خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد نمایندگان از سیاسی شدن سیل

ایرنا نوشت: ساماندهی مناطق سیل زده و وفاق و همدلی ضرورتی است که نمایندگان مجلس بر آن تاکید دارند؛ نباید با دستاویز قرار دادن نواقص و کاستی ها در مدیریت بحران، سیل را به موضوعی سیاسی تبدیل کنیم.

سیل در برخی مناطق و استان های کشور، خسارت های زیادی را به مردم و زیر ساخت های شهری و روستایی وارد کرد، دولت، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم در این حادثه در کنار سیل زدگان بوده و با تدابیر و کمک های ویژه برای جبران خسارت ها، بازسازی خرابی های سیل و کاستن از سختی و رنج های سیل زدگان بی وقفه تلاش می کنند.

با وجود تلاش های دولتمردان و دستگاه اجرایی کشور در مدیریت بحران سیل مناطق و استان های سیل زده؛ مخالفان دولت با صید منفعت خود از سیلاب های اخیر، به دنبال تخریب دولت و ایجاد یاس و بدبینی از نحوه خدمت رسانی به سیل زدگان هستند؛ موج سواری سیاسی بر سیل در حالی است که اغلب گرایشات سیاسی کشور و همچنین قوای سه گانه، دستگاه ها و نهادی دولتی و غیر دولتی با شعار همبستگی ملی، کمک رسانی به سیل زدگان را اولویت مهم این روزها معرفی می کنند.

نمایندگان مجلس در همین زمینه تاکید کردند که اکنون نه تنها زمان مناسبی برای سوگیری و بهره برداری های سیاسی و جناحی از سیل نیست بلکه به نظر می رسد برای بهبود کیفیت و کمیت خدمت رسانی به سیل زدگان، انتقاد از عملکردها را به پس از ساماندهی بحران سیل در مناطق و استان های سیل زده کشور موکول کرد.

فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیل نه یک امر سیاسی که یک پدیده طبیعی است به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: ایران از نظر جغرافیایی در شرایط خاصی است و با پدیده هایی ماننده سیل و زلزله مواجه می شود؛ در سیل اخیر هم دولت و هم ملت و نیروهای مسلح دست به دست هم دادند و به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی با تاکید بر این که در شرایط کنونی باید از تفرقه بپرهیزیم، افزود: مهم ترین پیام سیل، وحدت و همراهی دولت و ملت، نیروهای مسلح و همه ارکان جامعه است؛ اکنون باید به مردم کمک کنیم و زیرساخت های اساسی آسیب دیده را مورد ارزیابی قرار دهیم، بر توزیع تجهیزات و امکانات برای استان های سیل زده، نظارت کافی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران کار خود را انجام می دهد؛ پیش از شروع به کار رسمی مجلس شورای اسلامی در سال جدید، با حضور در شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران وزارت کشور، آخرین وضعیت استان های سیل زده را بررسی کردیم؛ در این شرایط دغدغه ما باید بر محور نظارت بر کیفیت و کمیت خدمت رسانی و توزیع عادلانه اقلام موردنیاز میان مردم باشد.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون زمان مناسبی برای انتقاد از دولت نیست، برای انتقاد از عملکرد دولت، دستگاه ها و نهادهای مختلف فرصت باقی است؛ اگر نقدی وجود دارد آن را به پس از ساماندهی مناطق سیل زده موکول کنیم؛ اکنون بیش از نقد به کار کارشناسی نیاز است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید پس از ساماندهی استان های سیل زده، بررسی شود که چرا در همه دولت ها در طول این چند سال؛ ساخت و ساز سدها، پل ها، جاده ها و تاسیسات زیر بنایی به گونه ای بوده است که به راحتی تخریب می شوند و علاوه بر این باعث خرابی و خسارت های بسیاری شده و میزان تلفات جانی را افزایش می دهند؛ ساخت و ایجاد این زیر ساخت ها فقط مختص به دولت آقای روحانی نیست.

اولاد قباد با یادآوری این که در شرایط کنونی باید به فکر ساماندهی سیل زدگان باشیم، گفت: در گام های پس از ساماندهی؛ کوتاهی در ایجاد زیر ساخت ها، رعایت استانداردها، خدمت راسانی به سیل زدگان و مدیریت بحران سیل را مورد باز نگری قرار دهیم.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که تخریب با نقد متفاوت است؛ پس از ساماندهی پدیده سیل و سیل زدگان، فرصت برای بازنگری و نقد عملکرد همه دستگاه ها و دولت های مختلف وجود دارد؛ تخریب راهکار مناسبی نیست.

** پیگیری دولت در مناطق سیل زده شایسته تقدیر است

احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که سیل اخیر به دلیل حجم و گستردگی در کشور بی سابقه بود، به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: همه نیروها اعم از دولت، مجلس، نهادهای حاکمیتی و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و سازمان های مردم نهاد وارد کار شده و برای مدیریت بحران سیل در کشور تلاش کردند تا با اقدامات مناسب در این زمینه، حجم خسارت ها کمتر شود.

وی با تاکید بر این که قطعا نواقص و کاستی هایی در مدیریت بحران سیل وجود دارد، افزود: این نواقص باید برطرف شود، اما برای مدیریت این در کشور به وفاق و همدلی نیاز دارد، این همدلی را در ساختار و میان دستگاه ها شاهد هستیم؛ در عین حال وعده های دولت برای جبران خسارات سیل زدگان، باید در اولویت قرار گیرد تا از آلام و دردهای مردم کاسته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دولتمردان و دستگاه های مختلف دولت در مناطق سیل زده حضور فعال و مستمر دارند و پیگیری ها و دستورات لازم برای رسیدگی به امور سیل و سیل زدگان انجام می شود.

وی یادآور شد: اکثریت هماهنگی ها با محوریت شخص رییس جمهوری انجام می شود و وزیران و مدیران دولت همه در مناطق سیل زده حضور و تلاش فعال و بی وقفه داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: اگر چه کاستی هایی وجود دارد، اما این دلیل نمی شود که با دستاویز قرار دادن آنها، سیل را به موضوعی سیاسی تبدیل کنیم، این کاستی ها در روند مدیریت کشور برطرف خواهند شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا