خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“موثرترین عضو اوپک ترامپ است”

هلیما کرافت، استراتژیست ارشد کالا در شرکت “آر بی سی کپیتال مارکتس” می‌گوید: دونالد ترامپ مؤثرترین عضو اوپک است.

به گزارش ایسنا، کرافت در مصاحبه‌ای در نیویورک به بلومبرگ گفت: اگر به وضعیت پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید نفت نگاهی بیاندازید می‌بینید که وی اقدامات زیادی برای بالا نگه داشتن نرخ پایبندی این گروه انجام داده است. با سیاست دولت ترامپ، عرضه نفت ایران به بازار محدود شده است و تحریم‌های آمریکا علیه شرکت PDVSA، تولید نفت ونزوئلا را کم‌تر خواهد کرد.

نفت برنت روز سه‌شنبه در ۶۹.۳۷ دلار در هر بشکه بسته شد که رکورد بالایی برای شاخص قیمت بازار جهانی بود. نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین رشد سه ماهه را در ۱۰ سال اخیر ثبت کرد. این رشد قیمت نتیجه واکنش بازار به توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بوده است.

اوپک به همراه روسیه و شمار دیگری از تولیدکنندگانغیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با هدف مقابله با اشباع عرضه و تقویت قیمت‌ها، در دسامبر موافقت کردند تولیدشان را از اول ژانویه به مدت شش ماه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند.

مقامات دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور بر هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تاکید کرده‌اند. مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز پس از دیدار که بستگان شش مدیر شرکت سیتگو پترولیوم که در ونزوئلا زندانی هستند، گفت: آمریکا برای منزوی کردن دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گام برداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا