خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهادهای حمید آصفی در پی اقدام آمریکا علیه سپاه

حمید آصفی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه اقدام آمریکا قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا را اقدامی نادرست و خلاف موازین بین‌المللی عنوان کرد و گفت: ما در برابر این اقدام آمریکا باید یارکشی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کنیم.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه اقدام آمریکا در این رابطه مغایر با هنجارهای بین‌المللی است و با هیچیک از مقررات بین‌المللی همخوانی ندارد و حتی در تضاد با آن است، تصریح کرد: اقدام آمریکا کاری زشت و غیراخلاقی است که موجب ناامنی در منطقه می‌شود.

این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه اقدامی که آمریکا انجام داد در راستای یک سلسله‌اقدامات بود و در واقع در این شرایط خاص معنای ویژه‌ای دارد، افزود: آمریکایی‌ها این اقدام را در حالی صورت دادند که انتخابات رژیم صهیونیستی در راه است. ترامپ با پول‌های نتانیاهو و لابی صهیونیستی در آمریکا به قدرت رسید و اکنون با انجام اینگونه اقدامات تلاش می‌کند که کمک‌هایی که آنها به او کردند را جبران کند و از دیگر سو در انتخابات بعدی نیز بتواند از قدرت و حمایت لابی صهیونیستی در آمریکا برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر، سپاه پاسداران به عنوان بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه با سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی در سوریه و لبنان مقابله کرده و آنها را در منطقه با شکست روبه‌رو کرده است، ادامه داد: این اقدام آمریکا در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی جهت ایجاد رعب و وحشت در منطقه و سرکوب جریان مقاومت است.

آصفی همچنین با بیان اینکه این اقدام همزمان با گسترش روابط ایران با سوریه و عراق صورت گرفته است، گفت: در ماه‌های اخیر شاهد سفر بسیار مهم آقای بشار اسد به تهران بودیم. از دیگر سو در اسفندماه آقای روحانی سفر مهمی به عراق داشتند و در هفته جاری نیز نخست‌وزیر عراق به ایران سفر کرد. اینها همه نوید یک ائتلاف بین سوریه، لبنان، عراق و ایران را می‌دهد و این موضوعی است که باعث ناراحتی و عصبانیت آمریکایی‌ها شده است. آنها در راستای مقابله با این همبستگی منطقه‌ای با محوریت ایران می‌خواهند تخم هراس و ناامنی را در منطقه بکارند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی اظهار کرد: ما شاهد حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی هستیم؛ رژیمی که دستش به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه آلوده است. از طرف دیگر آمریکایی‌ها از اقدامات سعودی‌ها در یمن و جنایت‌هایی که آنها در این منطقه انجام می‌دهند، حمایت می‌کنند. آنها چشمشان را بر قتل جمال خاشقچی توسط عوامل سعودی بستند و در حالی که برج‌های دوقلو توسط برخی اتباع سعودی منفجر شد، آنها باز هم از این اقدام تروریستی چشم‌پوشی کردند. اکنون جای تعجب است که آنها صحبت از مبارزه با تروریسم می‌کنند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا در موقعیتی قرار ندارد که در مورد تروریسم و مبارزه با آن صحبت کند، ادامه داد: آمریکایی‌ها با اقدام اخیرشان باعث می‌شوند که در جهان اسلام، منطقه و محور مقاومت منزوی‌تر شوند. این اقدام همانطور که اشاره شد هدیه به رژیم صهیونیستی است.

آصفی با بیان اینکه هدف دیگر آمریکایی‌ها از این موضوع ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ایران است، خاطرنشان کرد: در برابر این اقدام، شورای عالی امنیت ملی بیانیه‌ای منتشر و مواضع خود را اعلام کرد ولی به نظر من این اقدام کافی نیست و باید حمایت گسترده‌تری از سپاه داشته باشیم. آمریکایی‌ها باید بدانند که این خواب آشفته‌شان تعبیر نمی‌شود.

این دیپلمات پیشین کشورمان با تاکید بر اینکه ما باید با کشورهای دوست در این ارتباط مذاکره کنیم و عواقب این کار را برای آنها تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: در این ارتباط باید وارد یک گفت‌وگوی جدی با چین و روسیه شویم. البته من فکر می‌کنم که کشورهای بزرگ این اقدام را محکوم می‌کنند اما ما باید خودمان نیز تلاش کنیم که آمریکا را از ابعاد مختلف تحت فشار قرار دهیم. در این چارچوب باید قوه قضاییه و مجلس نیز وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با این موضوع باید با هوشیاری و تدبیر عمل کرده و از موضع اقتدار و قوت برخورد کنیم، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که آنها وقتی فهمیده‌اند که ایران از چیزی نگران است و یا با آن با مماشات برخورد می‌کند فشارهای خود را افزایش داده‌اند بنابراین ضروری است که ما در ارتباط با این موضوع از موضع اقتدار و قوت برخورد کنیم.

آصفی با تاکید بر اینکه باید در برابر این اقدام آمریکا به یارکشی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بپردازیم، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با این کار می‌خواهند ایران را بی‌ثبات کنند و باعث ایجاد ترس شوند ولی من معتقدم که در این زمینه نیز با شکست روبه‌رو می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا