خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استقرار لایروب فوق سنگین ارتش در آق قلا 

امیر تقی‌خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که یک دستگاه لایروب فوق سنگین و مجهز با دو فروند هواپیمای باربری نیروی هوایی ارتش به شهر آق قلا منتقل و در این منطقه مستقر شد.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: این لایروب در استان گلستان و شهر آق قلا مستقر می شود تا با لایروبی از گرگان رود و دیگر رودهای منتهی به آق قلا کار انتقال آب از این شهر را تسریع بخشد‌.

وی ادامه داد: این لایروب توانایی پمپاژ هزار متر مکعب مایعات را در هرساعت داراست که از دو دستگاه موتور دیزل باقدرت 100 اسب بخار و همچنین دارای دو دستگاه پمپ به توانایی هرکدام 500متر مکعب مایعات در هر ساعت است.

سخنگوی ارتش افزود: این دستگاه با وزن 22تن دارای 3 عدد پانتوم به وزن 6تن است که قادر است در هر ساعت 50 مترمکعب لایروبی انجام دهد.

امیر تقی خانی تصریح کرد: نیروی های ارتش جمهوری اسلامی ایران از تمام امکانات و تجهیزات خود به منطور امدادرسانی به سیل زدگان شمال کشور استفاده خواهد کرد.

وی یادآور شد: اقلام امدادی مورد نیاز مردم سیل زده از قبیل چادر، پتو و مواد غذایی توسط یک فروند هواپیمای 747 نیروی هوایی ارتش بارگیری و به مناطق سیل زده خوزستان و گلستان ارسال شد. اقلام غذایی ارسالی به خوزستان در بسته بندی هایی تهیه شده است که برای یک ماه خانواده سه نفره کفایت می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا