خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شما ۳ برادر ۳ دهه دست از سر حرم امام برنداشته‌اید»

کانال تلگرامی سایت عصر خبر در مطلبی در انتقاد به مدیران موسسه نشر آثار و مرقد امام خمینی نوشت:

یک سؤال ساده از محمدعلی انصاری؛ اینکه شما ۳ برادر ۳ دهه دست از سر حرم و بیت امام برنداشته‌اید، مطابق اخلاق امام است؟ / بد نیست درباره مرگ 4 کارگر در ساخت و ساز کوچه حسنی کیا توضیح دهید.

محمدعلی انصاری در نخستین جلسه ستاد مرکزی سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (س) سخنانی بر زبان راند که عملکرد خود در مقاطع مختلف با آن منطبق و سازگار نیست.

سرپرست مادام العمر، بازنشسته و لابی باز آستان امام خمینی در این مراسم تصریح کرد: “روی اخلاق امام تکیه کنیم”.

این اظهارنظر در حالی است که او در چند سال اخیر کوچکترین انتقادی از عملکرد خود در آستان امام را تحمل نکرده است. سؤال اینجاست، اینکه کسی نباید از حرمی که او برای امام ساخته و به آن می‌بالد، انتقاد کند و به آشفته بازار حرم و موسسه ورود نکند، نیز مطابق با اخلاق امام است؟

چطور ممکن است کسی با کوچکترین انتقاد از نحوه عملکرد خود در حرم امام، او را به تندترین شکل ممکن شماتت کرده و با یادآوری سوابق خود و احکامی که از امام داشته، راه هر سخن و انتقادی علیه خود را ببندد و همزمان دیگران را به اخلاق امام توصیه کند؟

محمدعلی انصاری به همراه دو برادرش مجید و حمید، از زمان رحلت امام تا کنون، به مدت سه دهه هریک به نوعی در تشکیلات آستان امام یا موسسه تنظیم و نشر آثار امام حضور داشته‌اند و تحت هیچ شرایطی حاضر به پیاده شدن از این اریکه قدرت نیستند!

آیا این موضوع که این سه برادر سه دهه است که با … استفاده از برخی احکام و توصیه‌های امام، دست از سر امام و بیت ایشان بر نمی‌دارند و روز به روز موضوعی جدید و شغلی نو برای خود می‌سازند، مطابق اخلاق و توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی است؟

کافی است نگاهی به بازتاب ساخت سازه جدید حرم امام بیندازیم. هر عقل سلیمی با یک بررسی ساده به این نتیجه خواهد رسید که ضربه‌ای که با ساخت این سازه به امام، بیت امام و یادگار ایشان وارد شده، هیچ دشمن و ضد انقلابی نمی‌توانست بزند! با این وجود انصاری نه تنها به این کار افتخار می‌کند بلکه تاب کوچکترین نقدی را نیز ندارد.

بی شک سید حسن خمینی یادگار امام چوب عملکرد … غیرپاسخگوی شما انصاری‌ها را می‌خورد، ولی زمانی که هجمه و تخریب‌ها بخاطر عملکرد شمایان به سمت یادگار امام می‌رود، شما بجای آنکه با استدلال منطقی، خود را سپر کنید، پشت عبای او پنهان می‌شوید و سکوت می‌کنید!

ماجرا به همین یک مورد هم محدود نمی‌شود. به عنوان یکی از صدها نمونه بد نیست محمدعلی انصاری درباره ساخت و ساز بیجا و غیر لازمی که در خیابان حسنی کیای جماران انجام داده و بخاطر بی ملاحظگی و کوتاهی ۴ انسان بی گناه کشته شدند و حتی بالاخره اطلاع رسانی نشد که پول خون آن ۴ کارگر بی گناه پرداخت شد یا نه، نیز توضیح دهد.

و یا اینکه مشخص کند اصلاً جواز ساخت برای بازسازی و ساخت و سازی در کار بوده یا خیر؟

و اینکه آیا مزاحمت‌هایی که برای همسایگان و اهالی جماران درست شده و از این پس نیز تشدید خواهد شد، مطابق اخلاق امام بوده؟

گویا بازنشستگی برای این سه برادر که ۳۰ سال پس از فوت امام نیز دست از مواهبی چنین بر نمی‌دارد، معنایی ندارد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متن نوشته عصر خبر بی پایه تر و کم ارزش تر از آن است که قابل نقد باشد، اما کلمه محوری آن هم که کودکانه و عوامانه مطرح شده است، خالی از بغض سیاسی نیست. اگر سه ده حضور در یک مجموعه غیر دولتی الزاما ضرورت ترک آن را باید در پی داشته باشد، چرا این کودکان عرصه رسانه های قلم به مزد به رهبری اشکال نمی کنند؟! به جنتی توان تکلم از دست داده چطور؟! به رییسی و علم الهدی چطور؟! به امامی کاشانی در مدرسه عالی شهید مطهری چرا اعتراض نمی کنند؟! به شیخ محمد یزدی و …چطور؟!

    5
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا