خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وکیل: «ویدا موحد» سیاسی نیست

/ توضیحات پیام درفشان درباره حواشی اخیر /

پیام درفشان، وکیل «ویدا موحد» اولین فردی که دی ماه سال 96 در خیابان انقلاب روسری خود را برداشته و به دست گرفته بود و به دختران خیابان انقلاب مشهور شد، درباره حواشی مصاحبه‌ی خود پس از صدور حکم حبس گفت: ایشان هیچ تفکر سیاسی ندارد که خود را متعلق به یکی از جناح‌های سیاسی بداند. او اعتقادی را به یک مساله‌ای داشته و آن را می‌خواسته است به شیوه‌ای بیان کند.

آقای درفشان در گفت و گو با انصاف نیوز گفت: «بخشی از شبهات که خود ایشان هم مقداری از این بابت ناراحت شدند برای این بود که چرا گفته شده خانم موحد گرایشی به گروه‌های سیاسی ندارد. بخش دیگر شبهات به این دلیل است که به هرحال طبیعتاً برای افکار عمومی سؤال ایجاد می‌شود و برای من هم سؤال ایجاد شده بود که «شما وقتی اینهمه مشهور شدید چرا هیچوقت مصاحبه‌ای در این باره انجام ندادید».

او در ادامه گفت: قاضی محترم هم به شیوه‌ی انسانی می‌خواسته به ایشان کمک کند و در حکم ننوشته که انگیزه او مخالفت با نظام بوده است و واقعاً هم اینطور نبود؛ ایشان هیچ تفکر سیاسی ندارد که خود را متعلق به یکی از جناح‌های سیاسی بداند. او اعتقادی را به یک مساله‌ای داشته و آن را می‌خواسته است به شیوه‌ای بیان کند. تلاش خود قاضی و مسوولین دفتر در چارچوب اختیارات قانونی که داشتند این بود که این مادر سریع بتواند قبل از عید کنار فرزندش باشد و بیشتر از این دیگر آسیب نبیند. اما این مساله به این علت رسانه‌ای شد که می‌بینیم برخلاف نظر قاضی محترم و باتوجه به اینکه به هرحال فرد ابراز ندامت کرده است و نرفته که ضد فلان مساله و مانند این حرف بزند، پس در وضعیت آزادی وی مساعدت شود.

درفشان به تازگی در مصاحبه‌ای با ایلنا گفته است که ویدا موحد در دادگاه حرکت اولش در خیابان انقلاب مشمول عفو شده اما برای حرکت دوم در میدان انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

پست اینستاگرامی وکیل موحد

درفشان در یک پست اینستاگرامی نیز ضمن انتشار تصویر دادنامه ویدا موحد و عکسی از او و فرزندش توضیحات دیگری را دراین باره منتشر کرد که در پی می‌آید:

«بسیاری از سؤالات مختلف برای بنده در مورد خانم ویدا موحد (موحدی) ارسال شده و برای احترام به افکار عمومی توضیح داده می‌شود که بدیهی است در مورد تمام این سؤالات پیش آمده پاسخ وجود دارد.

اما آنچه در این مقطع در اختیار رسانه قرار داده شده جهت کمک به حل مشکل پیش آمده در سیر پرونده است و وکیل با این دیدگاه از ابزار رسانه استفاده می‌کند و اطلاعاتی که در هر مرحله برای رفع مشکل موکل مؤثر می‌داند را در اختیار رسانه قرار می‌دهد و حق و اختیار اعلام سایر مسائل با شخص موکل است که بنا بر تشخیص خود اقدام کند.

در مورد اینکه هدف خانم موحد چرا شادمانی ذکر شده چون عینآ این مطلب داخل رأی دادگاه نوشته شده است که توسط خبرنگار محترم ایرنا از داخل رأی که توسط قاضی صادر شده است نقل در خبر شده است.

هدف از خبری کردن مساله هم اطلاع افکار عمومی و رسانه‌ها برای پیگیری این است که چرا زندان برخلاف قانون اقدام به ارسال درخواست آزادی مشروط زندانی نکرده و همچنین اینکه وقتی الباقی حبس شامل عفو ویژه مبعث شده چرا زندان اقدام به آزادی خانم موحد نکرده است. در حال حاضر خبرنگاران عزیز که همواره از بانیان پیگیری حقوق مردم و اجرای قانون هستند؛ در حال تماس با رئیس زندان و ریاست سازمان زندانهای کشور و پیگیری برای پاسخگو بودن مسئولین هستند پس بنابراین به علت کمک به وضعیت موکل چون عملکرد غیر قانونی در روال سیر پرونده پیش آمده با تاکید بر اینکه چون مشکل پیش آمده، مساله رسانه‌ای شد.

وگرنه باید مختصرآ بیان داشت که خانم موحد در ملاقات حضوری عنوان کردند اعتقاد و علاقه‌ای به اقداماتی که نمایشی می‌دانند مقابل رسانه‌ها ندارند و همچنین علاقه و اعتقادی به ترک وطن ندارند و با تاکید بر درک مشکلات پیش آمده برای سایر افراد اما از اینکه کشورشان را ترک کردند عمیقاً غمگین شدند.

ایشان بنا بر اعتقادی که داشته صرفاً در سکوت عمل خود را می‌کرده است و این در حالی است که چون اهل مطالعه هستند بسیار خوش سخن هم می‌باشند و اگر تمایل به گفتگو داشته باشند بسیار مسلط هستند.

در حال حاضر مهمترین مساله این است که دختر کوچولوی خانم موحد اصلاً حالش خوب نیست و از دوری مادر بیمار شده است و خانم موحد هم به خاطر بی‌قراری دختر کوچولوشون اصلاً حالش خوب نیست چون مادر هستند و طبیعتاً درخواست دارند بتوانند زودتر کنار فرزند خودشان باشند.

مادر و فرزندی برخلاف قانون و حقوق انسانی در حال رنج کشیدن هستند و این رفع رنج باید برای ما مهم باشد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا