خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ظریف به ادعای ترامپ درباره‌ی هدف قرار دادن پهپاد ایرانی

«جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران با اعلام اینکه ادعای سقوط پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، در حال بررسی است، گفت: هنوز ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

به گزارش ایسنا، بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد یک ناو آمریکایی، پهپادی ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده است، محمدجواد ظریف گفت که از سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز اطلاعی ندارد.

ظریف پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران ایرانی اظهار کرد: موضوع پهپاد هنوز موضوعی است که تحت بررسی است. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از تهران دریافت کردم، هنوز ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده بود نیروهای نظامی این کشور در تنگه هرمز، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را در فاصله حدوداً یک کیلومتری ناو آمریکایی هدف قرار داده‌اند.

بعد از اعلام این خبر از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تأیید سرنگونی یک پهپاد در تنگه هرمز از سوی ناو آمریکایی، به ایرانی بودن این پهپاد اشاره‌ای نکرد.


جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ – ۰۹:۴۶
GMT 05:16
جمعه / ۲۸ تیر ۱۳۹۸ / ۰۱:۱۲
دسته‌بندی: سیاست خارجی
کد خبر: 98042814481
خبرنگار : 71058
توئیت یک‌کلمه‌ای ظریف بعد از ادعای سرنگونی پهپاد ایرانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دقایقی بعد از ادعای ترامپ مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد ایرانی از سوی ناو آمریکایی در تنگه هرمز، توئیتی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف با انتشار نقشه‌ای که مرزهای دو کشور ایران و آمریکا در آن برجسته شده است، در یک کلمه نوشت: «یادآور».

ظریف با انتشار این توئیت و نقشه‌ای که در آن محدوده حضور ناو آمریکایی در تنگه هرمز مشخص شده است، به طرف آمریکایی یادآوری کرده که رویکردشان در این منطقه تا چه اندازه مداخله‌جویانه بوده و حضور ناوهای آنها چقدر از مرزهای آمریکا دور و به مرزهای ایران نزدیک است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا