خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاهدات خبرنگار از وضعیت سیل در دورود

با شدت گرفتن میزان بارندگی در استان لرستان حجم آب سدها و رودخانه‌های این استان به مرز هشدار رسید.

بنا بر گزارش انصاف نیوز، شهرستان دورود (شهرستانی در شرق استان لرستان) با قرار گرفتن دو سد “مروک” (در ۳۷ کیلومتری شمال شهرستان دورود) و “کمال صالح” (در ۴۵ کیلومتری شهرستان شازند) و با لبریز شدن آب این دو سد در اثر بارش فراوان و ریزش آن به رود “تیره” (یکی از رودهایی که از مرکز شهر دورود می‌گذرد) در معرض خطر جدی سیل قرار دارد.

روز 12 فروردین ماه، خبرنگار انصاف نیوز برای مشاهده وضعیت فعلی این شهرستان به داخل شهر دورود می‌رود. او ابتدا از میدان اولیه شهر می‌گذرد؛ در قسمت‌های مرکزی و بالای شهر خبری از طغیان نیست. از خیابان شریعتی که یکی از خیابان‌های اصلی شهر است عبور می‌کند و به میدان مرکزی می‌رسد. با عبور از این میدان به خیابان منوچهری و خیابان صفا می‌رسد که در کنار خیابان منوچهری پل کارخانه‌ی سیمان قرار دارد؛ از زیر این پل رودخانه‌ی تیره (یکی از رودهای مهم شهرستان دورود که از آب‌های «اشترینان»، «گله رود»، «سراب سفید» و چند رود دیگر سرچشمه می‌گیرد) عبور می‌کند.

آب این رودخانه تا سطح پل بالا آمده اما هنوز همسطح خیابان نشده است. از خیابان صفا می‌گذرد و به پل عزت آباد که در انتهای خیابان صفا قرار دارد می‌رسد. رودخانه‌ی تیره تا سطح پل عزت آباد بالا آمده و دانشگاه پیام نور شهرستان دورود زیر آب رفته است و ابتدای جاده دورود-اصفهان به دلیل شرایط بحرانی مسدود شده است.

بعد از آن وارد محله‌های «نود متری» و «الغدیر» می‌شود که آب در این مناطق نیز بالا آمده و مردم این منطقه خانه‌های خود را به دلیل هشدار نیروهای امدادی تخلیه کرده‌اند.

خطر اصلی سیل بیشتر قسمت ساحلی و نزدیک رودخانه‌ی این شهرستان را تهدید می‌کند و تمام خانواده‌هایی که خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند در مکان‌هایی که برای اسکان موقت درنظر گرفته شده، مستقر شده‌اند. با شدت گرفتن بارش‌ها و در صورت طغیان کامل سد «مروک» این شهرستان در معرض خطر جدی سیل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اگر کشور به شکل فدرالی و ایالتی اداره میشد لازم نبود برای توزیع چند چادر و کنسرو و یا شکستن یک خط ریلی جلسه ای در پایتخت انجام شود . با این نظام متمرکز اداری و تصمیم گیری پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی کاری بس مشکل است . باید از الگوی کشور هند استفاده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا