خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش امام جمعه کرج به هشتگ «اعدام نکنید»

امام جمعه کرج در خطبه مکتوب این هفته‌ی خود با اشاره به هشتگ «اعدام نکنید» نوشت: این‌هایی که به دستور اربابانشان تا توانستند کشتند و شکنجه کردند از کودک و زن باردار بگیرید تا پیرمرد و کاسب بازار و به احدی رحم نکردند و در مقاطع مختلف جلوی حکم خدا ایستادند و احکام الهی را برای دوره‌های گذشته دانستند و اگر دستور قصاصی بود داد می‌زدند که قصاص نشود و آنجا که باید قصاصی صورت نگیرد داد زدند که قصاص کنید و اعدام کنید، حالا امروز دلسوز مردم شده‌اند و ناراحت از حکم اعدام افرادی هستند که خود آن‌ها علاوه بر وجود مستندات و فیلم اعمالشان، به جنایاتی که کرده‌اند اعتراف دارند. می‌خواهند با هیاهو، جنجال و غوغا سالاری مسیری را که دستگاه قضائی به‌خوبی در مبارزه با فساد و نابسامانی‌ها پیش‌گرفته را دچار انحراف و تزلزل کنند. آنها با استفاده از فضای مجازی و بیان روایت‌های دروغ، ذهن مخاطبین را مدیریت کنند و در این میان آمریکای جنایتکار که همین روزها هم مشغول خباثت و جنایت در داخل و خارج کشورش است و در حق مردم ایران تا توانسته ظلم کرده از ترور سردار رشیدش بگیرید تا تحریم‌ها و فشارهای متعدد، حالا دلسوز شده و به ایران توصیه می‌کند. مردک خودش درگیر قتل سیاهان و رنگین‌پوستان بی‌گناه است و مردم بی‌دفاعش را ولو ویلچری و بیمار و پیر باشند یا خبرنگار و بی‌طرف؛ مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و به‌جای رسیدگی به حال مردمی که گرفتار مرگ‌ومیر کرونا هستند باشد در کاخ سفید تبلیغ کنسرو لوبیا می‌کند و برای ایران توصیه می‌دهد و عده‌ای نفهم هم در داخل که با پول بیت‌المال شهره شده‌اند دلشان برای این حرف‌ها غنج می‌زند و همان را تکرار می‌کنند. همه می‌دانند که در نظام اسلامی کسی را به خاطر مطالبه گری و بیان خواسته‌های قانونی‌اش که از مجاری تعریف‌شده اقدام می‌کند بازداشت نمی‌کنند. ده‌ها تجمع و مطالبه در سال صورت می‌گیرد و کسی را بازداشت و محکوم‌به اعدام نمی‌کنند. مواظب باشید در جنگ رسانه‌ای دشمن تیغ به صورت خودی نکشید.

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه مکتوب این هفته کرج با اشاره به ۲۷ تیر ماه سال گشت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ که از طرف ایران در سال ۶۷ واقع شد افزود:  ایران این قطعنامه را که هشتمین قطعنامه در مورد جنگ ایران و عراق بود و در ۲۹ تیرماه سال ۱۳۶۶ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده بود با تاخیر یک‌ساله پذیرفت.

وی ادامه داد: اگر مطالعه کرده باشید قطعا این مطلب را قبول دارید که بعد از جنگ جهانی دوم، منازعه‌ای در جهان واقع نشد مگر اینکه آمریکا و شوروی ازیک‌طرف دعوا حمایت می‌کردند الا جنگ ایران و عراق که هر دو ابرقدرت به خاطر خطری که از پیروزی انقلاب اسلامی احساس می‏ کردند و تا آن زمان یعنی شهریور ۵۹ نتوانسته بودند انقلاب را مهار و یا شکست دهند، عملا از رژیم بعث عراق حمایت کردند.

امام جمعه کرج گفت: مستقیما به او سلاح و اطلاعات می‌دادند و در مقاطعی هم به نفع او وارد عرصه جنگ شدند و از طرف دیگر اقدام به تحریم و محاصره نظامی و اقتصادی و سیاسی کردند.

وی تصریح کرد: آنها خیال می‌کردند می‌توانند اراده مردم را بشکنند و ایران و انقلاب را از بین ببرند. اما عنایت‌های پی‌درپی خدای تعالی، رهبری‌های حکیمانه‌ی حضرت امام و مقاومت بی‌نظیر مردم ،  ایثار و مجاهدت ‏های رزمندگان، نتیجه‌اش تثبیت و تحکیم و صدور انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار داشت: پذیرش با تاخیر قطعنامه که واقعیت‌های فراوانی به نفع ایران در آن مطرح است، درس‌ها و پیام‌هایی برای امروز ما دارد.

وی تصریح کرد: بدون تردید استحکام و بقای نظام اسلامی و اقتداری که امروز در دنیاداریم مدیون ایستادگی و مقاومت رزمندگان و مردم وفادار ماست که توانستیم آبرومندانه جنگ را بدون از دست دادن یک وجب از خاکمان به پایان ببریم.

امام جمعه کرج گفت: تجربیات در شرایط امروز کشور یعنی بعد از برجام و اوج فشارها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان قابل‌استفاده است، خصوصا وقتی می‌شنویم عده‌ای منفعل واداده‌ی غرب‌زده با مقایسه شرایط امروز بازمان پذیرش قطعنامه، توصیه می ‏کنند که ایران جام زهر مذاکره و تسلیم در برابر آمریکا را سربکشد. چقدر کوته‌فکر هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا ملتی را می‌بیند که در مقابل استکبار مثل دوران جنگ تحمیلی با استقامت بی‌نظیرش و تحمل سختی‌ها، شدیدترین تحریم‏ ها را بی‌اثر کرده است.

امام جمعه کرج افزود: تهدید نظامی و وعده‌ی جنگ و حمله به مراکز مشخص و مثل این‌ها برای امروز ایران که به ‏لحاظ توان نظامی و تجهیزات دفاعی، در بهترین شرایط قرار دارد رجزخوانی از روی عجز است.

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: اگر امروز دچار خسارت‌هایی شده‌ایم برای این است که عده‌ای از تجربه‌های دوران دفاع مقدس درس نگرفتند و به آمریکایی ‏ها اعتماد کردند.

وی گفت: اتکاء به نیروهای مردمی و ظرفیت‌های داخلی رمز پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس بود و در شرایط سیاسی، اقتصادی امروز هم رمز موفقیت همین است که باید توسط دولتمردان عملیاتی شود.

در جنگ رسانه‌ای دشمن تیغ به صورت خودی نکشید

وی با اشاره به اینکه منافقین آلت دست قدرت‌ها بودند و هستند گفت:  در مقطع پذیرش قطعنامه به خیال اینکه فرصت برای ضربه زدن و انتقام گرفتن از انقلاب مناسب است، با استفاده از قدرت نظامی که سلطه گران و صدام در اختیار آنان گذاشته بودند اقدام به عملیات کردند و گمان می‌کردند به‌زودی جشن پیروزی را در تهران برقرار می‌کنند. اما تنگه مرصاد پایان کار آنان بود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: حالا امروز همین فرقه ناپاک و گروهک پلیدی که دستش به خون انسان‌های خدوم به ملت مثل رجایی، باهنر و بهشتی و 17 هزار انسان مظلوم آغشته است و در هرزمانی که توانسته دست به اسلحه شده به منافع ملت ضربه زده و با انفجار و ترور و آتش‌سوزی از مردم انتقام گرفته، میدان‌داری می‌کند و افراد بی‌هویتی که تمام شکمشان و چریدن در خواسته‌های نفسانی‌شان است به کمک آن‌ها آمده و با استفاده از غفلت عده‌ای و با روش جنگ روانی گسترده در فضای مجازی، دائما به مسایل مختلف دست‌اندازی می‌کنند تا شاید بتوانند برای خودشان حیات دوباره‌ای درست کنند. که به فضل پروردگار تا امروز چیزی جز رسوایی نصیبشان نشده است.

وی بیان داشت: این‌هایی که به دستور اربابانشان تا توانستند کشتند و شکنجه کردند از کودک و زن باردار بگیرید تا پیرمرد و کاسب بازار و به احدی رحم نکردند و در مقاطع مختلف جلوی حکم خدا ایستادند و احکام الهی را برای دوره‌های گذشته دانستند و اگر دستور قصاصی بود داد می‌زدند که قصاص نشود و آنجا که باید قصاصی صورت نگیرد داد زدند که قصاص کنید و اعدام کنید، حالا امروز دلسوز مردم شده‌اند و ناراحت از حکم اعدام افرادی هستند که خود آن‌ها علاوه بر وجود مستندات و فیلم اعمالشان، به جنایاتی که کرده‌اند اعتراف دارند.

امام جمعه کرج اضافه کرد: می‌خواهند با هیاهو، جنجال و غوغا سالاری مسیری را که دستگاه قضائی به‌خوبی در مبارزه با فساد و نابسامانی‌ها پیش‌گرفته را دچار انحراف و تزلزل کنند.

وی افزود: آنها با استفاده از فضای مجازی و بیان روایت‌های دروغ، ذهن مخاطبین را مدیریت کنند و در این میان آمریکای جنایتکار که همین روزها هم مشغول خباثت و جنایت در داخل و خارج کشورش است و در حق مردم ایران تا توانسته ظلم کرده از ترور سردار رشیدش بگیرید تا تحریم‌ها و فشارهای متعدد، حالا دلسوز شده و به ایران توصیه می‌کند.

وی یاد آورشد: مردک خودش درگیر قتل سیاهان و رنگین‌پوستان بی‌گناه است و مردم بی‌دفاعش را ولو ویلچری و بیمار و پیر باشند یا خبرنگار و بی‌طرف؛ مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و به‌جای رسیدگی به حال مردمی که گرفتار مرگ‌ومیر کرونا هستند باشد در کاخ سفید تبلیغ کنسرو لوبیا می‌کند و برای ایران توصیه می‌دهد و عده‌ای نفهم هم در داخل که با پول بیت‌المال شهره شده‌اند دلشان برای این حرف‌ها غنج می‌زند و همان را تکرار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: همه می‌دانند که در نظام اسلامی کسی را به خاطر مطالبه گری و بیان خواسته‌های قانونی‌اش که از مجاری تعریف‌شده اقدام می‌کند بازداشت نمی‌کنند. ده‌ها تجمع و مطالبه در سال صورت می‌گیرد و کسی را بازداشت و محکوم‌به اعدام نمی‌کنند. مواظب باشید در جنگ رسانه‌ای دشمن تیغ به صورت خودی نکشید.

بهترین عامل برای تحکیم وحدت ملی اطاعت از فرامین رهبری است

امام جمعه کرج گفت: بالاخره مهم‌ترین پیام قطعنامه این است که تبعیت از ولایت در دوران دفاع مقدس رمز ناکامی و شکست دشمنان بود و این امر در شرایط کنونی نیز نیاز اصلی کشور برای عبور از گردنه ‏های پیش روست‏. و هر جا که غفلت شده ضربه‌هایش سخت بوده بنابراین بهترین عامل برای تحکیم وحدت ملی این است که همه از فرامین اطاعت کنیم.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که  ترسیم نقشه راه و سیاست کلی نظام برای مجلسیان و زمینه ‏سازی برای تحقق کامل‏تر دولت اسلامی بود افزود: لازم است مکرر مطالب ایشان مرور شود اینکه فرمودند: اولویت را به مسایل کلیدی بدهید. و فرمودند: این مجادلات کلامی و غیرکلامی بین مسئولان؛ برای مردم زیان‌بخش است. خلاف وحدت در برابر طراحی دشمن است. درگیری‏ ها و منازعات و مجادلات در صدر، برای افکار عمومی مردم زیان‏بخش است و فرمودند: تکلیف ما اتحاد داخلی و انسجام داخلی است که نشان‌دهنده‌ی وحدت در قبال دشمن است. حتما نصب العین قرار گیرد.

شاخصه‌های مهم ازدواج سالم

امام جمعه کرج همچنین با اشاره به اول مرداد مصادف با اول ذی‌الحجه سال گشت پیمان ازدواج امیرالمومنین و صدیقه طاهره (ع) ادامه داد: ازدواجی ساده که آثار و برکات فراوانی را تا روز قیامت به همراه دارد. بحث ازدواج و تشکیل خانواده ﯾﮑﯽ از روﯾﺪادﻫﺎی ﻣﻬﻢ زﻧﺪﮔﯽ هر فرد اﺳﺖ و البته آثار اجتماعی هم دارد. بنابراین اسلام به‌عنوان دینی که از هیچ امری از امور انسان غفلت نورزیده، در امر ازدواج و تشکیل خانواده هم دستورات و راه‌کارهای فراوانی را ارایه کرده و از هیچ امری دراین‌باره غفلت نکرده است. اولا ازدواج را سنت پیامبر می‌داند و تاخیر آن را برای افرادی جایز نمی‌داند.

وی افزود: اسلام گذشته از آثار فردی و اجتماعی، اهداف و انگیزه‌های ازدواج را هم ترسیم کرده به موانع فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی که جوامع با آن درگیر هستند اشاره‌ کرده برای برون‌رفت از موانع، راهکار معین کرده است. برای ازدواج سالم شاخص‌هایی را شمارش کرده است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: یکی از شاخصه‌های مهم ازدواج سالم تدین زن و مرد است. دیگری هم‌کفو و هم‌شان بودن از جهات مختلف است. سوم؛ عفت و پاک‌دامنی زن و مرد است. چهارم، آسان‌گیری امر ازدواج است.

وی بیان داشت: معمولا سختگیری‌ها مانع جدی ازدواج است و در صورت وقوع، آن را آسیب‌پذیر می‌کند بنابراین  رعایت حقوق و تکالیفی که هرکدام از زوجین دارند در سالم‌سازی امر ازدواج نقش اساسی دارد و عشق‌ورزی و ابراز علاقه به هم زندگی سالم و ادامه‌داری را رقم می‌زند.

امام جمعه کرج افزود: دوری از تجملات پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند. شیوع پدیده‌ی شوم تجمل و اشرافی گری به‌خصوص در امر ازدواج و مقدمات آن باعث شده این امر مهم و حیاتی به تاخیر بیفتد و جوانان تن به ازدواج ندهند بنابراین  هر کس که در تبلیغ و تشویق این امور که ربطی به دین و اسلام ندارد پافشاری کند چه در خانواده‌ها و چه خارج آن مسوول است.

وی گفت: ازدواج در سنین جوانی باعث سلامت و ماندگاری زندگی است. جوانی ویژگی‌هایی مثل انعطاف و سازگاری سریع با روحیات مختلف را دارد که مخصوص همان دوران است. نباید گذاشت از وقتش بگذرد بنابراین پایین  آوردن سطح توقعات در برقراری زندگی سالم و موفق بسیار عامل موثری است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز اضافه کرد: اعتماد زوجین به یکدیگر از عوامل مهم ازدواج سالم است. شما دیده‌اید یا شنیده‌اید موارد فراوانی را که طرفین براثر روابط خاصی باهم آشنا شده و ازدواج‌کرده‌اند اما دائما نسبت به هم مشکوک و ظنین هستند که نکند همان‌طور که با من بود هنوز با دیگری باشد.

وی تاکید کرد: به‌هرتقدیر خانواده مهم‏ترین نهاد اجتماعی است که از کاربردها و کارکردهای مهمی چون فرزند آوری، روابط عاطفی، تربیت و رشد فرزندان برخوردار است. این کارکردها هم در سرنوشت فرد تاثیرگذار است و هم در سرنوشت جامعه. بنابراین اگر خللی به این کارکردها وارد شود، فرد و جامعه را تحت تأثیر قرار می‏ دهد. یکی از تهدیدکننده‌های این کارکردها، اینترنت و فضای مجازی شکل‏ گرفته در آن است که علی ‏رغم قابلیت‏ های مثبت و مفیدی که برای خانواده دارد، تهدید و آسیب جدی به این نهاد اجتماعی وارد کرده است.

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: می‌بینید که غیرت ورزی و تعصب دینی و حفظ ناموس و امثال این‌ها را کم‌اهمیت و مخالف با آزادی جلوه می‌دهند و به نرمی و در هویت سوزی فرد و جامعه و ترویج سبک زندگی غربی و سکولار تلاش می‌کنند و سبک زندگی و هویت اسلامی ایرانی اعضای خانواده را تغییرمی دهند. بنابراین خانواده‌ها باید با برنامه‌ریزی درست و شناسایی ابعاد مختلف استفاده بهینه از این فضا، تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسوولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب بیستمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان فرمودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا