خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارتر: آمریکا در تاریخش تنها ۱۶ سال در صلح بوده

جیمی کارتر در اظهاراتی نگرانی ترامپ در خصوص پیشی گرفتن چین از آمریکا در جهان را بجا خواند و دلیل این مساله را ناشی از هزینه کردن پول‌های آمریکا در جنگ برخلاف چین دانست.

به گزارش ایسنا، “اما هرت”، یک خبرنگار وابسته به رسانه “ان‌پی‌آر” آمریکا در یک سری توئیت نوشت: جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا صبح روز یکشنبه در یک مراسم در کلیسا به شرح صحبتهایش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی که با او داشته پرداخت.

کارتر ،به گفته این خبرنگار، خطاب به کسانی که در این مراسم حضور داشتند تصریح کرد، نگرانی ترامپ در خصوص این که چین در حال پیشی گرفتن از ما است درست است.

اما هرت در توییتی در این خصوص نوشت: جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا صبح روز یکشنبه گفت، شب قبل از آن تماسی تلفنی از جانب دونالد ترامپ دریافت کرده و آنها در این گفت‌و گوی خود درباره چین صحبت کردند.

به گزارش واشنگتن اگزماینر، کارتر در ادامه گفت: ترامپ نگرانی درستی در خصوص این که چین در حال جلو زدن از ما است دارد.

کارتر همچنین گفت: شاید علت این وضعیت این باشد که چین مثل آمریکا پول‌هایش را صرف جنگ نکرده است. آنها از زمانی که ما روابط دیپلماتیک عادی برقرار کردیم در هیچ جنگی حضور نداشتند.

او به این مساله اشاره کرد که آمریکا در طول ۲۴۲ سال موجودیتش تنها برای ۱۶ سال در صلح به سر می‌برده است.

همچنین کارتر به مخاطبانش گفت، تماس تلفنی شنبه شب او در واقع اولین تماسی بوده که او از جانب دونالد ترامپ دریافت کرده است.

او تصریح کرد، نامه‌ای که درباره روابط آمریکا با چین به ترامپ نوشته انگیزه‌ای برای این گفت و گوی تلفنی بوده است.

این در حالی است که کاخ سفید در این مورد اظهار نظر نکرده است.

کارتر که سی‌ونهمین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک عادی میان آمریکا و چین برقرار کرد.

او در ماه دسامبر نقشه راهی را برای ترمیم روابط میان این دو کشور ارائه کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان رسیدن به ریاست جمهوری عمدتاً تلاش داشته تا با مسائلی نظیر دزدی مالکیت معنوی آمریکایی‌ها از سوی چین مقابله کند.

او همچنین در یک جنگ تجاری با پکن بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار عوارض بر واردات کالاهای چینی اعمال کرده و موجب شده چین هم عوارضی تلافی جویانه بر واردات از آمریکا اعمال کند.

روز شنبه نیز استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد: آمریکا و چین در آستانه به پایان رساندن مذاکرات تجاری خود بوده و به زودی یک توافق بین آنها اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا