خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر متفاوت مهاجرانی درباره‌ی مستند شجریان [و یک پاسخ]

عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی در توییتی درباره‌ی مستند شجریان که از شبکه‌ی افق پخش شده پرداخته است، نوشت: «مستند شبكه افق در باره داود هزاره ما ، شجريان را ديدم. برخلاف كسانى كه اين مستند را عليه شجريان تلقى كرده اند، به نظرم مستند كارى سنجيده، و هوشمندانه بود. سخنان عليزاده ، پيرنياكان و نوربخش دقيق و عالى بود. كارگردان و نويسنده متن منصفانه عمل كرده اند.مى توان نكته هايى هم گرفت!»

به گزارش انصاف نیوز، محمود صدری از روزنامه‌نگاران شناخته‌شده در پاسخی در این باره که برای کانال تلگرامی باشگاه روزنامه‌نگاران ارسال کرده نوشته است:

آقای مهاجرانی، مستند را دقیق ندیده‌ است.

1- مستند «سپیده تا فریاد»، با مستندهای رسوای تلویزیون ایران فرق دارد و در مجموع استادانه ساخته شده است.

2- در این مستند استادانه، حقایق زندگی هنری محمدرضا شجریان تحریف شده و از وی تصویر آدمی دمدمی مزاج و فریب خورده ارائه شده که با سراسر زندگی ایشان مغایرت دارد.

3- چینش سخنان مصاحبه شوندگان که غالبا همکاران سابق شجریان هستند و با او همدلی نشان می دهند، چنان است که گویی آنها منتقد شجریان و همراه مستندساز هستند.

4- تصاویری که لابلای مستند گنجانده شده در پی القای این دروغ است که تنها دو مورد به شجریان فشار وارد شده که مسبب اولی میرحسین موسوی بوده و مسبب دومی هاشمی رفسنجانی

5- آثار سال 1357 شجریان همراهی با جریان سیاسی مسلط کنونی نمایانده شده و آثار دهه 1380 به بعد، همسویی با فتنه.

6- در زندگی شخصی و هنری شجریان رخنه‌ای نبوده که مستندساز بتواند با تمسک به آن، کاری بیش از این بکند. به گمانم آقای مهاجرانی، سر در نیاورده یا چیز دیگری در کار است که من بی خبرم.

تخریب همزمان شجریان در افق و سعدی در منوتو!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا