خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هوای تهران، مشهد و کرج ناسالم است

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز دوشنبه اعلام کرد: هوای سه کلان شهر تهران، کرج و مشهد در شرایط ناسالم و هوای کلان شهرهای اهواز ، شیراز و اصفهان در شرایط سالم قرار دارند.
به گزارش ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است وضعیت گرد و غبار از 8 صبح 6 دی ماه تا 8 صبح 7 دی ماه، به دلیل 
پوشش ابر در حال عبور در شمال غربی، غرب و شمال شرقی کشور تحلیل این پدیده در 24 ساعت گذشته امکان پذیر نیست.
اهمچنین مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران با توجه به وارونگی دما و تجمع آلاینده ها در هوای شهر تهران اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:
با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران به آگاهی می رساند با توجه به وارونگی دما و تجمع آلاینده ها در هوای شهر تهران، هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم قرار دارد.
از این رو توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت طولانی و سنگین در فضای باز خود داری کرده و سایر افراد نیز فعالیت طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت های ورزشی بپرهیزند. 
با توجه به پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود از میزان آلاینده ها کاسته شده ولی کماکان در شرایط ناسالم باقی بماند.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو روز یکشنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 2 متر بر ثانیه (7 کیلومتر بر ساعت) و میزان دید افقی حدود سه هزار و رطوبت نسبی نیز 38 درصد است.
وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران غبار آلود و با بیشینه دمای 11 و کمینه دمای 5 درجه سانتیگراد اعلام شده است.
آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده، 24 ساعت دوم صاف گاهی وزش باد درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی و 24 ساعت سوم صاف درپاره ای نقاط غبارمحلی 
پیش بینی شده است.
به گفته وی دمای کنونی تهران 14 درجه سانتیگراد و هوا غبارآلود است، جهت باد نیز غربی گزارش شده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا