خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ احسان علیخانی به تشعشعات استاد بشیر حسینی

موضع عجیب بشیر حسینی درباره‌ی «پانتومیم» که گفته می‌شود داور سفارشی برنامه‌ی «عصرجدید» شبکه سه صداوسیما است، با واکنش دیگر داوران و احسان علیخانی مجری آن روبرو شد.

به گزارش انصاف نیوز، بشیر حسینی که در این برنامه «دکتر» خوانده می‌شود شب گذشته بعد از اجرای پانتومیم یکی از شرکت کنندگان، دوران پانتومیم را به سر آمده خواند و در پاسخ به دیگر داوران و مجری که اگر اینطور است پس سینما هم غربی است، گفت که ریشه‌ی سینما مال ماست!

این انتقادها به بشیر حسینی با تشویق حاضران در سالن برنامه مواجه شد.

 

زنده‌باد احسان علیخانی!

محسن حدادی در یادداشتی در خبرآنلاین با عنوان «زنده‌باد احسان علیخانی!» نوشت:

مجری-تهیه‌کننده «عصر جدید» آنقدر باهوش هست که بزرگترین ایراد برنامه‌اش را هم بپذیرد و هم برای اصلاحش تلاش کند.

قبل‌تر هم نوشته بودم که «عصر جدید» احسان علیخانی یک ایراد بسیار بزرگ دارد و آن هم داوری است که ناگهان توی ذوق می‌زند، زیاد توضیح می‌دهد و گاه دنبال اظهار فضل است و خلاصه به نوعی وصله ناجور است حتی اگر بهترین استاد دانشگاهی باشد که مدیران سیما و یا شبکه سه می‌شناسند.

با این حال، برنامه یکشنبه شب «عصر جدید» یک سوپرمن باهوش داشت و آن هم احسان علیخانی بود؛ اگرچه خلاف قاعده یک مجری بی طرف در مسابقه، رفتار کرد و مثل یک مخاطب مدعی حرفش را زد حتی اگر داورش ناراحت شود.

بعد از اجرای پانتومیم اولین شرکت‌کننده‌ و چراغ قرمز سید بشیر حسینی که گویا خیلی دوست دارد دیگران دکتر صدایش کنند، احسان علیخانی علت رای قرمز را پرسید و «دکتر» در اظهاراتی عجیب و غریب گفت: با اینکه من دکترای ارتباطات دارم اما هیچ ارتباطی با این کار برقرار نکردم و اساسا دوره پانتومیم به سر آمده و الان عصر زبان است و نسل جدید این را نمی‌پسندد و تلویزیون جای پانتومیم نیست و این هنر ارتباطی با فرهنگ ما ندارد و پانتومیم نوعی بازگشت به عقب است و “قطعا” این هنر محبوب نسل جدید نیست و…

اگرچه سه داور دیگر به خوبی و دقیق پاسخ تشعشات(!؟) استاد دکتر را دادند تا مشخص شود ایشان زیاد با هنر و ارتباطات میانه‌ای ندارد، اما احسان علیخانی محکم ایستاد و با داورش، جدال کرد و دست آخر هم نظر او را نپذیرفت تا به عنوان یک مخاطب باهوش، جایگاه احسان علیخانی را حفظ کرده باشد و نه مجری بی طرف برنامه که بلد نیست رای قرمزش را توجیه کند!

اما برگ برنده برنامه دیشب احسان علیخانی، ابتدای برنامه بود که مجری روی سن از داوران پرسید: مردم گفته‌اند داوران این برنامه خودشان، چگونه استعدادشان کشف شده است؟ که در این بخش، همه درباره استعدادشان و زمان و مکان و چگونگی کشف‌ش سخن گفتند و داور مورد نظر هم توضیحاتی داد که پاسخ تمام انتقادها در آن وجود داشت. ایشان درس خوانده‌اند از ریاضی به علوم انسانی رفته‌اند و بعد در یک رشته خاص در یک دانشگاه خاص دکترا گرفته‌اند و اکنون دغدغه‌هایی دارند که دیگران ندارند؛ همین!

به قول مهران مدیری در مرد هزار چهره: خیلی ممنونم!

امیدوارم آقای دکتر که بر اساس همین توضیحات روشن، به عنوان داور استعدادیابی یک برنامه مهم انتخاب شده، در کلاس‌های دانشکده صداوسیما، استدلال‌هایی از نوع دیشب در حوزه هنر و پانتومیم و ارتباطات به دانشجویان ارائه نکند که آنوقت برای نسل بعدی مدیران و برنامه‌سازان تلویزیون باید نگران شد!

اگرچه حضور ایشان فی نفسه مایه نگرانی استعدادهایی است که به «عصر جدید» دل بسته‌اند و ایضا تماشاگرانی که برنامه را می‌بینند.

نقدی بر برنامه تلویزیونی عصرجدید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تا کی باید به دنبال چیزهای منسوخ شده باشیم. پانتومیم علاوه بر اینکه منسوخ شده، جنگولک بازی محسوب میشه

    3
    8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا