خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد مسعود پزشکیان به دولت رئیسی/ «زندگی مردم سخت شده»

سایت خبرآنلاین نوشت: مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مُنیبان در واکنش به ادعای اخیر نماینده مجلس مبنی بر اینکه پول‌های آزاد شده در کره جنوبی پیش از این در دولت قبل خرج شده بود، گفت: اگر پول‌های آزاد شده از کره جنوبی قبلاً خرج شده پس بلوکه نبوده لذا افرادی که می‌گویند پول‌ها خرج شده به این پرسش پاسخ بدهند که چرا می‌گویند ما آزاد کردیم؟ بنابراین وقتی پولی خرج شده یعنی از قبل آزاد شده بوده است.

مسعود پزشکیان،نماینده مردم تبریز در مجلس می‌گوید: دولت شعار می‌داد که سفره مردم را به برجام وصل نمی‌کنیم در حال حاضر هم عده‌ای ادعا می‌کنند که سفره مردم را به برجام وصل نکردند. آن زمان که مرغ ۲۵ هزار تومان بود می‌گفتند مشکل از مدیریت است اما از وقتی خودشان بر سرکار آمدند قیمت گوشت و مرغ چهار، پنج برابر شده است. از طرف دیگر مدعی می‌شوند که پول‌ها را گرفتیم اما دلار ۵۰ هزار تومان شد که همین قیمت را هم به زور نگه داشتند، این اقداماتی که انجام دادند چه تأثیری بر سفره مردم و یا در اقتصاد جامعه گذاشته که اینها چنین صحبت‌هایی را می‌کنند.

پزشکیان با اشاره به وعده دولت برای به وجود آوردن وضع مطلوب تصریح کرد: به جای اینکه دولت گذشته را متهم کنند و بگویند ما خوب هستیم، سفره مردم را خوب کنند ما قبول می‌کنیم که خوب هستند برای نمونه قیمت مرغ را به کمتر از ۲۵ هزار تومان کاهش بدهند و یا برنج را به قیمت قبل برگردانند، قبول می‌کنیم که دولت خوب است. وقتی قیمت همه چیز به شدت در حال افزایش است به این معنی است که دولت سفره‌های مردم را از رنگ خالی می‌کند و چیزی داخل سفر مردم باقی نمانده و این موردی است که دولت و مجلس باید به فکر آن باشند چراکه حتی زندگی کارمندان معمولی به درستی نمی‌چرخد، بسیاری از مردم در مسکن و حتی ثبت‌ نام فرزند خود مشکل دارند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: موضوعی که به نام عدالت درباره مدارس غیرانتفاعی مطرح می‌شود این است که مدرسه غیرانتفاعی یعنی مدرسه پولدارها در مقابل فرزندان اکثریت مردم که حدود ۸۰ درصد آنها، به مدارس دولتی می‌روند، چرا نباید از استاندارد علمی مناسب برای آموزش برخوردار باشند که این دانش‌آموزان در آینده بتوانند سهمی در دانشگاه‌ها داشته باشند. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد دانشجویانی که در دانشگاه قبول می‌شوند در مدارس غیرانتفاعی درس خواندند.

پزشکیان ادامه داد: در مجموع زندگی مردم سخت شده و این مورد قابل درک است. از طرفی دولت هر اقدامی انجام داده نتوانسته زندگی مردم را از سختی خارج کند، این در حالی است که تعداد حقوق بگیران افزایش پیدا کرده است. بنابراین اگر دولت می‌گوید موفق است به سفره مردم نگاه کند و ببیند موفقیتی مشاهده می‌کند یا خیر.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر بنده روز به روز سرمایه اجتماعی ما کاهش پیدا می‌کند چرا که تا حالا با مردم صادق نبودیم انشاالله این افرادی که ادعا می‌کنند صادق باشند، وقتی می‌گویند یک میلیون مسکن می‌سازیم، یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم و یا تورم را تک رقمی می‌کنیم، در اجرا باید به آن عمل کنند اما چنانچه به حرف‌های خود عمل نکنیم یعنی بین گفته و عمل ما فاصله است و مردم این نکته را متوجه می‌شوند، در این میان هر اندازه هم که شعار بدهیم، واقعیت آن چیزی است که در زندگی و سفره مردم مشاهده می‌شود.

پزشکیان در واکنش به ادعای برخی مبنی بر خالص‌سازی و ورود افراد انقلابی‌تر به مجلس خاطرنشان کرد: انقلابی‌ها همان افرادی بودند که در جبهه حضور داشتند، جنگ کردند، جبهه را اداره کردند و در انقلاب رشد کردند. لذا این افرادی که می‌خواهند خالص‌سازی کنند زمان جنگ کجا بودند و در عمر بیش از ۴۰ سال انقلاب چه گلی زدند که حالا بخواهند درستش کنند و قبلاً کجاها را درست کردند که حالا بخواهند کشور را درست کنند.

او در پایان یادآور شد: آنچه که می‌تواند نتیجه بدهد این است که سابقه فرد نشان می‌دهد در انقلاب چه اقدامی انجام داده، در مدیریت و جایی که بوده چه اقدامی انجام داده، این افراد کجا را درست کردند که الان می‌خواهند کشور را درست کنند. واقعیت این است که اگر در سابقه بنده هیچ گونه عملکردی برای بهبود و یا تغییر در جاهایی که بودم مشاهده نمی‌شود، اگر مدیر شوم هم درست نخوانده شد. از طرفی با شعار دادن هم درست نمی‌شود کما اینکه شعار دادند سفره مردم بهتر می‌شود اما در واقعیت چنین اتفاقاتی افتاد؟ و یا گفتند مسکن اصلاح می‌شود آیا مسکن مردم اصلاح شد؟ در حال حاضر روند زندگی به نحوی شده کارمندان مستأجر دیگر نمی‌توانند مسکن کرایه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا