خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایرادات بنی‌اسرائیلی آیت‌الله منتظری!

حجت‌الاسلام مجتبی لطفی، از شاگردان و مسئولان دفتر مرحوم آیت‌الله منتظری در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ایرادات بنی‌اسرائیلی آیت‌الله منتظری!» نوشت:

آقای بروجردی نماینده 5 دوره مجلس در نامه به مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان از مردود شدن آیت‌الله منتظری یاد کرده است که ایرادهای بنی اسرائیلی می‌گرفت و توسط آیت‌الله خمینی از قائم مقامی حذف شد! و خواسته مولوی درس عبرت بگیرد! البته این اولین بار نیست که این تهدید را می‌شنوم. در سال ۷۱ یا ۷۲ در زاهدان و در جلسه‌ای که علمای اهل سنت و شیعه زاهدان حضور داشتند سید حسن ربانی نماینده آقای خامنه‌ای در اهل سنت، به همین نحو و لحن از آقای منتظری یاد کرد و گفت: نظام با کسی شوخی ندارد!

اما برای تبیین و افشای ایرادات بنی‌اسرائیلی آیت‌الله منتظری بخشی از یک نامه خصوصی ایشان به آقای خمینی را درج می‌کنم شاید ابعاد بهانه‌های بنی‌اسرائیلی وی در دهه 60 مشخص گردد! در این نامه آمده است:

«آیا می‌دانید در زندان‌های جمهوری اسلامی به نام اسلام جنایاتی شده كه هرگز نظیر آن در رژیم منحوس شاه نشده است؟!

آیا می‌دانید در زندان مشهد در اثر نبودن پزشك و نرسیدن به زندانی‌های دختر جوان بعداً ناچار شدند حدود بیست وپنج نفر دختر را با اخراج تخمدان و یا رحم ناقص كنند؟!

آیا می‌دانید در زندان شیراز دختری روزه دار را با جرمی مختصر بلافاصله پس از افطار اعدام كردند؟
آیا می‌دانید هنگام بازجوئی دختران استعمال الفاظ ركیك ناموسی رائج است؟

آیا می‌دانید كه مردم در اتوبوس‌ها و تاكسیها و صفوف مرغ و تخم مرغ و بنزین و روغن نباتی و گوشت و امثال این‌ها علناً به مسئولین جمهوری اسلامی و حتی متاسفانه به شخص حضرتعالی فحش می‌دهند؟

آیا می‌دانید روحانی و روحانیت در نظر مردم مورد تنفر واقع شده است؟

آیا می‌دانید در ادارات و وزارتخانه‌ها و متاسفانه بعضی دادستانی‌ها و دادگاه‌ها رشوه بیداد می‌كند؟

آیا می‌دانید دزدی‌های كلان با رشوه و سفارش و تلفن حل می‌شود ولی دزدی‌های كوچك تعقیب می‌شود؟

آیا می‌دانید از بس دزدی و اختلاس و مخصوصا با لباس پاسدار و كمیته زیاد شده مردم احساس امنیت جانی و مالی نمی‌كنند؟

آیا می‌دانید فقر و گرانی بیداد می‌كند، حقوق و درآمد همان حقوق سابق ولی قیمت اجناس ده برابر یا بیست برابر شده است و در این صورت بر فقرا چه می‌گذرد؟

آیا می‌دانید در جمهوری اسلامی بر خلاف آنچه در فقه خواندیم نه جان مسلمان محترم است و نه مال او، قاضی حكم می‌كند مال او را بدهید خانه او را بدهید كسی گوش نمی‌كند مخصوصا اگر در تصرف بنیادهای انقلاب باشد؟!

هر روز حدود یك میلیون جمعیت ایران سراغ دكتر و دارو و درمانگاه و بیمارستان می‌روند و اكثراً ناراضی برمی‌گردند و دادرسی نیست…  این مسائل دیگر مربوط به جنگ نیست بلكه مربوط به ضعف مدیریت‌ها و برنامه ریزی است، و فرداست كه سرمای زمستان است و قرائن نشان می‌دهد كه از نفت و سوخت خبری نیست.

آیا می‌دانید مواد مخدر در كشور بیداد می‌كند و اعدام‌ها و زندان‌ها و جزیره بی اثر شده است و غالبا معلول فقر و بدبختی است؟

لازم است حضرتعالی در امور جاریه كشور و جبهه‌ها فقط به گزارش‌های مسئولین و بیت معظم قناعت نكنید. چند سالی است كه عملا اداره كشور و انقلاب را حضرتعالی به روسای سه قوه و شخص آقای حاج احمدآقا سپرده اید، و… حدود هشت سال است با خشونت و اعدام زیاد و بازداشت زیاد و مصادره‌های بیجا حكومت كردیم و به جایی نرسیدیم.

بچه‌های كمیته با همه اخلاصشان نوعاً‌ احساساتی و تندند، سعی شود آن‌هائی كه به عنوان منكرات و حجاب و امثال ذلك با مردم برخورد دارند افراد روان شناس، عاقل، تعلیم دیده و دلسوز باشند.

انتخاب افراد برای پست‌ها متاسفانه نوعاً تابع عواطف و باندبازی و رفیق بازی و مهره بودن است نه تابع عقل و لیاقت و كفایت طرف و این امر خطرناك است.

به مسئولین و رسانه‌های گروهی سفارش فرمائید حتی المقدور از دروغ گفتن در گزارش‌ها و خبرها و وعده‌ها بپرهیزند كه مردم نوعاً می‌فهمند و برای جمهوری اسلامی شكست است.

…قطعاً به حضرتعالی خواهند گفت این‌ها دروغ است و فلانی ساده اندیش»!
(مورخ: 17 مهر 1365. متن کامل در خاطرات، ج2، ص1155 به بعد)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متاسفانه برای آقایان امثال لاریجانی یا بروجردی و یا شریعتنپمدار و … ، انسان جایگاهی ندارد. انسان برای ایشان، یعنی مطیع امر، یعنی هر چه ما می گوییم درست است و لاغیر. انسان یعنی برده.

    13
    1
  2. درود واحترام
    اگر ایرادات بنی اسرائیل هم از این جنس بوده است باید گفت که حق با آنان بوده است !

    8
    2
  3. بله خیلی درست میگه منتها یه سوال با سِد مهدی هاشمی هم همینطوری صحبت کرده تا بحال یا…….

    1. کارهای خودشم هم باید می‌گفت کمتر از اینا نبوده کلا نفوذ متاسفانه از اول انقلاب بوده و هست مثلاً در فیلم زیرخاکی یک نمونه اومده ساواکی در زندان که نفوذی ساواک بین زندانیان بود بعد فرار شاه و آزادی واسش اسپند دود کردن و سمت گرفت و جاپید اینایی هم که اون موقع گفته همین برنامه 40سالشون بوده که نفوذی ها سر اقتصاد و روابط خارجه کردن بدبختی ما ریشه از نفوذ دارد و به اسم انقلابیان تمام میشود یکم عاقل باشیم که دارن چطور ما رو از انقلاب متنفر میکنن

      1
      3
  4. خدا بیامرزدش!انسان اینقدر نکته بین و بلند پرواز!انگار با چشم برزخی داشته وضعیت آینده انقلاب و جامعه اسلامی ایران رو می دیده!مگه میشه،مگه داریم!همش عین واقعیته!خدا با اولیاء محشورش کنه که این چنین نگران مردم و جامعه بوده…….

    10
    1
  5. علت این که نامه خیلی به شرایط الان میاد و انگار تازه نوشته شده این هست که وضعیت کشور همیشه همین بوده

    4
    1
  6. قرآن بر سره نیزه میکنند
    پیراهن، پرچم میکنند
    فاصله حُریت و خریت فقط
    یک نقطه است در نگارش
    دستهای پشت پرده در گذشته اکنون مشهورند به یدالله
    سیاست از نوع نجس انگلیسی است
    آب گل آلود میکنند که ماهی تازه بگیرند

    3
    0
  7. حالا این ایرادات بعد اعدام مهدی هاشمی بوده یا قبلش؟
    یعنی قبلش همه چی گل و بلبل بوده؟
    مستند قائم مقام رو هم ببینید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا