خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدگاه روسیه درباره‌ی “دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه” چیست؟

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: درباره دغدغه های مربوط به “دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه” حتی بین خود عرب ها آرای متفاوتی وجود دارد. همه کشورهای منطقه منافع خاص خود را دارند و باید مد نظر گرفته شود. تنها شرط این است که این منافع مشروع باشد. اگر هرگونه نگرانی وجود داشته باشد، باید با راههای سیاسی و دیپلماتیک حل شود. بنابراین ما به تریبون مناسبی برای مناقشه مجموعه کاملی از مشکلات حاکم نیاز داریم.

به گزارش شفقنا، نبنزیا در پاسخ به سوال روزنامه «الشرق الاوسط» سعودی که پرسیده بود سوال های زیادی درباره نقش ایران در منطقه مطرح می شود و آمریکا در قبال تهدیدهای ایران برای دیگر طرف ها از جمله اسرائیل، اقدامات خود را تشدید کرده است، آیا شما از هر گونه درگیری های خطرناک در این زمینه نگرانید، گفت: ایران بخشی از منطقه است و بیگانه از آن نیست. ایران فراتر از مرزهای خود منافعی دارد وبرای تضمین امنیت ملی خود تلاش می کند. کشورهای عربی نیز چنین منافعی را دارند. دلیل چنین موضوعی ماهیت فراملی تهدیدهای جهانی است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: شما درباره تهدیدهای ناشی از ایران سخن می گویید اما نباید تهدیدهایی که ایران با آن مواجه است را فراموش نکنید. این تهدیدها واضح و نزدیک است و علناً از آن سخن به میان می آید. آیا فکر می کنید که ایران نباید آنها را جدی بگیرد؟

وی ادامه داد: متاسفانه اقدامات وسخنرانی های اخیر واشنگتن از جمله خروج این کشور از برنامه جامعه اقدام مشترک( توافق هسته ای ایران) و آغاز تشدید تحریم ها فقط و فقط خطر تشدید تنش ها را افزایش می دهد و باعث تحولات دیگری می شود که به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.

این مقام روسی در ادامه اظهار کرد: درباره دغدغه های مربوط به دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه حتی بین خود عرب ها آرای متفاوتی وجود دارد. همه کشورهای منطقه منافع خاص خود را دارند و باید مد نظر گرفته شود. تنها شرط این است که این منافع مشروع باشد. اگر هرگونه نگرانی وجود داشته باشد، باید با راههای سیاسی و دیپلماتیک حل شود. بنابراین ما به تریبون مناسبی برای مناقشه مجموعه کاملی از مشکلات حاکم نیاز داریم.

نماینده روسیه در سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا پیش بینی می کنید که ایران، ترکیه، آمریکا و جناح های دیگر سوریه را ترک کنند، تصریح کرد: حضور روسیه در سوریه قانونی است. ما به درخواست دولت سوریه آنجا هستیم تا به این کشور در زمینه مبارزه با تهدیدهای ناشی از تروریست ها کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور ایران در سوریه نیز قانونی است و همانطور که می دانیم کس دیگری از سوی دولت سوریه به آنجا دعوت نشده است، ادامه داد: باید هر جناحی که بدون دعوت به سوریه آمده اند، این کشور را ترک کنند. علی رغم ضربه سختی که به داعش وارد آمده، اما هنوز تهدیدهای تروریستی به طور کامل مرتفع نشده . هنگامی که وقتش برسد ما هم سوریه را ترک خواهیم کرد. ایرانی ها هم زمانی دولت سوریه تعیین کند، از آنجا خارج می شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا