خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوانگرایی در مدیریت راه حل نیست!

شیرزاد عبداللهی در یادداشتی تلگرامی با عنوان “جوانگرایی در مدیریت راه حل نیست!” نوشت:

وزیر کار ، تعاون و رفاه فردی متولد سال 1361 را به عنوان رییس سازمان بازنشستگی منصوب کرد. او در بخشی از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری سمتی داشته است و ادعا شده که یک «نخبه» است. او که قاری قرآن است و مدرکی دانشگاهی دارد، در دانشگاه علم و صنعت (گروه مهندسی پیشرفت) با مدیریت علی احمدی، عضو هیات علمی است. به گزارش سایت انصاف نیوز آقای صالحی عضو شورای مرکزی جریانی به نام «جریان مردمی انقلابی جماران» است که «وحید یامین پور»، مجری اصولگرای سیما ، رییس آن است. ظاهرا جوانگرایی خودش تبدیل به یک مصیبت شده است.

یکی دیگر از این جوانهای برکشیده علی فروغی مدیر شبکه 3 سیما و متولد 1367 است . فروغی یکی از جوان ترین مدیران جمهوری اسلامی است. علی فروغی سال 1386 وارد رشته حقوق دانشگاه امام صادق شد و با مدرک فوق لیسانس فارغ التحصیل شده است. اگر 6 سال تحصیل کرده و دو سال سربازی رفته باشد قاعدتا در سال 94 در صدا و سیما استخدام شده است. علی فروغی در اوایل سال 97 یعنی به فاصله 3 سال از استخدام به سمت رییس شبکه 3 سیما منصوب شد.به رزومه علی فروغی نگاه کنید تا رمز موفقیت او را دریابید.

برای گرفتن پُست مدیریت ، فارغ التحصیلان جوان دانشگاه امام صادق (ع) در اولویتند، علاوه بر آن داشتن نسبت نَسَبی یا سَبَبِی با روحانیون و مقامات اصولگرا ، داشتن ارتباط و اتصال با [فلان نهادها] در دانشگاه در دوره تحصیل، عضویت فعال در بسیج دانشگاهی و قبل از آن در بسیج دانش آموزی ، نمایش چهره ای افراطی ، عاشق [مقامات] ، ضد روشنفکری و ضد لیبرال و ضد اصلاح از خود در دوره دانشجویی ، از جمله شرایط لازم برای استخدام و ارتقای سریع در مدارج مدیریت است. حالا حالا ها نوبت به شما تحصیلکرده جوان غیر سیاسی و بدون پارتی نمی رسد.

علی فروغی مدیر شبکه 3 ژن خوب دارد . او فرزند باجناق غلامعلی حداد عادل است و پله های موفقیت را به صورت جهشی در مدت 3 سال طی کرده است. آنهایی که صادقانه مجذوب شعار جوانگرایی شده اند به این نکته توجه کنند که پیش شرط جوانگرایی انتخاب مدیران بر اساس ضابطه و شایسته سالاری است. اشتباه نکنیم وقتی اصولگرایان جوانگرایی را تبلیغ می کنند منظورشان روی کار آوردن جوانان حزب الهی و خودی مانند فروغی است. مسیر بالا آمدن تیپ های جوان در مدیریت های متوسط و کلان کاملا مشخص است و غریبه ها و شهروندان درجه دو حتی با تحصیلات دکتری و رزومه قوی در آن راهی ندارند.

مدیریت خوب یعنی فکر نو و برنامه نو و تدبیر نو. شعار جوانگرایی در سیستمی که مدیریت آن پیر و حتی فرتوت شده است جذاب است. اما فراموش نکنیم که وقتی اصولگرایان جوانگرایی را تبلیغ می کنند منظورشان نشاندن افرادی افرادی مانند شما جوان تحصیلکرده و با فکر و با انگیزه به جای مدیران پیر نیست . منظورشان روی کار آمدن جوانان حزب الهی و خودی مانند فروغی است. مسیر بالا آمدن تیپ های جوان در مدیریت های متوسط و کلان کاملا مشخص است . جوانگرایی فقط در سیستمی که در آن شایسته سالاری حاکم باشد معنا و مفهوم مترقی دارد. بدون رعایت شایسته سالاری مدیران جوان ممکن است از مدیران مسن به مراتب افراطی تر و مرتجع تر باشند.

ارتباط با برخی محافل فکری فلسفی و فکری مانند حلقه طرفداران دست چندم هایدگر فیلسوف آلمانی که البته ربطی به نظرات فلسفی هایدگر ندارد و صرفا برداشتهای شبه فاشیستی احمد فردید از هایدگر است به این افراد اعتماد به نفس می دهد که به خیال خودشان با لیبرالها و اصلاح طلبان وارد منازعات فلسفی شوند. فروغی در ویدئویی می گوید : “به مردم بگین سرچ گوگل منوال (دستی ) تنظیم میشه وقتی شما توی گوگل دنبال عکس برج میلاد تهران می‌گردی ده تا چیز مسأله دار میاد.” من واقعا نمی دانم سرچ گوگل چگونه تنظیم می شود. اما با سرچ کردن ” برج میلاد” در گوگل هیچ مطلب مساله دار (مثلا جنسی یا ضد نظام ) ندیدم . ظاهرا مدیران جوان توجهی به واقعیت ندارند و اسیر ذهنیات خود هستند.

حاملان تفکری که معتقد است که : «در شهر مدرن‌، نمادهای مردانه(مانند برج میلاد)‌، در برابر نمادهای زنانه (مانند تونل کردستان یا توحید) می‌ایستند» و :«لایی کشیدن در ترافیک خیابان‌ها و لذت حاصل از آن، یک کنش سکشوال است و چنین کنشی شب‌ها در خیابان لذت بیشتری تولید می‌کند!» و فوتبال را دارای ماهیت سکشوال می داند زیرا: «توپ در درون دروازه جای می‌گیرد یا بازیکنان به هم لایی می‌زنند…» و پژو 206 یک محصول جنسی است و… چه جوان و چه پیر قاعدتا باید به روانپزشک معرفی شوند. به ذهن چند نفر از تماشاگران فوتبال خطور می‌کند که توپ و دروازه و لایی کشیدن کنش‌های سکسی هستند؟ وقتی رییس شبکه 3 سیما مساله داربودن برج میلاد را مطرح می کند به نظر می رسد تحت تاثیر این جریان فکری است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. وقتی پای نسل اول لب گور است ، بهتر آن است که میراٍ خود بین نسل دوم قسمت و جای پای آنان را سفت کنند ، بگذریم ازاینکه این روزها زمین در حال رانش است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا