خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشیش‌های اروپایی کتاب هری پاتر را آتش زدند

یکشنبه ۱۱ فروردین (۳۱ مارس) سه کشیش پروتستان در لهستان عضو اتحادیه اروپا کتاب‌هایی را که از نظر آنها محتوایی ضد‌مذهبی داشته‌اند، از جمله سری کتاب‌های “هری‌ پاتر” را سوزاندند.

به گزارش انصاف نیوز، عمادالدین باقی فعال حقوق بشر درباره‌ی این خبر در صفحه‌ی خود نوشت: «هرچند در کشور ما اتفاقاتی افتاده که از کتابسوزی کمتر نیست ولی واقعا اگر این حرکت در ایران انجام می‌شد الان در رسانه‌های برون مرزی و فضای مجازی و حتی دولتها و سازمان‌ها چه می‌کردند؟ رویداد یاد شده نشان می‌دهد که این نوع افراد و تفکرات در همه جا حضور دارند و مختص دیار ما نیستند».

بررسی نحوه‌ی انعکاس خبر این رفتار که متحجرانه خوانده می‌شود، در رسانه‌های برون مرزی نشان می‌دهد که بازتاب بسیار پایینی داشته است و نوع انعکاس آنها با انعکاس خبرهای مشابه در میان مسلمانان تفاوتی آشکار را نشان می‌دهد.

خبر حاشیه‌ای رادیو فردا

رادیو «فردا» در خبری حاشیه‌ای در صفحات فرعی خود، بدون اینکه از آتش زدن توسط کشیش‌ها در تیتر خبر بدهد و عکسی از آنها منتشر کند، با تیتر «آتش زدن مجموعه کتاب‌های هری پاتر در یک قصبه گدانسک در لهستان» نوشت:

«کشیش‌های یک قصبه کاتولیک‌نشین در شمال لهستان اقدام به آتش زدن کتاب‌هایی کردند که در میان آنها مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» نوشته جی کی رولینگ نیز به چشم می‌خورد. بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اقلام دیگری هم توسط این کشیشان آتش زده شد که به گفته آنها دارای نیروی اهریمنی هستند.

تصاویری از آتش زدن این کتاب‌ها در قصبه «مادر کلیسا» در شهر گدانسک، توسط یک بنیاد کاتولیک که از روش‌های غیرمتعارف برای فعالیت‌های مذهبی خود استفاده می‌کند در فیس‌بوک منتشر شده است.

از جمله اقلامی که آتش زده شده‌اند می‌توان به ماسک‌های چوبی آفریقایی، مجسمه‌های فیل و کتاب‌هایی درباره شخصیت‌شناسی و جادوگری به علاوه آثار جی کی رولینگ اشاره کرد.

بنیاد یاد شده می‌گوید که آتش زدن کتاب «هری پاتر» هشداری است به اهالی این قصبه که آنها چه آثار بدی می‌توانند داشته باشند. کاربران فیس‌بوک این اقدام را محکوم کرده و آن را یادآور کتابسوزان نازی‌ها پیش از جنگ جهانی دوم دانسته‌اند.»

خبر مشابه صدای آمریکا

بنا بر گزارش انصاف نیوز، صدای آمریکا نیز در خبری در صفحات داخلی، بدون انتشار عکسی از این کشیشان در خبری با تیتر «کشیشان لهستانی کتابهای «هری پاتر» را به دلیل «ترویج سحر و جادو» آتش زدند» نوشت:

«تعدادی از کشیشان کاتولیک در لهستان، با محکوم کردن سحر و جادو، تعدادی از کتابهای هری پاتر را سوزاندند. گروه «اس ام اس از بنیاد بهشت» تصاویری را از سوزاندن کتابهایی که از دید اعضای این گروه «توهین به مقدسات» است بر صفحه فیس بوک خود منتشر کرد و نوشت: «ما از کلام خدا اطاعت می کنیم.»

این تصاویر با متونی از انجیل همراه است که سحر و جادو را تقبیح می‌کند. در این عکسها که در شبکه‌های اجتماهی دست به دست می‌شوند، سه کشیش سبدی از کتاب و اشیاء دیگر از جمله یک نقاب آفریقایی را به کوره محوطه خارج از کلیسا می‌برند و یک کشیش و تعدادی از خادمان کلیسا نیز سوختن کتابها را تماشا می‌کنند. از دیگر اشیایی که سوزانده شد می توان به چتر «هلو کیتی» و یک تندیس مذهبی هندو اشاره کرد.

بنیاد بهشت می گوید هدف از سوزاندن کتابها هشدار به خداپرستان در مورد تأثیر بد سحر و جادو و علم غیب است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این بنیاد از مردم خواسته بود هر آنچه را که به «انرژی منفی» و «خرافات» ربط دارد به کلیسا بیاورند تا آتش زده شود.

مجموعه «هری پاتر» اثر نویسنده بریتانیایی «جی کی رولینگ» قصه نیک و بد است و بر ماجراجویی جادوگری جوان به نام «هری پاتر» که با جادوگر شر «لرد ولدمورت» می‌جنگد تمرکز می‌کند. از این مجموعه بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته است. ز هری پاتر، یک مجموعه ۸ قسمتی سینمایی نیز ساخته شد که پنج قسمت آن در زمره پردرآمدترین فیلمهای تاریخ سینما جا گرفتند. خانم رولینگ در پاسخ به انتقادهایی که مذهبیون به این مجموعه دارند گفته که هری پاتر فرای تمام مذاهب است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در این کتاب و در فیلم هری پاتر پر از اهداف فراماسونهاس؛ علم جادو ؛ تسلط بر جن ها ؛ لطفا دراین باره تحقیق کنید ؛تمام اینها اهداف فراماسونهاست که به کمک شیاطین جن ؛ دنیا رو برای حضور دجال (شیطان) آماده کنند؛
    وبا تخریب و تحریف منجی (حضرت مسیح )؛ اقدام به ساختن قهرمان خود کنند؛اشاره شود به اینکه ولدمورت لباس راهب برتن دارد و طرفدارانش فکر می کنند او مرده هست درحالیکه زندس؛

    1
    10
    1. واقعا متاسفم برای این همه آدم خرافاتی بدبخت … خود کشیک شبیه اهریمنه بعد میگه کتابای هری پاتر اهریمنی هست ! خاک بر سر همه اونایی که خرافاتی هستند ایشالا از روی زمین برداشته بشن چون اونجوری دنیا خیلی بهتره… فقط اینکه خاک بر سر همه اونایی که فکر می کنن که هری پاتر شیطان پرستیه و از این جور مزخرفات … احمق های گرامی شما خود اهریمن و شیطان هستید … اگه کتاب هری ماتر رو خوانده باشید پر از عشق و محبت داستان اصلی عشق و محبت مادر به فرزنده … شما کجای کارید احمق های خرافاتی … با همین خرافات بازی ها اخر میمیرید ابلهای خرافاتی بدبخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا