خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انجمن اسلامی دانشگاه تهران: ایران مایه وحدت منطقه باشد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران درباره ی شهادت شیخ نمر باقر النمر و وقایع اخیر بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می آید:

«اگر ما از مساله ی قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همه کسانى که به ما بدى کردند بگذریم، نمى توانیم [از] مساله ی حجاز بگذریم. مساله ی حجاز یک باب دیگرى است، غیر [مسایل] دیگر». [بخشی از سخنرانی امام خمینی در باب فاجعه اسفبار کشتار حجاج در مکه، 1 شهریور 1366، در دیدار با نخست وزیر و اعضای هیات دولت]

بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران شهادت شیخ نمر باقر النمر را به همه ی آزاداندیشان و مبارزان استبداد و استعمار تسلیت می گوید.

پس از دهه ها جنایات اسراییل و داعش در خاورمیانه، این بار دولت عربستان سعودی با اعدام شیخ شجاع، کالبدی برای حلول شر در معنای مطلق آن شده است. هر چشمی که این خون به ناحق ریخته را دیده است و دهان به منکوب کردن آن نگشوده است بی شک دل در گرو چیزی جز حق جویی و عدالت خواهی دارد. باری، هر جا که سخن از حقوق بشر به میان آورند و از این سه صورت مطلق شر در خاورمیانه؛ اسراییل، داعش و دولت مرتجع عربستان سعودی به تساهل درگذرند، از هیاهوشان طرفی نمی توان بست.

امید داریم که دولت جمهوری اسلامی ایران، که منادی گفتگوی تمدن ها در روزگار صلح و پیشگام مبارزه علیه خشونت و افراطی گری در عصر داغ و درفش خاورمیانه بوده است، این زمان آن گونه به عرصه آید که بار دیگر مایه ی وحدت میان مردم مسلمان منطقه، اجتناب از خشونت ورزی و فرقه گرایی و صلادهنده ی ثبات در آشوب امروز باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا