خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصادره‌ی غیرقانونی نام انصاف نیوز توسط نماینده‌ی مجلس

کانالی به نام «انصاف ‌نیوز تجری» در تلگرام وجود دارد که وابسته به فرهاد تجری نماینده‌ی مجلس دهم ار حوزه‌ی انتخابیه‌ی قصر شیرین است.  این کانال تلگرامی برخلاف قانون کپی رایت با سایت خبری انصاف نیوز تشابه اسمی دارد. اولین پست این کانال تلگرامی مربوط به سال 96 است، این درحالی است که وبسایت انصاف نیوز  اواخر سال 1391 ثبت شده و در سال 92 شروع به کار کرد، یعنی وبسایت انصاف نیوز حدود پنج سال پیش از کانال تلگرامی «انصاف نیوز تجری» ایجاد شده است.

فرهاد تجری در اسفندماه 97 به دروغ می‌گوید که این کانال تلگرامی از 5 سال پیش (یعنی سال 92) راه‌اندازی شده است. این درحالی است که تلگرام اواسط سال 94 در ایران مورد استفاده قرار گرفت. کانال سایت انصاف نیوز در چهارشنبه اول مهر 94 راه‌اندازی شد ولی کانال آقای تجری سه‌شنبه ششم تیرماه سال 96 در تلگرام شروع به فعالیت کرده است.

او همچنین می‌گوید که باتوجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس نمی‌تواند نام کانال را تغییر دهد زیرا برند شده است.

آقای تجری یک سال پیش، به مناسبت یکی از اعیاد، پیامی گروهی را به تلگرام مدیر مسوول انصاف نیوز می‌فرستد. متن پاسخ مدیر مسوول و وعده‌ی عجیب تجری را می‌خوانید:

-علی اصغر شفیعیان: سلام. به جای تبریک، ای کاش آن کانال «انصاف نیوز تجری» را ببندید. این بسیار کار خلاف اخلاقی است که به نام یک رسانه‌ی رسمی، یک کانال زده‌اید!
با احترام
علی اصغر شفیعیان
مدیر مسوول انصاف نیوز

-فرهاد تجری: سلام
انشاالله با فیلتر تلگرام قصه حل میشود در برنامه های جدید اعلام کرده ام کسی حق ندارد از این عنوان ( انصاف نیوز )استفاده کند

-علی اصغر شفیعیان: ممنونم از توجه شما، اما تعطیل کردن همین کانالی که هست و تغییر نام آن، راحت‌ترین کاری است که می‌توانید بفرمایید. انتظار زیادی نیست.

وبسایت انصاف نیوز در مقاطع مختلفی اعتراض خود را به این هم‌نامی به فرهاد تجری رسانده بود اما تاکنون ترتیب اثری داده نشده است. پس از این گفت‌وگوی ناتمام نیز خبرنگار بارها با او تماس گرفت اما آقای تجری به تلفن خود پاسخ نداد.

متن کامل گفت‌وگو با فرهاد تجری را در ادامه بخوانید:

خبرنگار انصاف نیوز: آقای تجری، خبرنگار پایگاه خبری انصاف نیوز هستم. یک کانال تلگرامی وابسته به شما وجود دارد به نام انصاف نیوز_ تجری که با سایت خبری انصاف نیوز تشابه اسمی دارد. دقیقا این کانال شما کی راه‌اندازی شده است؟

فرهاد تجری: حدودا  پنج سال است که این کانال تلگرامی راه اندازی شده است. ما بعد از این متوجه شدیم پایگاه خبری به اسم انصاف نیوز وجود دارد و پرسیدیم برای چه کسی است و گفتند متعلق به آقای پزشکیان است. برای اینکه تداخلی پیش نیاید تجری را به آن اضافه کردیم تا مشخص شود کانال اختصاصی ما است و ربطی به انصاف نیوز شما ندارد.

[توضیح انصاف نیوز: پایگاه خبری انصاف نیوز هیچ ارتباط سیستماتیکی با آقای پزشکان ندارد]

پایگاه خبری انصاف نیوز در سال 1391 افتتاح شده است. گویا قبلا هم با شما تماس گرفته شده تا اسم کانال را تغییر دهید زیرا این تشابه اسمی ممکن است مشکل‌ساز باشد.

تجری: بله. من هم با ادمین کانال صحبت کردم؛ او بچگی کرد و گفت الان این اسم برای ما مهم است و برند شده، درواقع این کانال برد منطقه‌ای دارد و برد کشوری ندارد.  اما از آنجایی که اخبار ما را از آن کانال رصد می‌کنند و می‌گویند رسمیت دارد، اگر اسمش تغییر کند مخاطبان سردرگم می‌شوند. باز هم‌ من با ادمین کانال صحبت می‌کنم؛ عرض کردم که پسوند تجری هم به آن اضافه شده.

بله اما بازهم مخاطب دچار اشتباه می‌شود. چون شما حتی در سایت اینترنتی هم که دارید، آدرس کانال تلگرامی انصاف نیوز تجری را درج کرده‌اید.

حالا شما مگر کانال تلگرام هم دارید؟

بله.

این کانال را اطرافیان خودم راه انداخته‌اند و به اسم من یعنی فرهاد تجری است و تبدیل به یک برند شده است. من هم از آنها خواستم اسم آن را تغییر دهند گفتند نه نمی‌شود. حالا بازهم از آنها درخواست می‌کنم اما فکر نمی‌کنم زیر بار بروند. الان یکی از آنها اینجا پیش من است و می‌گوید نزدیک به انتخابات است و ما این برند را باید حفظ کنیم و طول می‌کشد تا دوباره خودمان را با اسم جدید معرفی کنیم.

تصور کنید یکی با اسم شما کانالی را راه‌انداری کنند، آیا از این قضیه شاکی نمی‌شوید و نمی‌خواهید نام آن را تغییر دهند؟

والله یکی از لطفش به من این کانال را راه اندازی کرده است . بعد از مدتی دیدم اخبارم  را در این کانال کار می‌کنند.

به هر حال الان ممکن است اسم کانال را تغییر دهید، زیرا برخلاف قانون کپی رایت است؟

یکی از ادمین‌ها الان اینجاست و می‌گوید نمی‌گذارم! با این برند در منطقه و میان مردم معروف شده‌ایم و اگر نامش را عوض کنیم گم می‌شویم. تقدم و تاخر زمان راه اندازی سایت خبری شما و کانال تلگرامی ما را ارزیابی کنیم اگر مثلا شما دیرتر سایت را راه اندازی کرده باشید پس شما اسم سایت خود را تغییر دهید. چون اگر قانون باشد همه باید رعایت کنند…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام
    کار خیلی زشتی هست
    بنده حقوقدان هستم و به وضوح عرض میکنم که اقدام غیرقانونی است و میتوانید شکایت کنید همچنین طبق ماده یک قانون مسئولیت مدنی می توان از دادگاه تقاضای خسارت معنوی هم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا