خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیباکلام: احتمال مذاکره با آمریکا به کل، به‌جزء، به اصل و به فرع منتفی است

صادق زیباکلام می‌گوید: احتمال مذاکره ایران و آمریکا به کل، به‌جزء، به اصل و به فرع منتفی است و روابط و مناسبات ایران و آمریکا اگر از این وخیم‌تر و بدتر نشود حداقل در کوتاه مدت به هیچ‌وجه التیامی پیدا نخواهد کرد.

زیباکلام در گفت‌وگو با نامه‌نیوز اظهار داشت: به هیچ‌وجه فکر نمی‌کنم هیچ احتمال مذاکره با آمریکا وجود داشته باشد. اگر هم روزی روزگاری بخواهد مذاکره با آمریکایی‌ها انجام شود -که خیلی بعید به نظرم می‌رسد- باید از طرف مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری شود و دولت این وسط هیچ‌کاره است.

وی افزود: آقای ترامپ نشان داده که تمایلش برای مذاکره با ایران برای قبل‌ها بوده و الان دشمنی و کینه آن‌ها به ایران آن‌قدر زیاد شده که در حقیقت احتمال مذاکره به کل، به‌جزء، به اصل و به فرع منتفی است و روابط و مناسبات ایران و آمریکا اگر از این وخیم‌تر و بدتر نشود حداقل در کوتاه مدت به هیچ‌وجه التیامی پیدا نخواهد کرد.

غلامعلی خوشرو مطابق قانون بازنشسته شد

زیباکلام گفت: آقای غلامعلی خشرو مطابق قانون بازنشسته شد بنابراین آقای ظریف مجبور بود یک نفر را جای او در نمایندگی ایران در سازمان‌ملل منصوب کند و چه کسی بهتر از آقای تخت‌روانچی که به شدت مسلط به کارش است و در مجموع نیروی معتدل و میانه‌رو محسوب می‌شود. تخت‌روانچی اصلا اهل تندروی‌هایی که برخی دیپلمات‌ها نظیر امیر عبدالهیان دارند، نیست.

وی اظهار کرد: اگر به فرض حدس من غلط از آب درآید و در آینده‌ای دور یا نزدیک قرار باشد ایران به سمت‌وسوی تنش‌زدایی با ‌آمریکا پیش‌رود، باز از این بابت آقای تخت‌روانچی بهترین گزینه موجود در دستگاه دیپلماسی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا