خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناراحتی کیهان از کاهش قیمت دلار!

روزنامه‌ی کیهان نوشت: وضعیت فعلی اقتصادی نتیجه و دستپخت مدیریت اجرایی مدعیان اصلاحات در حداقل هفت سال اخیر است.

جدای از استانداران، فرمانداران و معاونان وزرا افرادی نظیر جهانگیری، ربیعی، زنگنه، حجتی، اردکانیان، ابتکار، آخوندی، مولاوردی، سیف، ترکان، نعمت‌زاده، شریعتمداری، و… در دولت روحانی حضور داشته‌اند.

حالا بانیان وضع موجود اقتصادی، با بازی تکرای با معیشت مردم، این بار به بایدن دخیل بسته‌اند.

در یکی دو روز گذشته و از جمله روز جمعه! قیمت دلار در کشور کاهش پیدا کرد. سؤال اینجاست که این چه اقتصادی است که با آمدن و رفتن افراد در یک کشور دیگر، قیمت‌ها در بازار ارز و دیگر بازارها این‌قدر نوسان پیدا می‌کند؟!

در پاسخ باید گفت که این عملیات روانی با مدیریت اجرایی در ارتباط است. علت کاهش و افزایش ناگهانی قیمت دلار و سکه و مرغ و تخم مرغ و…یا به دلیل تعمد و دستکاری عمدی و اقدامات برنامه‌ریزی شده است و یا نتیجه ناکارآمدی، بی‌برنامگی، سوءمدیریت و مدیریت متزلزل در دولت است.

در روزهای اخیر برخی رسانه‌های مدعی اصلاحات ادعا کرده‌اند که قیمت دلار در روزهای آینده تا 15 هزارتومان و حتی 10 هزارتومان کاهش پیدا خواهد کرد. این‌ها همان جماعتی هستند که در سال 96 مدعی شدند که اگر رقبای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شوند، دلار 5 هزارتومان خواهد شد!

همین طیف در سال 94 آنچنان به تبلیغ درباره دستاورد برجام پرداختند که عده‌ای از مردم در خیابان‌های تهران به جشن و پایکوبی اقدام کرده و تصور می‌کردند که قیمت هر دلار در پسابرجام، هزارتومان خواهد شد.

به عبارت دیگر، آن طیفی که مردم را در سال 96 از دلار 5 هزارتومانی ترساندند، حالا وعده دلار 15 هزارتومانی را مطرح کرده است. نرخی که در نتیجه حضور مدعیان اصلاحات در دولت، برای خیلی از مردم تبدیل به آرزو شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا