خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌ها به اظهارات ضد ایرانی مایکل فلین

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان، مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا آزمایش موشکی اخیر در ایران را تهدیدآمیز خواند و گفت: “ما به طور رسمی به ایران هشدار می‌دهیم”. این اظهارات با استقبال نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا در نشست خبری سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی خصمانه مدعی شد: اقدامات اخیر ایران از جمله آزمایش تحریک آمیز موشک بالستیک تاکیدی است بر این نکته که جامعه بین‌الملل باید با صراحت با رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران در منطقه خاورمیانه برخورد کند.

فلین همچنین مدعی شد: ایران آزمایش موشک بالستیکی اخیر را بدون توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و با نادیده گرفتن کامل آن انجام داده است. در این قطعنامه از ایران خواسته شده که هیچ گونه فعالیتی در زمینه طراحی موشک های بالستیکی که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارند، از جمله فناوری پرتاب چنین موشک‌هایی انجام ندهد. رئیس جمهور ترامپ به شدت از توافقی که دولت اوباما و سازمان ملل با ایران دارد، انتقاد کرده و آن را توافقی ضعیف می‌داند و آنها را محکوم می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران به جای آنکه به خاطر چنین توافقی از آمریکا تشکر کند جسورتر شده است. از همین امروز به طور رسمی به ایران هشدار می‌دهیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این اظهارات فلین استقبال کرد و گفت: بیانیه فلین درباره ایران را با تحسین گوش کردم. این موارد در گفت‌وگوی تلفنی من با ترامپ هم مطرح شده بود.

گروه ضد ایرانی موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» نیز از مواضع فیلن علیه ایران دفاع و با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیتری خود که در چند بند منتشر شده، اعلام کرد: باید به ایران فشار بیشتری آورده و تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه این کشور تشدید شود.

شبکه خبری سی‌.ان‌.ان درباره هشدار رسمی کاخ سفید به ایران به نقل از کارشناسان نظامی گزارش داد: این هشدار اقدامی سردرگم کننده است و هدف از آن بیشتر ایجاد هیاهوست. هشدار رسمی آمریکا در پاسخ به آزمایش موشکی ایران در شرایطی اتفاق می‌افتد که اتحادیه اروپا گفته است؛ آزمایش موشکی نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به تصویب رسید، نیست.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در پاسخ به انتقادات علیه آزمایش موشکی جدید در ایران گفت: ایران به عنوان کشوری که بیشترین هزینه را از تروریسم بین‌المللی و تجاوز کشورهای خارجی پرداخت کرده است و سابقه تاریکی از نحوه عملکرد جامعه بین‌الملل در تجاوز هشت ساله عراق به ایران در ذهن دارد دفاع از خود را به اجازه طرف‌های دیگر موکول نمی‌کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه علیه کشور دیگری از سلاح استفاده نکرده است مگر در دفاع از خود. ما هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده‌ایم اما در مقابل حملات کشورهای خارجی با شجاعت و به اتکا مردم از خود دفاع می‌کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در واکنش به ادعاها مبنب بر نقض قطعنامه 2231 گفت که همه طرف‌های برجام پیش‌تر اعلام کرده‌اند که موضوع برنامه موشکی ایران جزئی از برجام نیست و دولت های آمریکا و خزانه‌داری، آن را در گذشته اعلام کرده‌اند. در قطعنامه 2231 عبارتی درباره موشک بالستیک است که ایران موضع خود را در همان زمان تصویب قطعنامه در آن مورد اعلام کرد. در این قطعنامه اشاره شده است به موشک‌ بالستیکی که برای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده است و این نوع موشک‌ها نباید مورد آزمایش قرار گیرند. ایران همان موقع هم اعلام کرد موشک‌های ما با قابلیت‌ حمل سلاح نیستند و برای حمل کلاهک‌های متعارف طراحی و ساخته می‌شوند.

وی افزود: امیدواریم موضوع برنامه‌های دفاعی موشکی ما خارج از برنامه و قطعنامه 2231 بهانه‌ای برای بازی‌های سیاسی دولت جدید آمریکا نباشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا