خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت مهم حائری شیرازی درباره ی نظارت خبرگان

به گزارش انصاف نیوز، آیت الله محی الدين حائری شیرازی، در یادداشتی مهم نوشت:

بسم الله الرحمن الرحيم. وظیفه ی خبرگان محدود به دفاع از مقام معظم رهبری نیست، اینکه خبرگان از اتصال به رهبر معظم کسب عزت و آبرو کند خوب است لازم است اما کافی نیست، این مقام هم باید از خبرگان سود علمی، تحقیقاتی و وجاهت اجتماعی ببرد.
خبرگان بایستی مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را رصد کنند و برای ارائه ی راهکار حل مشکل به مقام معظم رهبری کمک کنند.
نتیجه ی یک طرفه بودن خبرگان این می شود که کمکی از ناحیه ی خبرگان به بهتر انجام گرفتن وظایف رهبر بزرگوار صادر نشود و تنها از طریق دفتر و حکومت در حد مقدور قدم هایی برداشته شود.
به همین دلیل وظیفه ی خود می دانم همکاری خبرگان بزرگوار را در بهتر برگزار شدن وظایف رهبر بزرگوار جلب نمایم.
از اهم وظایف خبرگان و رهبر معظم، عملیاتی کردن مطالبات خداوندی است.
خداوند در قرآن کریم می گوید اگر به شما قدرت و حاکمیت دادیم از شما چهار چیز می خواهیم:
ترویج نماز، ترویج زکات، ترویج امر به معروف و ترویج نهی از منکر.
اگر خبرگان وجهه همت خود را امور فوق قرار دهند در همه ی آنها به موفقيت های بزرگی نایل می شویم. اما در چهارمین مورد که نهی از منکر باشد ببینیم به کجا رسیده ایم، همه می دانند منکرتری از ربا نیست، یک درهم ربا بدتر از هفتاد بار گناه بزرگ با مادر و خواهر در درون کعبه است.
اما ربا خوار با گرفتن چک از طرف خود، قوه مقننه و قوه قضائیه و قوه مجریه را در رسیدن به مطالبات خود پشتیبان و پشت سر دارد.
در مورد بانک ها و تعاونی اعتبارها هم، وضع بهتر نیست. به بانکداری بدون قرض رسیده ایم و خیال می کنیم به بانکداری بدون ربا رسیده ایم، پول خون اقتصاد است همانگونه که بدون تغییر بودن خون، ضروری است، پول باید تابع شرایط اقتصادی نباشد، پول باید پشتوانه ی کالایی داشته باشد تا ثبات پیدا کند و مثل خون سالم ثبات داشته باشد.
خبرگان باید در هر کجا که جزء وظایف رهبری است تقسیم کار کنند، رصد کنند و در نظارت رهبر بزرگوار یار و مددکار او باشند. مردم باید خبرگانی انتخابات کنند که بتوانند در وظیفه ی نظارتی رهبر بزرگوار سهیم باشند.
مثلا در بخش سیاست خارجی کمک کنند تا مساله ی حکمت و عزت و مصلحت رصد شود تا خلاف آن صورت نگیرد.
در سیاست داخلی رصد کنند تا سلیقه های مختلف زمینه ی کاهش قدرت را فراهم نکنند، اگر رقابت می کنند رفاقت را فراموش نکنند.
نتیجه ی فراموشی رفاقت و پیدایش عداوت و کاهش قدرت این می شود که ما همچنان فروشنده ی مواد خام نفتی بمانیم و به دلیل کارشکنی گروه به یکدیگر، امنیت تولید از میان برود و ما با مصرف کردن محصولات خارجی مساله ی بیکاری و فقر مردم را فراهم کنیم و در داخل گرفتار مساله ی فقر و بیکاری باشیم.
در مسائل فرهنگی رهبر معظم مرتب در امر به معروف و نهی از منکر می فرماید تذکر لسانی.
خبرگان بایستی به کمک رهبر بزرگوار بشتابند و راههای معروف کردن واجبات و منکر کردن محرمات را رصد کنند تا تذکر لسانی شدنی باشد.
ایشان می گویند تذکر لسانی به امر معروف و تذکر لسانی در نهی از منکر. ولی چون واجب معروف نشده و حرام منکر نشده، تعداد تذکر دهندگان لسانی از تعداد شهادت طلب ها کمتر است.
اینجانب به عنوان عضو کوچکی از طلاب و روحانیون آرزومندم بتوانیم احکام اسلام را با پشتوانه ی علمی مطرح کنیم تا دانشگاه های بزرگ جهان که پیشروان تمدن بشری هستند بپذیرند و احکام واجبه ی اسلام در جهان معروف و محرمات آن در جهان منکر شود.
هرجا که حکم الهی بر مبنای تعبد صرف نیست، تعقلی است و دفاع عقلی و علمی از آن میسر است، حتی قطع دست سارق قابل دفاع عقلی و علمی قابل قبول در دانشگاههای عالم است. والسلام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب آيه الله حايرى ، شما قريب به چهل سال است كه نهادهاى نظام و منجمله مجلس خبرگان در اختيار خودتان است و اجازه نداده ايد كسى سر سوزنى مزاحمتان شود چرا در اين چهار دهه همينهايى را كه گفته ايد عملى نكرده ايد ؟ باز نياز به راى ملت پيدا كرديد و از اين حرفهاى مردم پسند ميزنيد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا