خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گوگل هوش مصنوعی را جایگزین کارمندانش می‌کند

عصر اتوماسیون شغلی هوش مصنوعی در حال حاضر فرا رسیده است و براساس گزارشی جدید، گوگل می‌خواهد کارکنان بخش فروش خود را که توسط ابزارهای هوش مصنوعی جدید کار آنها خودکار شده برکنار کند یا کار دیگری به آنها بدهد.

به گزارش ایسنا، هنوز مشخص نیست چه تعداد از انسان‌ها در نهایت تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت، اما این نشانه روشنی از عصر جدید است. در اوایل سال جاری، گوگل «عصر جدیدی از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی» را آغاز کرد. به عنوان بخشی از این ابتکار، گوگل در تلاش است تا از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه تجربیات تبلیغاتی جدید به صورت خودکار استفاده کند.

برخی از این تبلیغات که توسط قابلیت پرفورمنس مکس(Performance Max) به اختصار پی‌مکس این شرکت ایجاد شده‌اند می‌توانند در لحظه بر اساس نرخ کلیک تغییر کنند تا بازدید را به حداکثر برسانند، کاری که برای کارمندان انسانی بسیار سخت است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، تعداد فزاینده‌ای از تبلیغ‌کنندگان از پی‌مکس استفاده کرده‌اند که نیاز به برخی از کارمندان متخصص در حوزه تبلیغات برای یک سرویس خاص گوگل را از بین برده است.

بر اساس این گزارش، تقریبا نیمی از ۳۰ هزار کارمند بخش تبلیغات گوگل زمانی به این نوع کار مشغول بودند.

این یک تغییر قابل توجه برای تجارت گوگل است، زیرا تبلیغات بخش بزرگی از درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد. با جایگزینی نیروی انسانی، این شرکت احتمالا قصد دارد با کاهش هزینه‌ها، حاشیه سود خود را افزایش دهد.

پیش از این شاهد بوده‌ایم که چندین صنعت تحت تأثیر اتوماسیون شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند.

اوایل سال جاری، آرویند کریشنا(Arvind Krishna)، مدیرعامل آی‌بی‌ام(IBM) به بلومبرگ گفت که این شرکت استخدام‌ها را برای هر شغلی که می‌تواند توسط هوش مصنوعی انجام شود، کُند یا تعلیق می‌کند.

کریشنا در آن زمان گفت: من به راحتی می‌توانم ببینم که ۳۰ درصد از مشاغل با هوش مصنوعی و اتوماسیون در یک دوره پنج ساله جایگزین می‌شوند که به این معنی است که در مجموع، هوش مصنوعی می‌تواند تا ۷۸۰۰ شغل را بگیرد.

به طور خلاصه، هوش مصنوعی در حال حاضر مشاغل را می‌رباید و طبق مطالعه موسسه جهانی مک کینزی، این روند می‌تواند سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود شتاب بگیرد.

گلدمن‌ساکس(Goldman Sachs) در گزارش تحقیقاتی خود در اوایل سال جاری دریافت که تقریبا ۳۰۰ میلیون شغل ممکن است به زودی به دلیل ظهور هوش مصنوعی از بین برود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا