه ۲۱ جهان و دوم آسیا باقی ماند.

فوتبال

اما ژاپن که یکی از رقبای اصلی و مهم تیم ملی در جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود، در این فیفا دی تیم‌های ملی کانادا و تونس را شکست داد و 7.79 امتیاز مثبت دیگر دشت کرد و به مرز 1613 امتیاز رسید تا اختلاف سامورایی‌ها با ایران به عدد 46 برسد.

کره جنوبی نیز که موفق شد تونس و ویتنام را شکست دهد، به امتیاز 1540 رسید تا همچنان در فاصله نزدیکی از ایران قرار داشته باشد. آنها با دو پله صعود در جایگاه 24 جهان و سوم آسیا ایستاده‌اند. استرالیا و عربستان نیز در رنکینگ آسیایی چهار و پنجم هستند.

در رتبه‌بندی جهانی نیز آرژانتین و فرانسه همچنان با فاصله اندک و 2 امتیازی از یکدیگر شانه به شانه هم پیش می‌روند. در میان 10 تیم برتر دنیا، کرواسی عملکرد ضعیفی داشت و با چهار پله نزول به رتبه دهم دنیا سقوط کرد. پرتغال و اسپانیا نیز هر کدام 2 پله صعود داشتند.

2

توقف عجیب برزیل برابر ونزوئلا باعث شد تا 25 امتیاز از سلسائو کسر شود و آنها ممکن است حتی رتبه سوم را از دست بدهند، چرا که فقط پنج امتیاز با انگلیس فاصله دارند. ضمن اینکه سقوط آلمان به جایگاه شانزدهم دنیا از جمله اتفاقات مهم رنکینگ اخیر است.

رتبه‌بندی 10 تیم برتر دنیا بدین صورت است:
آرژانتین، فرانسه، برزیل، انگلیس، بلژیک، پرتغال، هلند، اسپانیا، ایتالیا، کرواسی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا