خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو موضع درباره‌ی جملات منتسب به احمدی نژاد

دو سایت جهان نیوز و بصیرت، امروز دوشنبه در متن‌هایی به ماجرای جملات منتسب به احمدی نژاد درباره‌ی اتهام انگلیسی بودن [لینک] پرداختند.

متن سایت جهان

سایت جهان در متنی با تیتر «تکذیب اظهارات امیری فر/ دستپاچگی از افشای اعتقادات احمدی نژاد درباره انقلاب؟/ شک نکنید دفتر احمدی‌نژاد شنود می‌شود!» نوشت:

«محمود احمدی نژاد مدت هاست از برخی مسایل بنیادین انقلابی و دینی عبور کرده و اینکه اخیرا به نقل از او گفته شده که معتقد است، انقلاب کار انگلیس بوده! چندان باعث تعجب فعالین سیاسی نشد. با این وجود علنی شدن این اعتقاد از زبان اميري‌فر به عنوان یکی از چهره های نزدیک به رئیس دولت نهم و دهم سبب آشفتگی جریان انحرافی شده است.

اما بعد از این افشاگری، عبدالرضا داوری یکی دیگر از نزدیکان محمود احمدی نژاد گفته است که دفتر وی به صورت کامل شنود می شود و آقاي اميري‌فر امروز بيشتر از 3 سال است كه هيچ ترددي به دفتر آقاي احمدي‌نژاد ندارند.

داوری حتی منکر رابطه نزدیک امیری فر و احمدی نژاد شده و گفته است: هرگز ايشان از نزديكان نبودند. مگر امام جماعت نهاد رياست‌جمهوري مهم است؟ مگر الان امام جماعت مسجد سلمان فارسي نهاد رياست‌جمهوري به آقاي روحاني نزديك است؟ اصلا مگر آقاي روحاني آنجا نماز مي‌خواند؟

وی در ادامه نیز مدعی شده است: تمام دفتر آقاي احمدي‌نژاد و تمام نكاتي كه مطرح مي‌شود يقينا از طرف نهادهاي امنيتي شنود مي‌شود. قطعا شنود مي‌شود، شك نكنيد! قطعا نهادهاي امنيتي هم منابع خودشان را دارند و هم دفتر را تجهيز كرده‌اند. اصلا چنين چيزي امكان ندارد كه آقاي احمدي‌نژاد چنين حرفي را بزند و بعد يك فردي آن را نقل كند.

داوری در ادامه درباره علت افشاگری امیری فر درباره احمدی نژاد نیز گفته است: مشخص است كه كسي به ايشان ماموريت داده است. هر زمان كه دولت آقاي روحاني در يك بحران قرار مي‌گيرد و از طرف ديگر مشخص مي‌شود كه آمار آقاي احمدي‌نژاد در نظرسنجي‌ها روبه‌رشد است، اين اتفاق مي‌افتد. همين الان براساس آخرين نظرسنجي اسفند ماه كه توسط يكي از مراكزي كه نزديك به دولت است، انجام شده، نشان مي‌دهد كه آقاي احمدي‌نژاد در مراكز استاني 73 درصد اقبال دارد.

این چهره نزدیک به احمدی نژاد درباره منبع نظرسنجی خود نیز به اعتماد گفته است: نمي‌توانم بگويم! چون منبع من با اين شرط (نگفتن نام) اطلاعات را در اختيار من قرار داده است.

لازم به ذکر است، وکيل‌مدافع محمود احمدي‌نژاد، رئيس دولت‌هاي نهم و دهم، اظهارات اخير عباس اميري‌فر را که از افراد نزديک به او محسوب مي‌شود کذب دانست و گفت: از او به دادسرا شکايت مي‌کنيم.

به گزارش ايرنا، سيدعادل حيدري گفت: اميري‌فر مطلبي را عنوان کرده که در خيلي از سايت‌ها انعکاس خبري داشته که اين مطلب از اساس کذب محض است.

اين وکيل دادگستري درباره ادعاي اميري‌فر مبني‌بر اينکه احمدي‌نژاد در جلسه‌اي در ولنجک اظهاراتي را عنوان کرده، افزود: نه چنين جلسه‌اي بوده و نه بر فرض وجود، اميري‌فر در چنين جلسه‌اي حضور داشته است.

حيدري تأکيد کرد: به‌خاطر نشر اکاذيب، افترا و تهمتي که از سوي اين فرد صورت گرفته، قطعا از او و سايت‌هايي که اين خبر را منتشر کردند شکايت مي‌کنيم و در تدارک شکايت هستيم.

حجت‌الاسلام اميري‌فر در متني درباره نقل‌قولي از احمدي‌نژاد در جلسه‌اي خصوصي مبني‌بر اينکه گفته؛ «انقلاب کار انگليس بود»، نوشته است: «سلام برادران عزيزم. بنده خودم در اين جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به دليل توهين ايشان آن جلسه را ترک کردم و مقدمه قطع ارتباطم با ايشان شد».

ايسنا هم با اشاره به خبر سايت «انصاف‌نيوز» مبني‌بر تأييد اظهارات منسوب به محمود احمدي‌نژاد با اين محتوا كه «انقلاب ۵۷ کار انگليس بوده است»، از سوي عباس اميري‌فر، نوشت: اين سايت در خبر اوليه، کل متن در قالب موضع آقاي اميري‌فر آمده بود درحالي‌که بخشي از آن، موضع شخصي ديگر در يک گروه تلگرامي بوده است. همچنين تصريح مي‌شود که منبع جمله نسبت داده‌شده به احمدي‌نژاد، سايت بصيرت بوده است، اما برداشت برخي اين بوده که اين جمله را آقاي اميري‌فر گفته است.»

متن سایت بصیرت

سایت بصیرت در متن با تیتر «گزارش روز/ ماجرای یک خبر!» نوشت:

«نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» در 18 فروردین ماه به نقل از منابع آگاه، خبری ویژه از اظهارات عجیب محمود احمدی‌نژاد در حلقه نزدیکانش درباره نقش انگلیس در کشور منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «محمود احمدی‌نژاد در برخی از نشست‌های محفلی اطرافیان خود حضور یافته و مواضع تندی را مطرح می‌کند. وی مدعی است، تمام مسئولان نظام براساس خط انگلیسی حاکم شده‌اند! یا وابسته به انگلیس هستند یا انگلیس به صورت مستقیم یا با واسطه آنها را مدیریت می‌کند! وی همچنین مدعی است، در اتفاقات گذشته و حتی شکل‌گیری انقلاب هم انگلیسی‌ها پشت پرده بوده‌اند!» اما این خبر بلافاصله با واکنش عبدالرضا داوری، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد روبه‌رو شد و وی در صفحه شخصی خود در این باره نوشت: «در شأن سپاه نیست که سایت‌های زیرمجموعه آن علناً دروغ ببافند و تهمت بزنند، به این دوستان بگویید که پاسداری از انقلاب اسلامی تنها از مسیر صداقت، انصاف و مروت میسر است»؛ اما اینجا پایان ماجرا نبود و «عباس امیری‌فر» از روحانیون نزدیک به احمدی‌نژاد و مسئول فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دوره وی در واکنش به این مسئله در نامه‌ای که در «انصاف‌نیوز» منتشر شد، نوشت: «سلام برادران عزیزم. بنده خودم در این جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به دلیل توهین ایشان آن جلسه را ترک کردم و مقدمه قطع ارتباطم با ایشان شد. الله‌اکبر از انسان. چه جور موجودیه. انسان می‌تونه از فرش به عرش برسه، خدا رحم‌مان کند و به فکر دعای پیامبر عظیم‌الشأن‌مان می‌افتیم که نیمه‌های شب دعا می‌فرمایند که الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً. ایشان بعد از نهی ارشادی حضرت آقا برای کاندیدا شدن ریاست‌جمهوری و رد صلاحیت بی‌سابقه شورای نگهبان به اتفاق آرای ۱۲ نفر فقها و حقوقدان‌ها کینه عجیبی از نظام و مقام معظم رهبری گرفته است!» فراتر از پاسخ عباس امیری‌فر که خبر درج شده در نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» را تأیید می‌کند، اقدام عجیب اسفندیار رحیم‌مشایی در اسفند ماه 96 بود. وی در اقدامی حیرت‌انگیز با حضور در مقابل سفارت انگلیس و با ادعای اعتراض به بازداشت حمید بقایی حکم صادره برای بقایی را آتش زد و مدعی شد این حکم یک حکم انگلیسی است! همچنین شخص محمود احمدی‌نژاد در اعتراض به دادگاه مشایی و بقایی، بیانیه‌ای منتشر کرد که پایگاه بهار از پایگاه‌های وابسته به وی در توضیح آن می‌نویسد: «در این بیانیه موضوع دخالت انگلیس در امور ایران مطرح و تصریح شده است؛ اگر ریگی به کفش ندارند، متن مذاکرات و توصیه‌های وزیر خارجه انگلیس در سفر اخیر به تهران را منتشر کرده و رسیدگی‌ها را علنی برگزار کنند.»
البته نزدیکان محمود احمدی‌نژاد همچنان این اظهارات را تکذیب کرده و رسانه‌ها را تهدید به شکایت می‌کنند و روند تأیید و تکذیب‌ها ادامه دارد!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا