خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش / رد ادعای جمع‌آوری برندهای موبایل در پاساژ علاءالدین و چارسو

روزنامه‌ی شهروند چاپ روز 22 فروردین 98 در گزارشی میدانی آورده است که فروشگاه‌های برند گوشی‌های موبایل در بازار علاءالدین به دلیل افت فروش و قیمت زیاد در حال جمع کردن هستند. خبرنگار انصاف‌نیوز به منظور بررسی این موضوع به پاساژهای علاءالدین و چارسو رفت.

تنها دو برند افت فروش خود را تایید کردند اما خبری از جمع‌ کردن و بستن مغازه‌ها نبود و می‌گفتند با طرفدارانی که دارند فروش خود را بهبود می‌بخشند.

گزارش میدانی از بازار علاءالدین و پاساژ چارسو را در ادامه می‌خوانید:

بازار علاءالدین

مغازه‌دار اول در پاسخ به اینکه وضعیت حضور برندها در بازار علاءالدین چه طور است، به خبرنگار انصاف‌نیوز گفت: خارج شدن برندها از بازار علاءالدین را از بیخ و بن رد می‌کنم؛ چنین چیزی وجود ندارد به این دلیل که سامسونگ، اپل، نوکیا، برند HTC، هواوی، هونور کاملا فروش خود را دارند و اصلا فروششان کم نشده و برعکس بیشتر هم شده. قیمت‌ها نسبت به 4 ماه پیش 20 درصد افزایش داشته است اما فروش وجود دارد.

او همچنین افزود اینکه بسیاری از مغازه‌ها تبدیل به تعمیرات شده‌اند هم کاملا بی اساس است به خاطر اینکه تعمیرات با خرید گوشی در تماس است، هر وقت فروش بالا باشد حضور مراجعان در تعمیراتی‌ها هم بالا می‌رود.

مغازه دار دوم بعد از شنیدن موضوع جمع‌آوری برندها از بازار علاءالدین بعد از یک نیشخند گفت این خبرها از کجا درمی‌آید اصلا همچین چیزی وجود ندارد؛ همه‌ی برندها حضور دارند و تبلیغات می‌کنند. اینکه گفته می‌شود برندها به دلیل فروش کم در حال جمع‌آوری هستند هم یک حرف بی اساس است.

او همچنین افزود این ادعا درست است که به دلیل تحریم و ماندن در گمرک تعداد گوشی‌ها کم شده اما فروش کاملا به طور منظم در چرخش است.

این مغازه‌دار در پاسخ به سوال خبرنگار درباره‌ی اینکه فروش کدام برند بیشتر است گفت سامسونگ، اپل، نوکیا، اچ.تی.سی برندهایی هستند که در علاءالدین فروش بالایی دارند. با اینکه قیمت‌ها نسبت به ماه گذشته 5 درصد افزایش داشته است اما فروش همچنان در جریان است.

مغازه‌دار سوم که اسمش علی پلویی بود به خبرنگار انصاف‌نیوز درباره‌ی خبر جمع‌آوری برندها از بازار علاءالدین گفت: «چرت و پرت محض است. من سالهاست در این پاساژ کار می‌کنم تا به حال همچین خبری به گوشم نرسیده؛ کدام برندی حاضر است وقتی فروش به این بالایی دارد جمع کند و برود.:

پلویی در ادامه افزود: «سامسونگ، اپل، هونور، هواوی و برندهای دیگر فروش فوق‌العاده‌ای دارند و اصلا کم نشده.»

او ادامه داد: «کیفیت بالای گوشی سامسونگ، اپل، نوکیا نسبت به قبل خیلی بهتر شده و جذاب‌تر شده و مشتری با دیدن کیفیت بالا خریداری می‌کند.»

مغازه‌دار بعدی نیز در این‌باره گفت: «فروش‌ها کاملا نوار منظم خود را طی می‌کند و به هیچ عنوان افت فروش نداشته‌ایم تنها دو برند ال‌جی و سونی آن هم خیلی وقت است که فروش ندارند ولی در کل فروششان در بازار بسیار خوب و مناسب است.»

همچنین او در پاسخ به اینکه کدام برند فروش بالاتری دارد گفت: «سامسونگ و اپل بالاترین فروش را دارند.»

او درباره‌ی اینکه گفته می‌شود مغازه‌دارها بیشتر تعمیراتی شده‌اند هم گفت: «این هم یک ادعای دروغ است به این دلیل که هر جا که تعمیرات دارد فروش موبایل هم دارند طبقه اول فقط فروش است. اکثر مغازه‌دارها در حال فروش محصولات هستند!»

مغازه‌دار پنجم نیز که در حال امضای فاکتور فروش یک گوشی ایکس مکس آیفون بود به خبرنگار انصاف درباره جمع‌آوری برندها گفت: «همین حالا یک آیفون فروختم و صبح هم دو گوشی دیگر فروختم؛ پس این ادعا صحت ندارد. بازار خرید گوشی در مغازه‌ی ما کاملا روند مثبتی دارد حداقل دو و حداکثر 5 گوشی می‌فروشیم که آمار خیلی خوبی است.»

او همچنین افزود: «بازار سامسونگ نیز بسیار آمار بالایی دارد به طوری که در روز حدود 50 تا 70 عدد گوشی به فروش می‌رسد.»

این مغازه‌دار در پایان درباره‌ی اینکه گفته می‌شود مغازه‌دارها بیشتر تعمیراتی شده‌اند نیز گفت: «کاملا بی‌اساس است. من 6 سال است اینجا کار می‌کنم، تعمیراتی‌ها در طبقات بالا هستند. به آنجا برو و بررسی کن و ببین چقدر فعال هستند آمار فروش بالا باشد تعمیرات هم بالا می‌رود و اینکه مغازه‌دارها تعمیراتی شدند یک ادعای کاملا دروغ است.»

تعمیرکاران علاءالدین

تنها یک مورد مشاهده شده

خبرنگار انصاف‌نیوز به طبقه‌ی بالای پاساژ علاءالدین می‌رود و با تعدادی از مغازه‌دارن تعمیرات گوشی گفت‌وگو می‌کند که در ادامه می‌خوانید:

تعمیراتی اول در پاسخ به اینکه روند مراجعه کنندگان برای تعمیرات چگونه است گفت: کاملا مثبت است. با فروش بالای گوشی ما هم مراجعه کننده برای تعمیرات داریم.

او در ادامه در پاسخ به اینکه برخی فروشندگان موبایل تبدیل به مغازه‌ی تعمیراتی شده‌اند گفت: کاملا بی‌اساس است به این دلیل که با تعدای از آنها دوست هستم و از آمار فروش آنها خبر دارم. این شایعه‌ها بی‌اساس است.

تعمیرکار موبایل دیگری نیز در پاسخ به خبرنگار انصاف‌نیوز درباره‌ی جمع شدن برخی مغازه‌‌های برند موبایل گفت: چنین چیزی وجود ندارد، به این خاطر که فروش بالایی دارند. چون در حال حاضر جذابیت بصری و طراحی‌های دلچسبی دارند فروش‌ها بالا رفته و افت نکرده‌اند.

او درباره‌ی این خبر که فروشندگان موبایل تعمیراتی شده‌اند گفت: یک مورد مشاهده شده که تبدیل به تعمیراتی شده و از حالت فروش درآمده، اما اکثرا در همان وضعیت فروش هستند و اینکه بازار کساد شود نه همچین چیزی وجود ندارد.

مرکز خرید چارسو

خبرنگار انصاف‌نیوز به منظور بررسی جمع آوری برندها به پاساژ چارسو رفت تا درباره‌ی جمع‌آوری برندها اطلاعاتی کسب کند که به جز برند ال‌جی باقی برندها پاسخگو بودند.

برند سامسونگ درباره‌ی ‌خبر جمع کردن برخی مغازه‌های فروش برندهای گوشی گفت: وقتی فروش بالا در ایران داریم و مشتری از برند راضی است چرا باید جمع کنیم این ادعا از طرف برند سامسونگ قویا رد می‌شود.

همچنین افزود: به دلیل افزایش قیمت دلار و طرح رجیستری گوشی‌ها در گمرک مانده اما فروش بالا این کمبود را کاهش داده است.

مغازه‌ی فروش برند اپل نیز درباره‌ی جمع‌آوری برندها گفت: این موضوع اساسا بی‌ربط است چرا که فروش اپل در چارسو بالاست و با اینکه قیمت بالایی دارد اما فروش خوب و مثبتی را طی می‌کند.

او همچنین درباره اینکه آمار فروش نسبت به 6 ماه پیش چه طور بوده گفت: آمار مثبت و منفی بوده و در کل از فروش راضی هستیم.

این فرد در پایان تاکید کرد: با ورود مدل جدید و با اینکه قیمت بالا است مشتری چون دوست دارد قیمت را فراموش می‌کند و آن را می‌خرد.

فروشنده‌ی برند اچ.تی.سی هم گفت: نسبت به دیگر برندها فروش کمتری داریم اما در سطح قابل قبولی است. مدل جدید طرفداران خاص خود را دارد اما با این وجود سعی در جمع کردن برند خود نداریم و به کار خود ادامه می‌دهیم.

برند هواوی هم گفت: با طراحی جدید و قیمت مناسب که قشر جوان آن را می‌پسندد بازار خیلی خوبی داریم و اصلا به فکر جمع کردن نیفتاده‌ایم. این طرح برای زمانی اتفاق می‌افتد که تحریم این‌قدر شدید باشد که همه‌ی برندها مجبور به توقف صادرات گوشی به ایران شوند؛ این باعث می‌شود برندها از ایران بروند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حالا متن سفارشی می نویسید اوکی
    حالا میخواهید همه چیز رو گل منگلی و عالی نشون بدید هم اوکی
    ولی خب وقتی دارید دروغ میگید یجوری بگید که از هیچ کجاش نزنه بیرون
    برند هونور؟!!!
    اگر یه ذره صداقت داشتید وضعیتتون خیلی بهتر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا