خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست شهروندان برای لغو مجوز ساخت‌وساز در باغهای تهران

۳۳۸۰ نفر از شهروندان، با امضای بیانیه‌ای از شورای شهر تهران خواستند که مجوز ساخت و ساز در باغهای تهران را هرچه سریع‌تر لغو کند.

به گزارش اسکان نيوز، با تصویب مصوبه مجوز ساخت و ساز در 62 باغ تهران بر مبنای قانون ملغی شده برج باغ، توسط شورای اسلامی شهر تهران، واکنشهای مختلفی در گروه های مدنی و حرفه ای صورت گرفت. یکی از مهم ترین این واکنشها که همراهی گسترده ای از شهروندان را به دنبال داشت، بیانیه ای بود که گروه«شهر دیگر» در اعتراض به این مصوبه تنظیم کرد و انتشار داد.

این بیانیه از روز ۲۶ اسفندماه برای امضای در اختیار عموم قرار گرفت. پس از ۳ روز بیش از ۲۵۰۰ نفر این بیانیه را امضا کرده بودند.

در این بیانیه آمده است: اینک شورا برای شصت و دو برج-باغ مجوز داده است. چنین اقدامی بلافاصله پس از تصویب لایحۀ خانه-باغ چه پیامی می‌تواند داشته باشد جز اینکه این شورا همچنان می‌تواند منافع نهادها و افراد معدود را به منافع عامه ترجیح دهد. این تصمیم برای آنها که چشم طمع به باقیماندۀ باغ‌ها دارند و خواب خشکاندن درختان و تغییر کاربری می‌بینند چه پیغامی دارد جز اینکه هنوز راه تغییر کاربری باغ‌ها و فضاهای سبز و تراکم‌فروشی و شهرفروشی باز است.

امضا کنندگان این بیانیه علاوه بر درخواست لغو فوری مجوز صادره برای ساخت و ساز در ۶۲ باغ تهران، ۴ خواسته دیگر را نیز مطرح کرده‌اند. انتشار اسامی مالکان و مشخصات ۶۲ باغ، الزام شهرداری تهران به خرید باغ‌های ارزشمند تهران و تبدیل آن به فضای عمومی، تهیه شناسنامه باغ‌های تهران و انتشار عمومی آن و وضع ضوابط سختگیرانه برای تخریب باغ‌ها دیگر خواسته‌های این بیانیه هستند.

گروه «شهر دیگر» که این بیانیه را تهیه کرده بود اعلام کرده‌ است که پیگیری خواسته‌های این بیانیه را از همه راه‌های قانونی ادامه خواهد داد. در اولین گام نیز در نخستین روز کاری سال ۹۸ بیانیه  با تمامی امضاهایش صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین‌ماه به شورای شهر تهران تحویل خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا