خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از سیل گلستان

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مقابله با سیل گفت: درخواست پمپ‌های قدرتمند از شورای عالی مدیریت بحران کشور داشتیم تا بتوانیم آب موجود در منازل و معابر را تخلیه کنیم.

به گزارش ایسنا، میرمحمد غراوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه لایروبی که از طریق سازمان بنادر و دریانوردی به گمیشان آورده شده در ورودی گرگانرود به سمت دریا مستقر شده و در حال لایروبی است.

وی افزود: یک لایروب ارتش نیز از خرمشهر به گلستان آورده شده و در کانال رهبری مستقر شده که توانایی لایروبی تا حجم ۲۵۰ هزار متر مکعب را دارد.

سرپرست استانداری گلستان یادآور شد: یک دستگاه باریج هم به استان آورده شده و در کانال صفا ایشان در شمال گمیشان فعال خواهد شد تا آب را با سرعت بیشتری از شهر به سمت دریا هدایت کند.

غراوی با اشاره به وضعیت راه‌ها و معابر استان، گفت: برای عبور آب در ۱۰۰ نقطه از معابر استان بریدگی‌هایی ایجاد شد که در حال اتصال آنها هستیم.

وی ادامه داد: نیروهای سپاه به خوبی کار اتصال جاده بندرترکمن به گمیشان را انجام دادند و نیروهای ارتش نیز با قدرت تمام در حال اجرای محور شمال آق قلا به اینچه برون است.

غراوی با تقدیر از تمامی دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و مردم صبور و قدرشناس استان، اظهار کرد: در این مدت نهادهای زیر مجموعه مقام معظم رهبری از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همکاری‌های قابل تقدیری داشتند.

خسارت سیلاب به 12 هزار و 500 واحد مسکونی گلستان

سرپرست استانداری گلستان گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود 4800 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و غیره استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق تر آن اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، میرمحمد غراوی در ارتباط مستقیم با شورای عالی مدیریت بحران کشور از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: حدود 270 هزار هکتار از اراضی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود 100 هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.

وی گفت: 12 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی تحت تأثیر سیلاب بوده که 3400 واحد به طور100 درصد نیاز به تخریب دارند.

غراوی خاطرنشان کرد: با وجود تلاشهای دستگاه های خدمات رسان، مشکلات زیرساختی در بخش های آب و برق و راه و غیره در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده اما نیازمند بازسازی است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه تسریع در خروج سیلاب از شهرهای گمیشان و آق قلا، تصریح کرد: علاوه بر یک دستگاه لایروب که توسط سازمان بنادر به استان منتقل شده و در حال لایروبی است تا سرعت تخلیه آب را افزایش دهد، یک دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش نیز توسط سه فروند هواپیما روز گذشته وارد استان شد و درحال مونتاژ است تا در گمیشان لایروبی از سمت دریا را انجام دهد.
سرپرست استانداری گلستان افزود: همچنین یک دستگاه بارج نیز در حال مونتاژ می باشد تا با حمل بیل مکانیکی به دریا، سرعت لایروبی را افزایش دهد.

غراوی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده طی چند روز گذشته بسیار مساعد بوده و شاهد کاهش آبگرفتگی در گمیشان و آق قلا نسبت به روزهای گذشته هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا